Hamilton a király, Vettel a lúzer – a Brit Nagydíj legfőbb tanulságai

Lewis Hamilton győzelmét hozta a Brit Nagydíj, a Forma-1 történetében immár hatodjára. Ez azt jelenti, hogy az ötszörös világbajnok most már egyedüli rekordgyőztesnek számít a száguldó cirkusz legnagyobb múltú viadalán. A dobogóra Valtteri Bottas és Charles Leclerc fértek még föl. Max Verstappen is eljuthatott volna oda, ha Sebastian Vettel egy amatőr hibával ki nem löki a pályáról. A német egyébként egyre inkább a kiégés jeleit mutatja, mint ahogy a Haas-istálló is, amely egy újabb katasztrófális hétvégén van túl.

HIRDETÉS

A részleteket lásd ide kattintva!
POZITÍVUMOK
Hamilton: király a királyságban

Idén immár hetedjére lett a vasárnap az ő napja. Silverstone-ban pedig karrierje során hatodszor. Lewis Hamilton egyre inkább megállíthatatlannak tűnik a hatodik világbajnoki cím felé vezető úton, ráadásul azzal, hogy a mai sikerével együtt már féltucatnál tart a Brit GP-n, egyedüli rekordgyőztese lett az idén 70. alkalommal megrendezett versenynek. A címvédő a második helyről indulhatott, azonban jó bokszutcai stratégiájának – nomeg az ő szemszögéből a lehető legjobbkor beküldött Biztonsági Autónak – köszönhetően Valtteri Bottas elé került, s végül gyakorlatilag játszi könnyedséggel szerezte meg pályafutása 80. F1-es győzelmét. Ennek értékét növeli, hogy a használt kemény keverékű gumikon is képes volt tartani az előnyét Bottasszal szemben, ráadásul az utolsó körben még a leggyorsabb körért járó bónuszpontot is elhalászta finn csapattársa elől, vagyis 26 ponttal zárta az idei tizedik hétvégét. Előnye a vb-pontversenyben 37 egység Bottas előtt, vagyis egyre csak növekszik.

A Leclerc-Verstappen Show újabb felvonása

Azok után, hogy Ausztriában Max Verstappen azzal szerezte meg a győzelmet, hogy három körrel a vége előtt kiterelte Charles Leclercet a pályáról, most Silverstone-ban is késhegyre menő csatát vívott a Ferrari monacói tehetségével, igaz, ezúttal nem a futam végén, hanem az elején. A két pilóta több mint húsz körön át gyilkolta egymást. Ezidő alatt számos oda-vissza előzgetésre került sor közöttük, ami az év leglátványosabb csatáját eredményezte. Ki tudja, ha Leclerc csapattársa, Sebastian Vettel nem megy bele a hollandba – tönkretéve ezzel versenyét -, akkor lehet, hogy a leintésig ment volna a háború a jövő két nagy ígérete között.

Sainz és Kvjat fölzárkózása

Csakúgy, mint Ausztriában, most is remek versenye volt Carlos Sainz Jr.-nak. A McLaren spanyolja csupán a 13. helyről indulhatott az istálló hazai futamán, végül azonban a hatodik helyen futott be a célba. A végén Daniel Ricciardóval meg kellett küzdenie ezért a pozícióért, de állta a sarat, így alaposan rászolgált a nyolc pontra. Nagy taps illeti Danyiil Kvjat mai teljesítményét is. A Toro Rosso orosza a 17. helyről rajtolhatott, ám a kockás zászló a 9. pozícióban intette le. Nyugodtan mondhatjuk, megajándékozta csapatát a kettő ponttal, mert eleinte inkább Alexander Albontól remélhettek top 10-es eredményt.

Gasly idei legjobb futama

Hónapok óta érik komoly kritikák a részemről Pierre Gaslyt, aki eddig nem igazán tudott felnőni a Red Bull szintjéhez. Eddig. Ma ugyanis végig a top 5-ben vagy annak közelében tartózkodott, s végül az ötödik helyről startolva a negyedik lett. Persze idei legjobb eredményéhez kellett Verstappen és Vettel incidense is, hiszen máskülönben az ötödik lehetett volna, ugyanis a verseny során egyszer el is engedte csapattársát, mert ő élvezte az elsőbbséget a stratégiában. Ettől függetlenül a francia úgy tűnik, végre fölnőtt a Red Bullhoz, persze egy-két futamnak még el kell telnie, hogy ezt véglegesen kijelenthessük. Egyébként nem először végzett a 4-ként Gasly, hiszen a tavalyi bahreini futamon a Toro Rossóval ugyanezt a helyezést érte el.

NEGATÍVUMOK
Vettel újabb hibája

Kevesebb mint tíz körrel a leintés előtt Max Verstappen támadta Sebastian Vettelt a harmadik helyért a 15-ös kanyarban. A holland meg is előzte a németet, s úgy tűnt, ő lehet a harmadik dobogós a két Mercedes mellett. Csakhogy Vettel ezt nem hagyta annyiban: a 16-os kanyarban visszatámadott, azonban érthetetlen módon elmérte a féktávot, s valósággal beleszállt Verstappen autójába hátulról. A holland a kavicságyba sodródott, a német pedig lassú tempóban továbbgurult. Ugyan mindketten folytatni tudták a futamot egy bokszkiállás után, de Vettel a mezőny végére esett vissza, Verstappen pedig elbukta a dobogót. A ferraris tíz másodperces időbüntetést kapott tettéért, így végül a 16. helyre sorolták be a hivatalos végeredményben. Vettelnek nem ez az első gyenge momentuma idén, s számomra kezdi kicsit a kiégés jeleit mutatni. Nem lepődnék meg, ha a szezon végén csapattársa, Charles Leclerc előrébb végezne nála az összetettben…

A Haas egy dagadó csődtömeg

A Williams lényegében nem is létezik. Ugyan ott van a hétvégéken, de rendre az utolsó két helyen végeznek autói az edzéseken és a versenyeken is. Ők egyértelműen kilógnak a mezőnyből. Egyre inkább kezd ebbe a helyzetbe süllyedni a Haas-Ferrari is. Az amerikai csapat hónapok óta erős lejtmenetben van. A két autónak gondjai vannak a motorerővel, a gumikkal és úgy egyáltalán a teljesítménnyel. Emellett a két pilóta, Romain Grosjean és Kevin Magnussen mentálisan sincsen a topon. Természetesen “szegény csapatot az ág is húzza” alapon már Fortuna is elpártolt a Haas mellől, ugyanis az első körben éppen egymással ütközött a két kocsi, s végül mind Grosjeannak, mind Magnussennek föl kellett adnia a futamot igen korán. Ez már a sokadik felejtős hétvége a feketék számára. Ugyan kiderült, hogy a főszponzor, a Rich Energy kiszállásáról szóló közlemény egy szórakozott alkalmazott kreálmánya volt, de nem lennék meglepve, ha a cégnél valóban gondolkodnának a szerződés fölbontásán, látva az elmúlt hetek szerencsétlenkedéseit…

A Forma-1 következő versenye a hockenheimi Német Nagydíj lesz július 26. és 28. között. A Sportudvaron természetesen arról a versenyről is le fogom írni gondolataimat. Tartsatok velem akkor is és addig is!

HIRDETÉS

A részleteket lásd ide kattintva!

A kiemelt kép forrása: AFP

Leave a Reply