Hamilton nyeregben

Lewis Hamilton nyerte a Forma-1-es Szingapúri Nagydíjat, miközben Sebastian Vettel csak harmadik lett, így a brit címvédő már negyven ponttal vezet a német előtt a világbajnoki összetettben. A dobogó második fokára Max Verstappen állhatott fel. Nem volt egyébként túlzottan eseménydús a futam, csak a két Force India rajt utáni ütközése okozott némi izgalmat, ami miatt a Biztonsági Autót is be kellett küldeni, de ezt leszámítva nem sok mindenre fogunk emlékezni a versenyből.

HIRDETÉS

A részleteket lásd ide kattintva!

Egy pillanatig sem forgott veszélyben Lewis Hamilton győzelme a Szingapúri Nagydíjon. A rajt után Sebastian Vettel ugyan feljött a második helyre, később csapata hibájából visszaesett, végül harmadik lett.

Újabb győzelmével Lewis Hamilton tovább növelte előnyét a pontversenyben Sebastian Vettellel szemben. A Mercedes pilótája az élről kezdte a Szingapúri Nagydíjat, és csak a kerékcserék idejére engedte ki a kezéből a vezetést. Vettel a rajt után megelőzte Max Verstappent, de a Red Bull versenyzője a kerékcsere alkalmával vissza tudott érni a 2. helyre, amit meg is tartott.

Vettel nagyon korán kiállt a bokszba, ultralágy gumit kapott, mindenki más viszont lágyakra szavazott, így a német pilóta a verseny háromnegyedét visszafogott tempóval teljesítette. A leintés előtt Valtteri Bottas, a héten a Sauberhez aláírt Kimi Räikkönen és Daniel Ricciardo küzdött a 4. helyért, de előzés nem történt. A futamon több büntetést is kiosztottak ütközések és versenyszituációk miatt, de csupán Esteban Ocon esett ki, ő már a rajtnál összeakadt Sergio Pérezzel, ezért a Biztonsági Autó is pályára lépett.

A 2017-es Szingapúri Nagydíj kaotikusra sikeredett rajtjának emléke vélhetően élénken élt még Sebastian Vettelben (még az első kanyar előtt összeütközött Kimi Räikkönennel és kiesett), aki ennek ellenére már az első kanyarban megpróbálta kívülről körbeautózni Verstappent. Ez nem sikerült neki, az ötös kanyar utáni egyenesben azonban szélárnyékból kibújt, és elment a Red Bull mellett. Hátrébb a két Force India ütközött, Esteban Ocon a falban végezte, ami miatt pályára hajtott a Biztonsági Autó, éppen az után, hogy Vettel befejezte a manővert Verstappen ellen.

Az újraindítás után az élen maradt a Hamilton, Vettel, Verstappen sorrend, a holland azonban rádión jelentette, a szombati nap után ismét nincs minden rendben az autójával, a váltó néha üresbe kapcsolt.

Pár körig megfagyott a sorrend az élen, a vezető hármas elkezdett elszakadni a Bottas, Räikkönen, Ricciardo bolytól. Hamilton is rádiózott, a hiperlágy gumijai elkezdték felmondani a szolgálatot, ám hogy Vettellel közölte ezt a Ferrari, a német pilóta azonnal rávágta, ő ezt nem hiszi el. Neki lett igaza, Hamilton hamarosan elkezdte szórni a gyorsabbnál gyorsabb köröket.

Vettel és a Ferrari a 14. körben reagált, feltették az ultralágy gumikat, de nem tudtak elévágni Hamiltonnak, aki egy körrel később jött, a lila oldalfalú gumik helyett azonban a lágy keveréket választotta. Mint később kiderült, ez volt a jó stratégia, Vettel ugyanis hamar konstatálta, ezeken a gumikon nem bírja végig, ráadásul a 17. körben kereket cserélő Verstappen is visszaelőzte, a holland is a lágy gumikat tetette fel.

