Itt vagy
Főoldal > Sportudvar > Nagyvilág > A Ferrari drámája és a Mercedes szerencséje – a Bahreini Nagydíj legfontosabb momentumai

A Ferrari drámája és a Mercedes szerencséje – a Bahreini Nagydíj legfontosabb momentumai

Lewis Hamilton győzelmével ért véget a Forma-1 idei második futama, a Bahreini Nagydíj. Hatalmas meglepetésnek számít a brit vb-címvédő sikere, hiszen az egész hétvégét a Ferrari uralta. Illetve csak majdnem az egészet. Az élről induló, s már-már a rajt-cél győzelemre készülő Charles Leclerc autója ugyanis nagyjából tíz körrel a leintés előtt elkezdett haldokolni. A lelassult kocsit mind a két Mercedes kikerülte, s ha nem küldik be a futam végén a Biztonsági Autót a Renault-k egyszerre bekövetkezett halála miatt, akkor lehet, hogy nem is ér célba. Sebastian Vettel tette teljessé a maranellóiak kudarcát: a német egy Hamiltonnal szembeni csata során megpördült, ami miatt valósággal kirobbant az első szárny a kocsijáról, így esélye sem maradt a dobogóra. A Bahreini Nagydíj három pozitív és három negatív történése.

HIRDETÉS

A részleteket lásd ide kattintva!
POZITÍV MOMENTUMOK
Több volt az izgalom

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíjjal kapcsolatban az volt az egyik kritikám, hogy kevés előzést láthattunk, ami persze egy szűkös utcai pályán sajnos alapből benne van a pakliban, de még csak támadási kísérletekből sem volt sok. Ezzel szemben a villanyfényes Bahreini Nagydíj lényegében a rajttól a leintésig sok izgalmat tartogatott, leszámítva az utolsó három kört, amelyet a Biztonsági Autó mögött volt kénytelen teljesíteni a mezőny. Rengeteg jó csatát láthattunk, s voltak olyan párharcok is, amelyek a kelleténél is keményebbre sikeredtek, mint pl. Max Verstappen és Carlos Sainz Jr. esete, aminek során a spanyol defektet kapott a holland agresszivitásának eredményeképpen. Várható volt, hogy sok lesz az előzés, hiszen a szahíri az egyik legszélesebb aszfaltcsík a teljes naptárban. A nagy szél által behordott sivatagi homok persze megnehezítette a tapadási viszonyokat elsősorban a nem ideális íveken, de a Pirellik jól vizsgáztak, kevés komolyabb megcsúszás volt akkor, amikor valaki a poros ívre kényszerült. Remélem, hogy legalább ennyire jó versenyek egész sora vár még ránk idén!

Lando Norris hatodik helye

Már az Ausztrál Nagydíjon is megmutatkozott, hogy az F1 idei három újonca közül kinek sikerült legjobban beilleszkednie az autóversenyzés elitkategóriájának légkörébe. Lando Norris, a McLaren brit tehetsége Melbourne-ben is kiválóan szerepelt az időmérő edzésen, aztán a futama már nem alakult jól, de ez nem rajta múlott. Bahreinben viszont már semmi sem akadályozta meg abban, hogy rögtön élete második futamán egy igen erős pontszerzésnek örülhessen, ami ráadásul a nem a három élcsapathoz tartozó pilóták különversenyének, a “B-ligának” a megnyeréséhez is elegendőnek bizonyult. Norris hatodik helye nem csak azt jelzi, hogy a brit nem ijedt meg a nagy lehetőségtől, hanem azt is, hogy a McLaren-Renault csapatnak bőven lehet keresnivalója idén, ami annak fényében nagy dolog, hogy nem volt zavartalan az istálló felkészülése a szezonra, s most is vannak függőben lévő személyi kérdések a gárda vezetésében.

Kimi Räikkönen hetedik helye

Amikor kiderült, hogy Kimi Räikkönen az Alfa Romeónál kezdi meg a 2019-es idényt, sokan tartottak tőle, hogy nem sok futamon lesz esélye a pontszerzésre. Ehhez képest kettő verseny után tíz ponttal a hatodik helyen áll az összetettben. Természetesen a nagycsapatok pilótáitól már most jócskán el van maradva, de ez a kezdés mindenképpen bíztató lehet számára és az Alfa Romeo-istállónak is, amely szeretne minél sikeresebben visszatérni az F1-be sok év kihagyás után. A 39 éves Räikkönen rutinja már most nagy segítség az olaszok számára, s ebből a csapattárs, Antonio Giovinazzi is sokat profitálhat a későbbiekben, aki egyelőre még szokja az F1-es körülményeket és kissé lámpalázasnak tűnik.

NEGATÍV MOMENTUMOK
Vettel hibája sokba kerülhet a végelszámolásnál

Az első rajtsor pozícióinak megszerzése után a Ferrari még úgy is a Bahreini Nagydíj esélyese volt, hogy a pénteki második (már villanyfényben rendezett) szabadedzésen a Mercedes pilótái jobb tempót autóztak, de az átlagos rajt és a pozícióvesztés ellenére Charles Leclerc magabiztosan vezette a versenyt, és sokáig úgy tűnt, hogy Sebastian Vettel bejöhet mögötte a 2. helyre.

A második kerékcserék után Lewis Hamilton beérte és kemény támadások után meg is előzte Vettelt, aki a tavalyi botlásait idézve a manőver végén meg is pördült a Ferrarival. Ezzel lényegében elvesztette az esélyét a 2. helyre, fél körrel később pedig az első szárny lényegében kirobbant az autójáról. A verseny végéig az 5. helyre tudott odaérni, de így is sok pontot veszített.

