Az autósport-sorozatok többsége már megkezdte a 2019-es szezont. A Túraautó Világkupa (WTCR) esetében ez a hétvégén jön el, hiszen ekkor kerül sor az idénynyitó versenyekre a marokkói Marrakesben. A mezőnyben évek óta szurkolhatunk magyar versenyzőknek is, és ez idén sem lesz másként: Michelisz Norbert a Hyundainál szerepel tizedik szezonjában, míg Tassi Attila újoncként csatlakozik a mezőnyhöz. Veszteség viszont, hogy a Zengő Motorsport, amely 2010 óta volt a világbajnokság, majd a belőle tavaly létrejött világkupa résztvevője, idén nem fog teljes szezont futni. Nehéz megjósolni a pontos erőviszonyokat, azonban az év eleji tesztek nem alakultak a legjobban Michelisz Norbert számára, így jó kérdés, hogy autója mire lehet képes idén. Természetesen több szabályváltozás is történt 2018-hoz képest, amikről szintén szó lesz ebben a szezonelőzetesben.
HIRDETÉS
Már hozzá szokhattak a túraautózás szerelmesei, hogy hosszú téli szüneten esik át a világbajnokság/világkupa mezőnye. Mint ismert, egészen 2017-ig világbajnokságot szervezett a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a világ legjobb versenyzői számára, azonban mivel egyre kevesebb gyártó számára maradt vonzó a sorozat, ezért 2018-ra meglépték azt, hogy a vb-t világkupává alakították át. Így már nem volt feltétel a gyártók jelenléte (olyannyira nem, hogy tiltott is lett), cserébe viszont jöttek a privát csapatok, amelyeknek nem csak sportszakmai, hanem anyagi okokból is jobban bevállalható egy világkupa, mint egy világbajnokság, amelyen legalább egy gyártónak is lennie kell, aki bizonyosan több pénzt tud beleölni a projektbe, mint a magántulajdonban lévő istállók.
Más kérdés viszont, hogy mára oda jutott a Túraautó Világkupa (WTCR), hogy lényegében nem egy gyári csapat működik. Persze jogilag ez nincs így, hiszen a világkupa szabályai nem teszik lehetővé gyári istállók szereplését, de nem egy csapat van, amely nem csak motort és néhány egyéb alkatrészt kap egy gyártól, hanem lényegében komplett támogatást, ami alatt többek között a folyamatos alkatrész-ellátásra lehet gondolni, illetve arra, hogy a gyártó néhány mérnöke, szerelője is csatlakozik a gárdához.
A WTCR tavalyi debütáló évében még mindenki görcsösen igyekezett tagadni, hogy lenne olyan csapat a mezőnyben, amely a megengedettnél nagyobb mértékű gyári támogatásban részesülne, de úgy tűnik, most már látják, hogy ezt nem sokan hitték el, így kezdenek őszintén beszélni. A TCR-kategóriát hivatalosan a gyártóktól teljesen független csapatok számára hozták létre, ám a rendszer nem tudja, és valószínűleg nem is akarja megakadályozni, hogy a gyártók ilyen-olyan módon támogatást adjanak egyik-másik kiválasztott istállónak.
Tiago Monteiro, aki a tavalyi szezon jelentős részét kihagyni kényszerült egy 2017-es teszten elszenvedett rendkívül súlyos sérülése miatt, néhány héttel ezelőtt az Autosport című magazinnak nyilatkozott az erőviszonyokról. Arra a kérdésre, amely azt firtatta, hogy a Volvo igen intenzív téli felkészülési programja szembemegy-e az alap koncepcióval, azaz a nem gyári csapatok kizárólagosságával, így felelt:
“Igen, ez már ellenkezik a TCR-szellemiséggel, és valóban, a következő szezon már nem egy igazi TCR-bajnokság lesz. Visszatértünk a WTCC (a világbajnokság – a szerk.) szellemiségéhez és szintjéhez. A legtöbb csapat rejtett gyári istálló lesz” – mondta a korábbi Forma-1-es pilóta.
