Itt vagy
Főoldal > Sportudvar > Nagyvilág > Vettel elszállt

Vettel elszállt

Lewis Hamilton Japánban sem talált legyőzőre. Eközben Sebastian Vettel megpörgött az egyik kanyarban, s visszaesett a mezőnyben. Végül hatodik lett, így már 67 pont Hamilton előnye a Forma-1-es világbajnoki sorozatban, vagyis akár már a következő, amerikai versenyhétvégén ötszörös világbajnokká válhat. A szuzukai dobogóra még Valtteri Bottas és Max Verstappen állhattak fel.

HIRDETÉS

A részleteket lásd ide kattintva!

Lewis Hamilton zsinórban a negyedik győzelmét érte el a 2018-as szezon során a Japán Nagydíj megnyerésével, ezzel helyzetbe hozta magát ahhoz, hogy már a következő, USA Nagydíjon megnyerje az idei világbajnokságot. Hamilton mögött végig Valtteri Bottas autózott, akit az utolsó körökben Max Verstappen veszélyeztetett, de a holland pilóta nem tudott komolyan támadni.

Verstappen a verseny elején összeakadt Kimi Räikkönennel és Sebastian Vettellel is, a német pilóta húzta a rövidebbet, visszaesett a mezőny végére, és sérült autóval csak a 6. helyre ért oda a középmezőnyből felzárkózó Daniel Ricciardo és Räikkönen mögött. Nagy csata folyt a további pontszerző helyekért Sergio Pérez, Romain Grosjean, Esteban Ocon és Carlos Sainz között.

A rajtot még megúszta sértetlenül a mezőny, Vettel a nyolcadik helyről indulva mindkét Toro Rossót lehagyta, majd az első körben Romain Grosjean mellett is elment egy kockázatos manőverrel. A két Mercedes eközben mintaszerűen jött el, Hamilton megtartotta a vezetést Bottas előtt. A csetepaté az első kör végén kezdődött, Verstappen elfékezte a sikánt, lehetőséget adva Räikkönennek a támadásra, a finn a külső íven próbálkozott, a holland azonban leszorította a pályáról, amitől megsérült a Ferrari bal oldala.

Vettel kihasználta csapattársa balszerencséjét és elment mellette a célegyenesre fordulva. Verstappen rövidesen öt másodperces büntetést kapott a manőverért, amit későbbi kiállása alatt le is töltött, de nem veszített pozíciót vele.

A második körben jött a nagyobb csattanás, Charles Leclerc próbálta a célegyenesben megelőzni Kevin Magnussent, utóbbi azonban az utolsó pillanatban berántotta az autóját a szélárnyékből kibújó Sauber útjába, amitől az nekiment. A dán pilóta húzta a rövidebbet, egy teljes kört kellett megtennie bal hátsó defekttel.

Rengeteg törmelék került a pályára a Haasról, a versenyigazgató ezért pályára küldte a Biztonsági Autót, hogy a pályamunkások biztonságosan eltakaríthassák azokat.

Az újraindításnál Hamilton, Bottas, Verstappen, Vettel, Räikkönen volt a sorrend az elején, Vettel pedig rögtön az első körben megpróbálta megelőzni a Red Bull hollandját, aki mellé a Spoon kanyarban vetődött be.

Verstappen nem engedett, és befordult, aminek ütközés és Vettel megpördülése lett a vége. Mindkettejüknek megsérült az autója, de Vettel húzta a rövidebbet, visszaesett a 19. helyre, míg Verstappen folytatni tudta a harmadik pozícióban. A felügyelők vizsgálták az esetet, de később egyiküket sem büntették.

Ez volt az a pont, amikor lényegében eldőlt a 2018-as világbajnoki cím sorsa, Vettel sérült autóval, távol a pontszerzéstől, egy teljes bokszkiállásnyi hátrányban volt a pontversenyben 50 ponttal vezető Hamiltonnal szemben.