Vettel a leintés után elnézést kért a csapattól, és elismerte, hogy az ő hibája volt a megpördülés.

„Hirtelen vesztettem el az irányítást, majd amint megpördültem, már túl késő volt. Sajnos a gumik olyannyira károsodtak, hogy tönkrement az első szárny is, úgyhogy ez nem volt valami fényes” – magyarázta a Sky Sportsnak.

Sebastian Vettel 15 pontot bukott Lewis Hamiltonnal szemben tegnap, így már most olyan hátrányban van az összetettben, amit nem biztos, hogy képes lesz ledolgozni az év végére. Persze nem szabad temetni a németet, hiszen Hamilton is követhet el olyan hibát vagy érheti olyan műszaki probléma, ami könnyedén legfőbb riválisa javára billentheti a mérleg nyelvét.

Leclerc a futam nagy vesztese

Vettelnél is nagyobb dráma áldozata lett csapattársa, Charles Leclerc, aki rögtön második ferraris hétvégéjén megszerezte a pole pozíciót, jelezvén, hogy nem akar egész évben Vettel szárnysegédje lenni. A monacói kissé elizgulhatta a rajtot, kipörögtek a kerekei, így csapattársa megelőzte. Néhány körrel később azonban Leclerc valósággal legyorsulta Vettelt a célegyenesben, így visszavette a vezetést.

Ezután egyre inkább úgy tűnt, hogy legyőzhetetlen lesz ezen az estén, mire nem eljött a 47. kör és az első, az autó lassulásáról hírt adó rádióüzenet. Ettől fogva Leclerc folyamatosan lassult, s Hamilton kettő kör alatt utol is érte, majd megelőzte. Valtteri Bottas is elment mellette, s minden bizonnyal Max Verstappen is könnyedén átugrott volna rajta, ha nem jön be a Biztonsági Autó az utolsó három körre a Renault-k kiesése miatt, s nem mögötte fut be a célba a mezőny. Leclerc természetesen nehezen tudta megemészteni a történteket, hiszen élete első futamgyőzelmét vette el tőle a technika ördöge, amely ezúttal egy meghibásodott henger formájában jelentkezett.

“Nehéz lenyelni, de ez hozzátartozik a versenyzéshez – mondta Leclerc, akinek ez az első dobogós eredménye az F1-ben, és akit a leintés utáni interjúk során Lewis Hamilton is éltetett, kijelentvén, hogy “ez a srác még sok futamot fog nyerni”. – Sajnos a mai nem a mi napunk volt, de a csapat csodálatosan dolgozott, hogy Ausztrália után visszavágjunk. Persze, hihetetlenül csalódott vagyok, de egy ilyen mindig van a szezonok során, és kihoztuk belőle a legtöbbet. Nagyon nehéz ezt megemészteni, de köszönet a csapatnak az egész hétvégén csodás autóért, és biztos vagyok abban, hogy erősebben térünk majd vissza” – tette hozzá a monacói, aki számára némi vigaszt a leggyorsabb kör jelenthet, amiért további egy pontot írtak a számlájára.

Charles Leclercnek alighanem álmatlan volt a legutóbbi éjszakája (Forrás: AFP/ANDREJ ISAKOVIC)
A Renault hihetetlen drámája

Az 54. körben egy egészen elképesztő és minden bizonnyal példátlan eseménysorozatra került sor. Előbb azt lehetett látni a közvetítésben, hogy Nico Hülkenberg leparkolta a Renault-ját a pálya egyik bukóterében, majd a képeken az is észrevehetővé vált, hogy a másik sárga-fekete járgány, Daniel Ricciardo kocsija is hasonlóképpen leparkolt egy kicsivel odébb. Egyik autón sem volt sérülés, így csak arra lehetett következtetni, hogy egyszerre üthetett be a krach a franciák két autójánál. Egyelőre nincs hivatalos közlés arról, hogy konkrétan mi okozta a Renault-k hirtelen halálát, de Ricciardo nyilatkozatából úgy tűnik, hogy a hibrid rendszerrel történhetett valami gebasz, ugyanis az ausztrál valósággal kiugrott járművéből, mivel abban fölvillant az áramütés veszélyére figyelmeztető lámpa, amire a hibrid rendszer zavara miatt került sor. Az ausztrál a kormányt sem tette vissza, ami pedig kötelessége lett volna, azonban mivel ezt védhető okból, az áramütés jelentette rizikó miatt nem tette meg, így nem büntették.

Ettől függetlenül nem hiszem, hogy sok példát találnánk arra a Forma-1 múltjában, hogy egy csapat két kocsija egyszerre mondja föl a szolgálatot. Amióta nézem a száguldó cirkuszt (cirka 19 éve), nem rémlik, hogy bármikor is láttam volna ehhez hasonló drámát.

A Renault sajnálhatja ezt, hiszen két pontszerző helyet bukott el az istálló, ami a számára szorosnak ígérkező konstruktőri pontversenyben komoly érvágásnak számít, s alapjaiban határozhatja meg, hogy a gárda milyen helyezést ér el a szezon végén. Ez pedig, mint tudjuk, a pénzdíjak szempontjából abszolút nem mindegy…

Jön az 1000. futam

A Forma-1 következő versenyén egy komoly mérföldkőhöz érkezik el. Az április 12-14. között rendezendő Kínai Nagydíj lesz ugyanis a száguldó cirkusz történetének ezredik versenye. Természetesen azzal a futammal kapcsolatban is leírom majd benyomásaimat itt, a Sportudvaron.

HIRDETÉS

A részleteket lásd ide kattintva!

A kiemelt kép forrása: AFP/KARIM SAHIB

Vélemény, hozzászólás?

Top