“De úgy gondolom, egy világbajnokságnak pont ilyennek is kell lennie. Talán a valódi privát csapatoknak inkább a nemzeti sorozatokban és a TCR Europe-ban van a helye. Az Európa-kupa szintje is rendkívül magas, úgyhogy miért ne? Szerintem vannak csapatok, akiknek már nem itt (WTCR) van a helye. Ez a dolgok természetes menete. A világbajnokságon gyári és félgyári csapatok vannak, alatta pedig ott az európai sorozat, ahol a versenyzők, mérnökök, szerelők és csapatok felkészülhetnek a nagy ugrásra.”
És hogy miért ekkora beszédtéma az, hogy vannak-e gyári csapatok vagy sem? Ennek oka a költségplafon. A Forma-1-hez és más szériákhoz hasonlóan a Túraautó Világkupában is meg van szabva egy éves összeg, amelyet nem lehet túllépni. Meghatározzák, hogy mennyit lehet az autókra maximálisan költeni. A gyártóknak azonban rengeteg pénzük van, s ahogy lenni szokott, igyekeznek kiskapukat találni, hogy minél többet költhessenek az autók erősebbé tételére akár még a költségplafon burkolt megsértésével is.
És hogy miért fogalmazok így, hogy “erősebbé tételére”? Azért, mert a WTCR-ben nincs lehetőség fejlesztésre. A csapatoknak így egy minél intenzívebb téli tesztprogram jelenthette a megoldást arra, hogy lényegében fejlesszenek autóikon. A tehetősebb istállók februártól áprilisig enyhe túlzással pályáról pályára jártak, hogy tesztelhessenek, a kisebb büdzséből gazdálkodóknak azonban erre nincs lehetőségük, így akár komoly versenyhátrányba is kerülhetnek a nagyokkal szemben, ami elveheti kedvüket a bajnokságban való szerepléstől. Ez pedig kisebb mezőnyt és jó eséllyel kisebb küzdelmet eredményezhet.
“A WTCR idén szintet lépett. De ennél is nehezebb feladat lesz ezen a szinten maradni. A legfontosabb, hogy a bajnokságot megvédjük saját magától. A költségek szempontjából a jelenlegi állapot a plafon; nem szabad megengedni, hogy tovább nőjenek a kiadások. Ha minden így marad a jövőben, azzal nagyon elégedett leszek, de ha tovább erősödik a költekezés, az problémákhoz fog vezetni” – mondta Francois Ribeiro, a világkupa promótere a WTC Blognak a sorozat barcelonai szezonnyitó újságírói kerekasztal-beszélgetésén.
Hozzátette, a TCR szabályrendszer technikai oldalról jól kordában tartja a költségeket, a tesztelésre elköltött összegeket viszont jelenleg kevés tényező korlátozza.
“Korábban volt egy tárgyalásom a csapatok képviselőivel, amikor rájuk zártam az ajtót, és közöltem velük, valamilyen megoldást mindenképpen találniuk kell, különben én fogok diktálni az FIA-val. Mert pontosan tudom, mi vár ránk. Még sokkal több teszt, mint egy éve. Felvetettem, hogy január első napjától legyen betiltva mindenféle teszt a bajnokság által érintett pályákon. Akkor azt kérték, ne hozzunk ilyen szabályt, és megígérték, nem terveznek nagyon intenzív tesztprogramot. Na, hívják csak most fel a Hungaroringet és a Szlovákiaringet, hogy hány csapat tesztelt náluk a télen. Számításaim szerint idén háromszor annyit teszteltek, mint tavaly”.
Ribeiro elmondta, ugyan a csapatoknak nem kell bejelenteniük az összes tesztet az FIA-hoz, azonban őmaga bármikor lekérheti a gumiszállítótól, a Yokohamától a gumirendeléseket, így ezekből pontosan kiderül, hogy mekkora a tesztelés intenzitása.
