Itt vagy
Főoldal > Sportudvar > Nagyvilág > Hamilton volt a főnök, a Ferrari már a dobogót is elbukta – a Spanyol Nagydíj legfőbb tanulságai

Hamilton volt a főnök, a Ferrari már a dobogót is elbukta – a Spanyol Nagydíj legfőbb tanulságai

A Mercedes az idei ötödik Forma-1-es futamot is kettős győzelemmel húzta be, miután Lewis Hamilton nyert, Valtteri Bottas pedig a második helyen futott be. A dobogóra még Max Verstappen állhatott föl a Red Bull-lal, aki a verseny elején otthagyta a Ferrarikat. Az olaszok két pilótája, Sebastian Vettel és Charles Leclerc egymással küzdött a negyedik helyért, amit végül a német szerzett meg. A maranellóiak taroltak a barcelonai teszteken februárban, most viszont versenykörülmények között csúnyán elvéreztek újfent. A Renault sem teszi ki az ablakba a könnyen lehet, hogy utolsó barcelonai futamot. A Spanyol GP pozitívumai és negatívumai.

HIRDETÉS

A részleteket lásd ide kattintva!
POZITÍVUMOK
Hamilton érinthetetlen volt

A főnok visszavette a helyét. A brit címvédő a második helyről kezdhette meg az idei első európai futamot, de rögtön a rajt után megelőzte kuplung-problémákkal küszködő finn csapattársát. Mivel Barcelona egy olyan pálya, ahol a legtöbb esetben az első körben az első kanyarba elsőként forduló pilóta végez az élen, így Hamiltonnak elvileg nem kellett már ezután aggódnia sikerét illetően. Ez végül így is lett, hiszen senki sem jelentett veszélyt az ötszörös világbajnok újabb győzelmére. Ugyan a 46. körben Stroll és Norris ütközése miatt a pályára kellett küldeni a Biztonsági Autót, ami természetesen összerázta a mezőnyt, de Hamilton a restart után azonnal elnyúlt Bottastól és a többiektől, s lényegében rajt-cél győzelmet aratott. Hamilton Bahrein és Kína után a harmadik futamát nyerte idén. Érdekesség, hogy ezek közül egyik helyszínen sem az övé volt a pole pozíció. Mivel Spanyolországban a leggyorsabb körért járó egy pontot is begyűjtötte, így összesen 26-ot tehetett zsebre, ami akár a végelszámolásnál is sokat érhet. A brit pályafutása 76. futamgyőzelmét aratta az F1-ben, vagyis egyre közelebb kerül Michael Schumacher 91-es rekordjához. Lewis Hamilton 112 ponttal vezeti az egyéni összetettet, hét pont az előnye Bottasszal szemben.

Verstappen rámenősége

Remekül sikerült a vasárnap Max Verstappen és en bloc a Red Bull számára, hiszen a fiatal holland versenyző tudta megszerezni a dobogó egyetlen kiadó helyét, legyőzvén a Ferrarikat, amelyek eddig legalább a harmadik helyet megtudták csípni a Mercedesek mögött. Ugyan az ezüstnyilak tempójával szemben nem volt ellenszere, de idei második dobogós helyezése (Melbourne-ben volt harmadik) nem igazán forgott veszélyben, miután az első körben mindkét Ferrarit maga mögé utasította. A holland pilóta nem csak Barcelonában lett harmadik, hanem a világbajnoki pontversenyben is, amin nem csodálkozhatunk egy olyan sofőr esetében, aki az első öt futamon rendre a top négyben végzett. Ez igazán remek teljesítmény.

Sainz Jr. otthon

Carlos Sainz Jr., a mezőny egyetlen spanyol tagja kettő héttel ezelőtt, Bakuban a hetedik lett, amivel megmutatta, hogy most már ő is megérkezett az idei szezonba a kezdeti gyengélkedések után. Barcelonában a nyolcadik lett a legendás raliversenyző fia, aki McLarenjével elsősorban Daniel Ricciardóval szemben vívott nagy csatát. A Sainz Jr. által végül megszerzett négy pont azt jelenti, hogy pillanatnyilag a McLaren áll a konstruktőri összetett negyedik helyén.

NEGATÍVUMOK
A Renault szenved

A francia gyári csapatnak világos volt az idei célkitűzése: meg kell szerezni a csapat-világbajnokság negyedik helyét. Öt futamot követően a sárga-feketék ezzel szemben mindössze a nyolcadikok tizenkettő ponttal. A jelenleg negyedik McLarennel szemben (amelynek éppen a Renault a motorszállítója) tíz pont a lemaradás. A Renault öt futam alatt csupán kétszer tudott pontokat szerezni, Spanyolország azonban nem hozott a konyhára semmit, hiszen Daniel Ricciardo a 12., Nico Hülkenberg a 13. lett. Az eddig látottak alapján teljesen nyilvánvaló, hogy a francia istállónak van még min dolgoznia.

A Ferrari már reagálni sem képes

Többen, köztük a csapat vezetői is feltámadást vártak a Scuderiától Barcelonában. Ennek egyfelől a katalán pályán futott téli teszteken mutatott remek teljesítmény, másrészt az itt bevetett legújabb fejlesztések adtak alapot. Azonban ki kell jelenteni, hogy három hónap alatt sok minden megváltozott. Az olasz márka csúnyán lemaradt a Mercedes mögött, s nemhogy az ezüstnyilakkal nem tudta tartani a lépést, de még Max Verstappent is el kellett engednie. Nem sokon múlott az sem, hogy a másik Red Bull-pilóta, Pierre Gasly is harcba szálljon a Vettel-Leclerc párossal, de a franciát azért még csak sikerült legyőzni. Ami igazán fájó lehet a kritikán aluli barcelonai teljesítmény mellett, hogy a pilóták világbajnokságában most már Max Verstappen is megelőzi a maranellóiak két versenyzőjét, igaz, csak kettő ponttal. Sebastian Vettel a negyedik, Charles Leclerc az ötödik helyen ért célba. Verstappennel szembeni vereségük oka mindkettejük elrontott első bokszkiállásában keresendő. A stratégia újfent dadogósra sikeredett, a futam közbeni csapatutasítások pedig mindkét versenyzőnek időveszteséget okoztak. A következő napok viharosnak ígérkeznek Maranellóban, ahol most már nagyon unják, hogy hosszú évek óta a Mercedes hátát nézi a csapat, s az igen bíztató téli tesztek után a szezon eleje nettó sikertelenség. Mattia Binotto csapatfőnökön egyre nagyobb a nyomás, s látva az istállónál tavaly történteket, nem kizárt, hogy előbb-utóbb vele is szembe fordul majd a csapat több vezetője.

A Forma-1-es világbajnokság következő versenyére impozáns és legendás helyszínen, Monacóban kerül sor május 23. és 26. között.

HIRDETÉS

A részleteket lásd ide kattintva!

A kiemelt kép forrása: Panoramic

Vélemény, hozzászólás?

Top