Most volt a legnagyobb esély a Mercedes egyeduralmának megtörésére, azonban a pályán rajt-cél győzelmet arató Sebastian Vettel maga dobta ki kezéből a tényleges sikert, hiszen Lewis Hamiltonnal szembeni veszélyes manővere miatt 5 másodperces büntetést kapott, így a “zöld asztalnál” csak a második helyet szerezte meg. Kellemes meglepetést okozott a Renault és a hazai pályán versenyző Lance Stroll is. A Forma-1-es Kanadai Nagydíj pozitívumai és negatívumai.
HIRDETÉS
POZITÍVUMOK
A Ferrari ismét reménykedhet
Ugyan a futamgyőzelem ezúttal sem lett meg, a világbajnoki címek pedig már most elúsztak, de nem lehet most mindent feketén látni az olasz istállónál. A szombati időmérőt dominálta a kettő tűzpiros autó, hiszen Vettel lett az első, míg Charles Leclerc a harmadik. Idén először sikerült időmérőn legyőzni a Mercedest, ami mindenképpen előrelépés, még ha a futam nem is jött össze. A vasárnap is jól alakult a Scuderia számára, hiszen Vettel rajt-cél győzelmet aratott, Leclerc pedig dobogós lett, de az a bizonyos manőver mégis elvette a sikert a némettől, de erről majd a negatívumok között írok. Bahrein után ez volt a második futam, ahol a Ferrari valós küzdelemre tudta kényszeríteni a Mercedest, s a győzelem most is csak nüanszokon múlott. Ugyan a vb-címekre idén már nem sok sansza maradt a maranellói csapatnak, de legalább lehet reménykedni, hogy egyhamar összejön az idei első futamgyőzelem is.
Hamilton szárnyal
Ritkán van arra példa a Forma-1-ben, hogy egy olyan versenyző nyerjen meg egy viadalt, akit a pályán csak másodikként intettek le. Hamiltonnal viszont ez történt. Megszerezte a 25 pontot és gyakorlatilag minden összejött neki, hiszen a futam előtt még arról hallhattunk, hogy lényegében a komplett autót szét kellett szedni hidraulikai probléma miatt, így az is veszélyben forgott, hogy egyáltalán el tud-e indulni a versenyen. Végül nemhogy elindult, de meg is nyerte azt, s mivel Valtteri Bottas csak a negyedik lett, így növelte is előnyét az egyéni összetettben, amely most harminc pont. A britnek ez volt a 78. futamgyőzelme a száguldó cirkuszban. Ebből már a hetedik Kanadában, idén pedig az ötödik.
A Renault okozta a kellemes meglepetést
Nem túlzás az eddigiek alapján, hogy a Renault gyári csapata brillírozott a szombati időmérő edzésen, hiszen Daniel Ricciardo a negyedik, míg Nico Hülkenberg a hetedik lett. A franciák így végre olyan rajtpozíciókat értek el, amiket megcéloztak a szezon előtt, csak eddig valamiért nem jöttek össze. A sárga-feketék egyértelműen a negyedik erőnek számítottak ezen a hétvégén, és még a Red Bull harmadik helyét is veszélyeztették, vagyis magasan idei legjobb szereplésüket tudhatják magukénak. A két autó végül Ricciardo-Hülkenberg sorrendben a hatodik és hetedik helyen futott be. Ugyan nemhogy a Ferrarival és a Mercedesszel, de még a mögülük startoló Max Verstappennel sem tudták fölvenni a versenyt, de így is 14 pontot szedtek össze, ami nagyon fontos lehet a konstruktőri világbajnokság negyedik helyéért folyó küzdelemben. A következő futam a Renault hazai versenye, a Francia Nagydíj lesz, ahol lehet majd folytatni a szép szereplést.