“Gyakorlatilag hazudtak nekünk. Erre a problémára mindenképpen megoldást kell találni. Most először kezdődjön el a szezon, aztán újra le fogunk ülni a csapatokkal, hogy megtaláljuk a tesztek korlátozásának módját.”
Itt most könnyedén rá lehetne vágni, hogy az FIA egyszerűen tiltsa be a téli teszteket, de nem eszik olyan forrón… Egy általános téli teszttilalom ugyanis az új csapatok, gyártók számára komoly problémát okozna, mivel nem tudnák egyhamar fölvenni a ritmust a régiekkel. Jó kérdés, hogy végül milyen megoldás születik ebben a tekintetben, de az biztos, hogy még sok vita fog lezajlani ezzel kapcsolatban.
Szabályváltozások
Természetesen az idei szezon sem 100%-ban a tavalyi szabályokkal fog elkezdődni, hiszen több módosítás is történt. Ami a tv-nézők szempontjából a leglátványosabb változás lesz, hogy az időmérő edzések és a futamok pontozása is változik.
Eddig csak a vasárnapi főverseny kvalifikációján jártak külön pontok az első öt rajtkockát megszerzett pilóta számára. Idén már mindkét időmérőn kapnak pontokat a leggyorsabbak aszerint, hogy az 1. helyezett 5, míg az 5. 1 pontot kap.
Módosul a versenyek pontrendszere is. Ezentúl az első 15 kap pontot, s minden futamon azonos lesz a pontozás. Az 1. helyezett 25, a 2. 20, a 3. pedig 16 ponttal gazdagodik, majd ezután 13-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1-es leosztásban jutunk el a 15.-hez.
A mezőny maximális létszámát 28-ról 32-re emelték. Változás az is, hogy egy csapat idén már csak kettő autót indíthat. A trükközés azonban ezen a téren is javában működik. Michelisz Norbert csapata, a BRC két külön istállóval indul, hogy mind a négy Hyundai az övé legyen. A Cyan Racing szintén két, nagyon hasonló elnevezésű csapattal vág neki az idénynek. Náluk a Volvo a gyári támogató. A kilencszeres rali-világbajnok Sébastien Loeb csapata a harmadik, amely két legénységgel indul azért, hogy a Volkswagen négy kocsija náluk szerepelhessen.
Bevezetésre került a gyártókorlát, amelynek értelmében egy gyártó legfeljebb négy autót támogathat.
Továbbra is lesz lehetőség szabadkártyás versenyzők és csapatok egy-egy versenyhétvégére történő nevezésére, de idén szereplésükért már akkor sem kaphatnak pontot, ha egyébként pontszerző helyen végeznek.
Érdekes újítás, hogy az időmérő edzéseken törlik annak a versenyzőnek a legjobb körét, aki piros zászlót okoz, vagyis megszakítja a kvalifikációt. Ezzel a tisztelettudóbb és biztonságosabb versenyzésre akarják rábírni a szabályalkotók a pilótákat.
A WTCR-ben is bevezetik a többi FIA-bajnokságban használt büntetőpont-rendszert. Ennek lényege, hogy aki összegyűjt 12 büntetőpontot, azt diszkvalifikálják a következő futamról. Ezt követően a pontok nullázódnak.
2019-ben megváltozik az autók közötti különbségek minimalizálását célzó teljesítmény-kiegyenlítő paraméterek (BoP) meghatározásának módja, a szezon előtt már csak az új vagy fejlesztett autók vettek részt tényleges teszten, a többi márka teljesítményét csak statikus teszten elemezték: a leszorítóerőre és a légellenállásra vonatkozó adatokat a szélcsatornában vették le. Ezt követően a motorerőt, a nyomatékot és a turbónyomást egy speciális fékpadon mérték meg.