Ezután gyakorlatilag unalmas vonatozássá változott a Szingapúri Nagydíj, legalábbis, ami az élmezőnyt illeti. Hogy Vettellel mennyire rosszul döntött a Ferrari, azt Räikkönen cseréje is megmutatta, a finn 8 körrel később jött ki csapattársánál, mégis lágy gumikat kapott.

A legtovább az elejéből Daniel Ricciardo bírta, aki a 27. körig óvta a hiperlágy gumikat, Vettelhez hasonlóan ő is ultralágyakat kapott, neki azonban jóval kevesebb kört kellett rajtuk teljesítenie.

Noha a reflektorok fényében jól látható szemerkélő eső is bekavarhatott volna, a folytatásban az izgalmakat az időjárás helyett a középmezőny szolgáltatta. Először Pérez és Szergej Szirotkin csatája torkollt ütközésbe, a Force India pilótáját annyira frusztrálta, hogy hosszú köröket töltött el beszorulva a Williams mögött, hogy amint az orosz mellé ért, ráhúzta a kormányt. Pérez bal hátsó defektet kapott, később pedig a felügyelők áthajtásos büntetéssel sújtották.

Nemcsak Pérezt büntették, hanem a kék zászlót figyelmen kívül hagyó Romain Grosjeant is, aki éppen Szirotkinnal harcolt, amikor a Verstappen előtt 5 másodperccel vezető Hamilton utolérte őket.

A páros olyannyira feltartotta a Mercedes pilótáját, hogy Verstappen hamar utolérte őt, a 10-es kanyar előtt pedig Hamiltonnak védekeznie is kellett a Red Bull-lal szemben. Gyakorlatilag ez volt Hamilton egyetlen meleg pillanata a verseny során, ettől eltekintve kényelmesen autózott el a célig. Grosjean 5 másodperces büntetést kapott. Szirotkint ekkor még nem, később, Brendon Hartley leszorításáért azonban már szintén megbüntették, az ő idejéhez is hozzáadtak 5 másodpercet a leintés után.

A végére még a 4. helyért zajló csata tartogatott némi izgalmat, Räikkönen felzárkózott Bottasra, őket pedig Ricciardo érte utol az ultralágyakon. Előzés, de még csak előzési kísérlet sem történt, Ricciardo hamarosan inkább elkezdte óvni a gumijait és lemaradt.

Hamilton győzelmével 40 pontra növelte előnyét az összetettben Vettel előtt úgy, hogy már csak 6 futam van hátra, igaz, ezeken még 150 egységet lehet gyűjteni. „Kemény futam volt, nagyszerű volt a rajtunk. A csapat egy pillanatra sem adta fel a belém és Valtteribe vetett bizalmát és hitét. Ez volt életem leghosszabb futama, egy áldás, áldott vagyok. Nem volt nagy szerencsém a forgalommal, Maxnak viszont igen.  A srácok előttem nem engedtek el, a szívem a torkomban dobogott, de amint sikerült előznöm, gázt adtam. A Ferrarik erősek voltak a hétvégén, nem tudom, hova lett a tempójuk a versenyre.” – mondta Hamilton a leintés után.

Vettel a kerékcseréjétől kezdve a gumikra vigyázott, az elején még azt mondta, nem lesz képes rajtuk végigmenni, végül azonban addig óvta a kerekeit, amíg azok valahogy kibírták.

Több mint 40 kört teljesített az ultralágy gumikon, egy újabb cserével további helyeket vesztett volna, még kínosabbá téve a Ferrari hibás taktikáját.

„Alapvetően nem voltunk elég gyorsak, nem volt meg a tempónk a versenyen. Az elején próbáltunk agresszívak lenni, de ez nyilvánvalóan nem vált be. A [második] bokszkiállás nem jöhetett szóba, inkább próbáltam hazahozni az autót. Elsősorban a mai verseny jár a fejemben [nem a bajnoki cím], mert ilyen versenyzéssel nem volt esélyünk. A hétvége előtt azt mondtam, hogy csak saját magunk verhet meg minket, és ma nem hoztunk ki mindent a csomagunkból.” – nyilatkozta a német.