Stroll volt a legnagyobb fölzárkózó
A mezőny egyetlen hazai tagja csupán a 17. helyről kezdhette meg a futamot, de boldogan zárhatta le a napot. Lance Stroll a 70-ből 45 kört kemény keverékű gumikon teljesített. Ez tette lehetővé számára, hogy följöjjön egészen a nyolcadik helyig, és ne azért küzdjön, hogy bennmaradjon a pontszerzők között, hanem hogy tartsa pozícióját. Utóbbi végül nem sikerült, hiszen kilencedikként intette le a kockás zászló, azonban a rajthelyezéséből kiindulva ez is remek eredmény tőle. Ausztráliában és Azerbajdzsánban is sikerül ugyanebbe a pozícióba behoznia a Racing Pointot, de nyilvánvalóan a hazai eredmény sokkal boldogabbá teszi, főleg egy ilyen fölzárkózás után.
NEGATÍVUMOK
Vettel megint hibázott
Nagy vita dúl arról, hogy jogosan büntették-e a versenybírák öt másodperccel Sebastian Vettelt, amiért a 4-es kanyarban levágta a pályát, majd Lewis Hamiltont kis híján a falra fölkenvén tért vissza oda. Szerintem jogos volt a büntetés, így a német hiába cirkuszolt a leintés után azzal, hogy az első helyezett tábláját áttette maga elé a parc fermében (a másodikét pedig Hamilton kocsijához pakolta le), csak magát hibáztathatja azért, hogy kicsúszott a győzelem a kezéből. Pedig ha most sikerült volna győznie, akkor mgé azt mondanám, hogy reális esélye lenne a vb-címre, így viszont úgy látom, hogy a sansza végleg elszállt arra, hogy beérje vb-elsőségek tekintetében Hamiltont, legalábbis idén.
Gasly továbbra is szenved
Ugyan ő rajtolhatott jobb pozícióból, de a Red Bull mégsem Pierre Gaslyt, hanem Max Verstappent támogatta elsődlegesen a futamon. Ezen mondjuk nem lehet csodálkozni, hiszen a csapat már a téli uborkaszezon során világossá tette, hogy teljes mellszélességgel a holland mögött fog állni, míg az újonc franciának elsősorban a tanuló szerepét szánják. Ugyan a verseny elején nagy harcban volt Ricciardóval a 4. helyért, ám nem sikerült a Renault-t megelőznie, végül pedig a két sárga-fekete autó mögött, csupán nyolcadikként ért célba, miközben csapattársa a kilencedik helyről indulva az ötödik lett. Most már kezd igazán aggasztóvá válni Gasly helyzete, hiszen a vörös bikákra jellemző az, hogy ha a nagycsapatuknál valaki gyengén teljesít, akkor már szezon közben megválnak tőle. A francia kapcsán is hallani már ilyen pletykákról, de azért arra, hogy már a hazai futamán se legyen ott a rajtrácson, elég kevés az esély.
A Haas sehol nem volt
Romain Grosjean 14., Kevin Magnussen 17. Ez a Haas eredménysora Montréalban, aminél azért nem egy jobb hétvégéje volt már a csapatnak idén. Magnussen esetében mondjuk már az is kisebbfajta csodának számított, hogy egyáltalán sikerült újjáépíteni az időmérő során rommá törött autóját. Az amerikai istálló tehát egy pontot sem szerzett, így vissza is csúszott a csapatok versenyében. Jelenleg 16 ponttal a nyolcadik helyen állnak a tíz konstruktőr között. A helyzetet ráadásul súlyosbítja, hogy Kevin Magnussen és Günther Steiner csapatfőnök között feszült a viszony, hiszen a dán a futam után kijelentette, hogy életében nem vezetett még olyan rossz autót, mint amilyen az idei Haas-Ferrari. Steiner persze nem hagyta ezt annyiban, s azt mondta, hogy szeretné, ha pilótája gyorsabb lenne. Meglátjuk, mi lesz a történet vége…
A Forma-1 következő futama a Francia Nagydíj lesz június 21. és 23. között a Paul Ricard versenypályán. Természetesen arról a futamról is meg fogom írni az érzéseimet itt a Sportudvaron.
Érdekelnek a hasonló cikkek? Akkor iratkozz föl a Sportudvar Hírlevélre!
HIRDETÉS
A kiemelt kép forrása: f1.com