Michelisz Norbert aggódik
Michelisz Norbert immáron a tizedik idényének vághat neki a túraautózás csúcskategóriájában. Eddigi legjobb eredményeit a világbajnokságon érte el, ahol 2017-ben ezüstérmes, 2014-ben pedig negyedik lett. A WTCR tavalyi kiírásában az összetett negyedik helyét szerezte meg 246 ponttal, mindössze eggyel megelőzve a mögötte végzőt.
A baranyai származású versenyző 2018-hoz hasonlóan idén is az olasz BRC Hyundai N Squadra Corse istállónál szerepel, csapattársa pedig a világkupa-címvédő, már 57. (!) életévét taposó Gabriele Tarquini lesz. Tavaly sajnos kettejük közül egyértelműen a mezőny rangidőse teljesített jobban, s valószínűleg idén is ő fogja a csapat támogatását élvezni, már ami a vk-győzelemért folytatott küzdelmet illeti.
Más kérdés viszont, hogy vajon mennyire lehet harcban a BRC a végső sikerért a BoP változása nyomán? Ez a változás ugyanis egyelőre nem alakul a legjobban Norbiék számára. A március végén, Barcelonában megtartott kollektív teszten kiderült, hogy az első, marokkói versenyhétvégén a Hyundai-autók az alapsúlynál 10 kilogrammal nehezebben, 90 mm-es hasmagassággal, valamint 97,5 százalékos motorerővel mehetnek. Eközben a Hondák motorereje százszázalékos, hasmagassága pedig 80 mm lehet.
Michelisz Norbert kifejezetten aggasztónak tartja ezeket a számokat:
“Csalódott voltam, amikor megláttam az új BoP-t. A tavalyi év második felével összehasonlítva máris hátrányból indulunk, igazságtalannak tartom ezt, de versenyzőként vannak dolgok, amikre nincs hatásunk, szóval kénytelen vagyok elfogadni a döntést, és százszázalékosan a feladatomra koncentrálok. Ha szerencsések vagyunk, akkor szerezhetünk néhány pontot Marokkóban, de őszintén szólva az új BoP alapján már ez is hatalmas feladat lesz.”
Nem tapsolt örömében a döntés miatt Gabriele Rizzo, a BRC csapatfőnöke sem, aki szintén igazságtalannak tartja, hogy visszafogták a Hyundaiok teljesítményét:
“Nem a miénk volt a mezőny leggyorsabb autója, ezért azt reméltük, valahol a tavalyi év végihez közeli lesz a BoP. Ehelyett szinte megbüntették a Hyundaiokat, miközben más autókat kedvező helyzetbe hoztak, amivel gyakorlatilag lehetetlenné vált, hogy a riválisainkkal egy szinten versenyezzünk. Kicsit olyan, mintha nem akarnák, hogy két egymást követő évben ugyanaz a csapat és ugyanaz az autó nyerje meg a bajnokságot. A csúcssebességünk elmarad a többiekétől, a friss tesztadatok szerint 10 km/óra a lemaradásunk a leggyorsabb mögött, miénk a második legnehezebb és a legmagasabb autó, és a legalacsonyabb motorteljesítmény.”
Michelisz Norbi csapattársa, Gabriele Tarquini sem rejtette véka alá csalódottságát. “Egyáltalán nem vagyok boldog, esélyünk sincs versenyképesnek lenni ezekkel az értékekkel, és így nem is tudunk az első pillanattól harcolni a végső győzelemért.”
Mivel már ott is a Marrakesre szánt BoP-val kellett autózni, ezért már a barcelonai teszt sem alakult a legjobban a BRC-csapat számára. Az első napon Tarquini csak a 14., míg Michelisz Norbert a 16. helyen végzett, miközben az élen két Honda zárt. Az is aggasztó, hogy előbbi 2.1, utóbbi 2.5 másodperccel maradt el a legjobb időtől. A második tesztnapon Tarquini a 19., Norbi pedig a 20. helyet érte el, de a hátrány ezúttal is több mint kettő másodperc volt, holott akkor egy Audi-pilóta zárt az élen.