A folytatásban Vettel felzárkózása és a középmezőnyben dúló csaták jelentettek szórakozást. Utóbbiból volt bőven a rajttól kezdve, Fernando Alonso és Lance Stroll például mindketten 5 másodperces büntetést kaptak, Stroll azért, mert leszorította a spanyolt, Alonso pedig azért, amiért ezután a sikánon totálisan átvágva előnyt szerzett. A biztonsági autós újraindításnál a két Sauber akadt össze, Marcus Ericsson hátulról nekiment Leclerc-nek, tovább nehezítve a monacói versenyző napját, aki a futam későbbi részében műszaki hiba miatt kiállni kényszerült.

A kerékcserék nem hoztak nagy izgalmat, a két Mercedes a lágy-közepes taktikával teljesítette a versenyt, míg a két Ferrari szuperlágy-lágy keverékekkel ment végig. Hamilton magabiztos távolságban autózott végig csapattársa előtt, az egyetlen, ami miatt aggódhatott, az Orosz Nagydíjhoz hasonló apró motorgondjai voltak. A verseny végére a Ferrarikhoz hasonlóan szuperlággyal rajtoló, majd a futamot lágyon befejező

Verstappen felzárkózott Bottasra, többször DRS-távolságon belülre is került a Mercedes versenyzőjéhez, valós esélye azonban egyszer sem adódott az előzésre. 

Vettel a mezőny végéről a hatodik helyig tudott előrejönni, Räikkönen azonban már 40 másodpercre volt tőle, mire mindenki átvágta magát a mezőnyön a kerékcseréje után. A négyszeres világbajnok 19 másodpercre dolgozta le a hátrányát a verseny végére. Verstappen mögött a negyedik helyen a 15. pozícióból rajtoló Daniel Ricciardo ért célba. Az ausztrálnak viszonylag sima versenye volt, az első körökben előzött pár szépet, utána pedig a kerékcserékkel megelőzte Räikkönent is.

Lewis Hamilton előnye 67 pontra nőtt Vettel előtt a világbajnoki címért folyó küzdelemben, a Mercedes világbajnokának ennél nem is lehetett volna simább versenye, volt ideje élvezni a szuzukai aszfaltcsíkot. „Imádtam – kommentálta Hamilton a versenyt az autóból kiszállva. – Az egész hétvégén hihetetlenül erős csapat voltunk, nagyszerű ez a kettős győzelem a Mercedesnek, és igazán megmutatja, mire vagyunk képesek. Ez a legjobb pálya a világon, nem tudom, miért nem csinálnak már ilyen pályákat.”

„Nagyon-nagyon régóta versenyzem már, de ugyanannyira boldoggá tesz, mint bármikor – tette hozzá. Olyan érzés most, mintha először nyertem volna. Egyre erősebbé váltunk az év során és Austin általában kedvező a számunkra, alig várom, hogy szabadjára engedjük ezt a fenevadat” – utalt az autójára.

Verstappent természetesen két ütközéséről kérdezték. A Red Bull pilótája már a verseny közben hangot adott annak, hogy szerinte nevetséges volt büntetést adni neki a Räikkönennel történt ütközésért. „Kimi rossz ívet választott a sikánnál, és kissé összeértünk. Szerintem nagyon röhejes ezért 5 másodperces [büntetést] adni – morgott. – Amikor összeértünk Sebastiannal… nos, abban a kanyarban nem lehet előzni. Még helyet is hagytam neki, de alulkormányzottá vált az autója, és nekiment az enyémnek. Kár érte, de örülök, hogy a dobogón lehetek.”

A Forma-1-es világbajnokság kettő hét múlva, október 19. és 21. között a texasi Austinban, az Egyesült Államok Nagydíjával folytatódik. Amennyiben Hamilton ott is győz, Vettel pedig nem tud a második helyen végezni, akkor a brit matematikailag is ötszörös világbajnokká válik, amivel beéri az ’50-es évek legendáját, Juan Manuel Fangiót.

A verseny végeredménye itt olvasható.

A versenyzők világbajnokságának állása itt olvasható.

A konstruktőrök világbajnokságának állása itt olvasható.

HIRDETÉS

A részleteket lásd ide kattintva!

A kiemelt kép forrása: theweek.co.uk

Vélemény, hozzászólás?

Top