Verstappen volt a hős, Leclerc hősi halált halt – a Monacói Nagydíj legfőbb tanulságai

Nem sikerült az áttörés sem a Red Bullnak, sem a Ferrarinak a Forma-1-es Monacói Nagydíjon, ugyanis nem tudták eltakarítani Lewis Hamiltont az útjukból. Pedig Max Verstappennek, a vörös bikák holland pilótájának erre minden esélye megvolt, igaz, időbüntetése miatt nem volt igazán sansza a futam tényleges megnyerésére. A Ferrari alaposan kitolt hazai versenyzőjével, Charles Leclerccel, aki a versenyen lehetetlen helyen előzött, de később összetörte autóját, s kiesett. A kicsik közül a Toro Rosso volt ezúttal a legjobb.

HIRDETÉS

A részleteket lásd ide kattintva!
POZITÍVUMOK
Az év eddigi legjobb versenye volt

Nem hozott igazán sok izgalmat eddig a Forma-1 idei kiírása, ami elsősorban a Mercedes folytatódó dominanciájának köszönhető. Ugyan az ezüstnyilak Monte-Carlóban is a legjobbak voltak, de ezúttal (és idén először) nem sikerült kettős győzelmet aratniuk, mivel Valtteri Bottas a harmadik lett. Sok előzést persze most sem láthattunk, de az élen jó 40 körön át komoly vonatozás folyt, amelyben rendre ott volt annak lehetősége, hogy Max Verstappen bepróbálkozik a bal első gumijaival egyre inkább szenvedő Lewis Hamilton megelőzésével. Verstappen az alagút utáni sikánnál meg is kísérelte a manővert, de végül csak eltalálni tudta brit vetélytársának autóját, de elé kerülni nem tudott. Bár a többi eddigi versenyen több előzésnek lehettünk szemtanúi, de a tegnapi futam bizonyította, hogy a Forma-1 nem csupán akkor lehet jó és izgalmas, ha a pilóták ide-oda előzgetik egymást, hanem akkor is, ha folyamatosan ott van a levegőben a csata esélye, ami ezáltal növeli a feszültséget. Éppen emiatt az esztendő eddigi legjobb versenyének tartom a monacói száguldást, de abban is biztos vagyok, hogy lesz még ennél jobb futam is 2019-ben.

Hamilton túlélte Verstappen rohamait

Lewis Hamilton úgy szerezte meg idei negyedik győzelmét, hogy minden bizonnyal ő is a legnehezebb versenyként tekint vissza Monacóra az ideiek közül. A brit címvédő jól rajtolt az élről, s egészen addig, amíg a Biztonsági Autót a pályára nem kellett küldeni Charles Leclerc szemetelése nyomán, nem is volt veszélyben az elsősége. Utána viszont a bokszutcai taktikák azt eredményezték, hogy a Valtteri Bottast éppen a bokszban megelőző Max Verstappen kb. 40 körön keresztül tudott igen komoly nyomást kifejteni Hamiltonra. Egy alkalmat leszámítva azonban Hamilton újabb sikere nem forgott nagy veszélyben, de ha egy klasszikus épített pályán lett volna a verseny, ahol több előzési pont is van, akkor nem hiszem, hogy a Mercedes versenyzője kibírta volna Verstappen támadásait.

A Toro Rosso nyerte a másodosztály küzdelmeit

A hét kisebb csapatnak ezúttal sem volt sansza fölvenni a kesztyűt a három naggyal, így egymással csatáztak a 6. helyért. Végül ugyan ezt a pozíciót a mclarenes Carlos Sainz Jr. szerezte meg, de a csapatok közül a Toro Rosso tudott egyedüliként kettős pontszerzést összehozni, mivel Danyiil Kvjat a 7., Alexander Albon a 8. lett. A Red Bull olasz fiókcsapatának sikeressége, valamint a nagyistálló remek szereplése egyértelműen a Hondát dícséri, amelynek erőforrásai remekül működtek egész hétvégén a hercegség szűk utcáin.

NEGATÍVUMOK
A Ferrari tönkretette Leclerc hazai versenyét

Tovább folytatódott a Ferrari bakiparádéja. Még a szombati időmérő edzésen történt, hogy az olaszok az első szakasz utolsó perceire csak a korábbi körén hibázó, emiatt a kiesőzónában tanyázó Sebastian Vettelt küldték ki gyors körre, míg Charles Leclercet benntartották a bokszban. Nyilván nem hitték azt a maranellói csapat vezetői, hogy fordulni fog a kocka. A kocka azonban mégis fordult. Vettel a legjobb idővel nyerte az első szakaszt, amíg a hazai pályán szereplő Leclerc a kocsijában ülve nézhette végig, ahogy szépen csöndben kiesik a top 15-ből. A fiatal pilóta természetesen igen csalódott volt a történtek miatt, s nem is tudta biztosra ígérni, hogy nem fogja rommá törni az autót a futamon. Harciasan kezdett a monacói, hiszen rögtön az első körben két helyet javított, majd pár körrel később olyan helyen mutatott be előzést, ahol azt nem sokan merik bevállalni, s ahol magam még nem is láttam körbeautózást. Nico Hülkenberget ugyanis a Rascasse kanyarban tudta megelőzni, ami nagyon veszélyes dolog, hiszen kevés a hely, de végül Leclerc akkor még elkerülte a szalagkorlátot. Nem sokkal később már nem volt ilyen szerencsés, aminek következtében defektet kapott és körhátrányba került. Végül nem is látta értelmét annak, hogy tovább küzdjön a semmiért, így egyedüliként föladta a Monacói Nagydíjat. Nagy kár érte, hiszen Leclerc ilyen önbizalommal simán pályázhatott volna akár a győzelemre is. Így viszont újfent arról kell beszélni a Ferrari kapcsán, hogy újabb gyermeteg hibát vétett a csapat, ami Leclerc jó eredményébe került és ismét a cikizés kereszttüzébe helyezte a vörösöket. Lehet, hogy érdemes lenne megfogadniuk Mark Webber jótanácsát, aki szerint most már érdemes volna 2020-ra készülniük…

A Forma-1-es világbajnoki sorozat következő versenyét június 9-én Kanadában rendezik. A futam magyar idő szerint 20:10-kor fog rajtolni. A Sportudvar természetesen az ottani eseményeket is követni fogja, a legfontosabb történésekről pedig le fogom írni gondolataimat.

HIRDETÉS

A részleteket lásd ide kattintva!

A kiemelt kép forrása: Panoramic

Leave a Reply