A teszt eléggé mulatságos körülmények között zajlott, mivel több versenyző is panaszkodott a Hyundaiokra, mondván, hogy szándékosan mentek lassabban a pályán, hogy így tiltakozzanak a rájuk nézve igen hátrányos BoP miatt. Tarquini azonban jelezte, hogy a BoP által megadott motorerő mellett 10-12 km/ó-val kisebb sebességgel tudott haladni a célegyenesben, mint a legjobb értékekkel “ellátott” versenyzők. A tényeket tekintve inkább neki hinnék, már csak azért is, mert nála nagyobb tapasztalattal senki sem bír a jelenlegi mezőnyben.
Tassi Attila bizakodik
A WTCR idei másik magyar pilótája egy újonc lesz Tassi Attila személyében, aki a Hong Kong-i bejegyzésű Hell Racing versenyzője. A 20. életévét júniusban betöltő tehetség, az idei mezőny legfiatalabb tagja gyermekként még jégkorongozott, majd később BMX-ezett, ám utóbbi sportágban elszenvedett egy súlyos, koponyaalapi töréssel járó balesetet, így ismét sportot váltott. Gokartozni kezdett, s ez vezette el az autóversenyzéshez. Pilótakarrierje 2012-ben kezdődött, amikor csatlakozott a Suzuki Swift Kupa mezőnyéhez. Ott 2014-ben a harmadik, 2015-ben pedig a hatodik helyen zárta az összetettet.
2015-ben a B3 Racing-nek köszönhetően lehetősége adódott arra, hogy a szezon utolsó három fordulóján (Nürburgring, Monza, Barcelona) kipróbálja magát a SEAT León Eurokupa szériában. Pontot ugyan nem szerzett, de a top 10-be kétszer is befért – ezzel a 25. lett az összetettben úgy, hogy az idény folyamán összesen 45-en álltak rajthoz legalább egyszer.
2016-ban nemzetközi sorozatban indult Tassi Attila, ugyanis a három SEAT León-t nevező B3 Racing lehetőséget biztosított számára, hogy a WTCR egyik elődjében, a TCR nemzetközi sorozatban versenyezzen, Mat’o Homola és Dusan Borkovics csapattársaként. A szezon első három hétvégéje a műszaki hibák és a különféle incidensek miatt nem alakult valami jól, de a szezon hátralevő 14 versenyéből tízet pontszerző pozícióban zárt, az oroszországi második futamon fel is állhatott a dobogó harmadik fokára. A pontversenyben végül 11. lett, 68 egységgel.
2017. március 20-án bejelentették, hogy Tassi Attila a TCR-pályafutását Michelisz Norbert újonnan alapított csapatánál, a M1RA-nál fogja folytatni egy rutinos olasz versenyző, Roberto Colciago csapattársaként.
A 18 éves magyar pilóta már a grúziai szezonnyitón dobogóra tudott állni, majd ezt a bravúrt meg tudta ismételni Spában, Monzában és Ausztriában is. A szezon hatodik állomásán, a Hungaroringen megszerezte pályafutása első és második futamgyőzelmét. A jól sikerült hazai hétvégét azonban egy kevésbé szerencsés németországi követte, amelyen nullázott.
A 2017-es TCR sorozatot a bajnokság 2. helyén zárta.
2018-ban, miután a WTCC és a TCR összeolvadásából létrejött Túraautó Világkupa elindult, Attila új sorozatban folytatta pályafutását. A TCR Európa-kupa néven indult széria első szezonja volt a 2018-as. Sokáig nem dőlt el, mi lesz Attila sorsa, ám márciusban hivatalossá vált, hogy továbbra is a HELL támogatásával versenyez majd. Az idényben a Hell Energy Racing KCMG csapatával indult Josh Files csapattársaként. A bajnokságban 4. lett, ötször végzett dobogón és két győzelmet szerzett. Ebben a szezonban korábbi csapattársa, Michelisz Norbert ellen is versenyzett, aki a Hungaroringen a M1RA beugrójaként indult.