Verstappen szombaton, az időmérő edzés után azt mondta, egy jó rajttal lehet esélye a győzelemre, a verseny elején azonban még a második helyet is elveszítette, aminek visszaszerzése után igencsak boldog volt a csapatrádióban. „Nem volt rossz futam. Kár az első körért, a csapat azonban nagyszerű stratégiát dolgozott ki. A Biztonsági Autó mögött sok problémám volt, úgyhogy a második hely remek eredmény.”

A Forma-1-es világbajnokság szeptember 30-án az Orosz Nagydíjjal folytatódik Szocsiban.

A Szingapúri Nagydíj végeredménye 61 kör után:

HelyVersenyzőAutóMotorIdő
1Lewis HamiltonMercedesMercedes
2Max VerstappenRed BullRenault8.961
3Sebastian VettelFerrariFerrari39.945
4Valtteri BottasMercedesMercedes51.930
5Kimi RäikkönenFerrariFerrari53.001
6Daniel RicciardoRed BullRenault53.982
7Fernando AlonsoMcLarenRenault1’43.011
8Carlos SainzRenaultRenault1 kör
9Charles LeclercSauberFerrari1 kör
10Nico HülkenbergRenaultRenault1 kör
11 Marcus Ericsson SauberFerrari1 kör
12 Stoffel Vandoorne McLarenRenault1 kör
13 Pierre Gasly Toro RossoHonda1 kör
14 Lance Stroll WilliamsMercedes1 kör
15 Romain Grosjean HaasFerrari1 kör
16Sergio PérezForce IndiaMercedes1 kör
17 Brendon Hartley Toro RossoHonda1 kör
18 Kevin Magnussen HaasFerrari2 kör
19Szergej SzirotkinWilliamsMercedes2 kör
 Esteban Ocon Force IndiaMercedes

A versenyzők világbajnokságának állása 15 futam után (még 6 van hátra):

1.Lewis Hamilton MERCEDES AMG 281 pont

2. Sebastian Vettel FERRARI 241

3. Kimi Räikkönen FERRARI 174

4. Valtteri Bottas MERCEDES AMG 171

5. Max Verstappen RED BULL 148

6. Daniel Ricciardo RED BULL 126

7. Nico Hülkenberg RENAULT 53

8. Fernando Alonso MCLAREN 50

9. Kevin Magnussen HAAS 49

10. Sergio Pérez RACING POINT FORCE INDIA 46

11. Esteban Ocon RACING POINT FORCE INDIA 45

12. Carlos Sainz Jr. RENAULT 38

13. Pierre Gasly TORO ROSSO 28

14. Romain Grosjean HAAS 27

15. Charles Leclerc SAUBER 15

16. Stoffel Vandoorne MCLAREN 8

17. Lance Stroll WILLIAMS 6

18. Marcus Ericsson SAUBER 6

19. Brendon Hartley TORO ROSSO 2

20. Szergej Szirotkin WILLIAMS 1

A konstruktőrök világbajnokságának állása:

1.MERCEDES AMG 452 pont

2. FERRARI 415

3. RED BULL 274

4. RENAULT 91

5. HAAS 76

6. MCLAREN 58

7. RACING POINT FORCE INDIA 32*

8. TORO ROSSO 30

9. SAUBER 21

10. WILLIAMS 7

*A Racing Point Force India összes, a Magyar Nagydíjig összegyűjtött pontját elvették tulajdonosváltás miatt.

HIRDETÉS

A részleteket lásd ide kattintva!

A kiemelt kép forrása: ROSLAN RAHMAN/AFP

Leave a Reply