Tassi Attila a WTCR-ben is rajthoz állt a magyarországi három versenyen szabadkártyás versenyzőként. Ezeken pontot nem szerzett.
Természetesen az a legfőbb célja, hogy idén, immár főállású pilótaként már legyenek pontjai. A március végi teszteken nem szerepelt rosszul, hiszen az első napon a hetedik lett, a második napon pedig a nyolcadik. Ugyan a Honda kapta a legjobb BoP-értékeket, azonban Attila mindkét napon másfél másodperccel maradt el a győztes időtől. Persze az nem világos, hogy ki milyen munkát végzett a gyakorlásokon, úgyhogy ezekből az adatokból nem érdemes messzemenő következtetéseket levonni.
Tassi Attila csapattársa Tiago Monteiro lesz, aki hosszú évek óta szerepel a túraautózás csúcskategóriájában, de talán kevésbé ismert tény vele kapcsolatban, hogy 2005-ben a Forma-1-ben is kipróbálhatta magát a Jordan-csapat versenyzőjeként. A gyengécske autóval nem volt esélye a pontszerzésre, de egy dobogós helyet így is összehozott. Ezt viszont annak köszönhette, hogy a Michelin-gumikkal fölszerelkezett csapatok bojkottálták az akkor még Indianapolisban tartott Amerikai Nagydíjat biztonsági kifogásaik miatt, így csak a három, Bridgestone-abroncsokkal rendelkező istálló, köztük a Jordan állt föl a rajtrácsra. A futamot a két Ferrari nagy fölénnyel nyerte, a harmadik helyért vívott külön versenyben pedig Monteiro bizonyult a legjobbnak, így életében először és utoljára dobogóra állhatott, mégpedig olyan legendákkal, mint Michael Schumacher és Rubens Barrichello.
Monteiro igen nagy túraautós tapasztalattal rendelkezik, így bizonyára nagy segítséget fog jelenteni Tassi Attila számára a tanulásban. A portugál a napokban interjút adott az Origónak, amelyben méltatta a fiatal magyar pilótát:
“Két-három éve figyeltem fel Attilára. Úgy volt, hogy a cégem menedzseli majd őt, ebből végül nem lett semmi, de kapcsolatban maradtunk. Norbi (Michelisz – a szerk.) mondta évekkel ezelőtt, amikor még senki sem ismerte Attilát, hogy nagy lehetőség van benne, és meglátom, egyszer nagy bajnok lesz. Biztos vagyok benne, hogy lesznek kemény pillanatai, de nagy versenyző válhat belőle, mert gyors, és gyorsan is tanul. Örülök, hogy ilyen csapattársam van, aki inspirál, aki kihozza belőlem a maximumot, mert csak így lehet fejlődni, ha csapaton belül is folyamatosan van kihívás.”
A portugál elmondta azt is, a gördülékenyebb kommunikáció érdekében egymás nyelvét tanulják, ő magyar, Tassi Attila portugál leckéket vesz.
Mint föntebb említettem, Monteirónak lényegében a teljes tavalyi szezont ki kellett hagynia, mivel az egyik teszten akkora balesetet szenvedett, hogy sérülései csak egy év alatt gyógyultak be. Kész csoda, hogy a portugálnak nem lett maradandó károsodása, miután fékhiba miatt hatalmas tempóval csapódott a betonfalnak.
A Honda által támogatott két csapat közül egyelőre az ALL-INKL.COM Münnich Motorsport szerepel jobban, legalábbis a barcelonai teszteredmények alapján. Tassiék istállója tavaly két hétvégén szerepelt (az egyiken maga Tassi Attila Mogyoródon), vagyis a magyar pilótához hasonlóan az egész gárdának a tapasztalatgyűjtés lehet a fő célja idén. Tiago Monteiro ebben is sokat tud segíteni, igaz, neki is szokatlan lesz ez az év, hiszen a mostani lesz az első teljes WTCR-idénye, márpedig a mostani autók és a világbajnokságon látott járgányok között azért nem kicsi különbség van.
Hova lett a Zengő Motorsport?
Aki már tanulmányozta a világkupa idei névsorát, döbbenten szembesülhetett azzal, hogy a sorozatban 2010 óta szereplő Zengő Motorsport neve nincs ott az idei indulók között. Március 15-én jelent meg a végleges névsor, ebből derült ki, hogy a magyar csapat nem lesz ott az idény minden hétvégéjén, így legföljebb szabadkártyásként találkozhatunk velük a Hungaroringen.
A WTC Blog értesülése szerint ennek ellenére Zengő Zoltán csapatfőnök és csapattulajdonos a háttérben folyamatosan dolgozik, mivel tele van tervekkel. Hamarosan a nyilvánosság elé tárja a csapat jövőjét, amelyről egyelőre még csak pletykák sem nagyon láttak napvilágot.
A Zengő-csapat kiesését az okozta, hogy a nagy gyártók hamar leosztották a megengedett négy autójukat két-két olyan istállóhoz, amellyel már évek óta együttműködnek. A Zengő esetében két kisebb márka, a spanyol Cupra és a Peugeot maradt. A Cupra végül ugyancsak más csapatokkal állapodott meg, így maradtak a franciák.
A WTC Blog úgy tudja, hogy sokáig zajlottak a tárgyalások a Zengő-csapat és a Peugeot között. A megállapodást Francois Ribeiro, a világkupa promótere is igyekezett tető alá hozni, hiszen korábban 32 autót ígért a sorozatba, a Zengő nélkül azonban csak 26 lett volna meg. Végül sajnos nem jutottak dűlőre a felek, mivel a Peugeot jelezte, nem tud támogatást nyújtani a Zengőnek.
Egy út még ezután is nyitva állt a magyar istálló előtt a WTCR-karrier meghosszabbítására: találni kellett volna két jól fizető pilótát. Ez azonban szintén nem jött össze, Zengő Zoltán pedig csak stabil anyagi háttérrel vállalta volna az indulást.
Ha igazak a hírek, a Zengő-csapatnak van egy ún. univerzális szabadkártyája, amely lehetővé teszi számára, hogy – 10 000 euró nevezési díj befizetése mellett – bármelyik futamon elindulhasson. A legnagyobb esély arra van, hogy a Hungaroringen és a felvidéki hétvégén legyen ott a csapat egy autóval, de más európai helyszínek is szóba jöhetnek.
És ha már a helyszínekről esett szó, akkor zárásként itt van az idei versenynaptár:
Április 5-7. – Marrakes, Marokkó
Április 26-28. Hungaroring, Magyarország
Május 10-12. Szlovákiaring
Május 17-19. Zandvoort, Hollandia
Június 20-22. Nürburgring-Nordschleife, Németország
Július 5-7. Vila Real, Portugália
Szeptember 13-15. Ningbó, Kína
Október 25-27. Szuzuka, Japán
November 14-17. Makaó
December 13-15. Sepang, Malajzia
A marokkói szezonnyitót követő két hétvége tehát lényegében hazai terepen fog zajlani magyar szempontból, hiszen április utolsó hétvégéjén jön az évek óta a legmagasabb látogatottságot hozó hungaroringi verseny, majd kettő héttel később a felvidéki viadal Diósförgepatony mellett.
A marokkói idénynyitó keretében az első futamra szombaton 17:30-tól, a másodikra vasárnap ugyancsak 17:30-tól, míg a harmadikra közvetlenül utána, 18:45-től kerül sor. A versenyeket az Eurosport élőben fogja közvetíteni.
A Sportudvaron egész évben figyelemmel kísérjük a Túraautó Világkupa eseményeit, úgyhogy emiatt, meg persze sok más miatt is érdemes követni a Sportudvart!
HIRDETÉS
A kiemelt kép forrása: Sportudvar-archívum