A világbajnoki pontversenyben élen álló Lewis Hamilton győzelmével ért véget a 33. Forma-1-es Magyar Nagydíj a Mogyoród mellett fekvő Hungaroringen. Hamilton a tegnapi esős időmérőnek köszönhette diadalát, hiszen a napos, száraz körülmények között lebonyolított versenyen a Ferrarik gyorsabbak voltak, mint a Mercedesek, ám a német istálló jól taktikázott, így Hamilton végül közel 20 másodperces előnnyel ért célba legfőbb üldözője és vb-riválisa, Sebastian Vettel előtt. A dobogóra még Kimi Räikkönen állhatott föl, akit akár a futam legnagyobb győztesének is tekinthetünk, hiszen úgy kellett teljesítenie a 70 körös távot, hogy a csapat elfelejtette a rajt előtt bekötni az italos palackot a finn sisakjába, így frissítő nélkül ment végig a közel 35 fokos kánikulában.
HIRDETÉS
A részleteket lásd ide kattintva!
Vasárnapra visszatért a perzselő hőség a Hungaroringre, Lewis Hamilton azonban ilyen körülmények között is megszerezte a győzelmet az élről indulva, és 24 pontra, azaz majdnem egy győzelemnyi távolságra növelte az előnyét a világbajnoki tabellán a 2. helyen végző Sebastian Vettellel szemben.
A Ferrari stratégiai trükkökkel próbálkozott, hogy elmozdítsa a Mercedeseket az első két pozícióból a roppant nehéz előzési lehetőségekről ismert pályán, ez végül éles küzdelemben sikerült neki Valtteri Bottasszal. Igaz, ezért majdnem nagy árat fizetett, mert amikor Vettel elment a szétkopott abroncsokon kínlódó Mercedes mellett, az hátulról belehajtott a 2-es kanyarnál. „Túl hamar fordult be, nem volt hova mennem, ezért összeértünk” – vélte Bottas.
A németet nem az ultra-, hanem a sima lágy gumin állították rajthoz, Vettelnek annyi sikerélmény jutott az első körben, hogy helyet cserélt Kimi Räikkönennel. Ahogy várni lehetett, az első etapja neki nyúlt a leghosszabbra (39 körre) az élmezőnyben, s bár úgy nézett ki, pont megfoghatja Bottast, a bokszkiállása előtti lekörözésekkel és a kelleténél kb. 2 másodperccel tovább tartó kerékcseréjével kicsúszott a markából a finn.
A sokkal frissebb és jobban tapadó ultralágy gumin ráakaszkodott a 77-es számú Mercedesre, majd az utolsó körökben lendült igazán támadásba a 2. helyért.
A 65-ben az 1-es kanyarból kigyorsítva végül mattot adott neki, de ellenfele hátulról nekiment, szerencséje volt, hogy nem esett ki vagy nem kapott defektet.
Hamilton győzelméhez nagy lökést adott, hogy a Mercedesek megtartották a pozíciójukat a sor élén a rajtnál, majd a brit több mint 5 másodperces előnyt épített ki Bottas előtt, így nyugodtan utazhatott a saját tempójában és vigyázhatott a hátsó gumikra, melyek felforrósodásával sok gondjuk volt a hétvégén.
„Lenyűgöző munkát végzett a csapat. Tudtuk, hogy a Ferrari nagyon gyors lesz a hétvégén, szóval ez az eredmény bónusz nekünk” – mondta.
A Ferrari a 14. körben nyitotta meg a kerékcserék sorát Räikkönennel, ezzel elérték, hogy Bottast is behívják. Noha a finnek között nem változott a sorrend, Vettel előtt tiszta lett a terep, ennek köszönhetően nyílt sansza meglógni Bottastól és kis híján visszatérnie elé a bokszkiállása után.
Az elévágás nem működött Räikkönennel, mert a kerékcserénél a hűtőcsatornába ragadt gumitörmeléket is el kellett távolítania a szerelőknek, a finnt ráadásul az sem segítette, hogy nem tudott inni, mert elfelejtették bekötni a palackját.
A leintéshez közeledve vált világossá, hogy Bottas korai depóba kényszerítése egy második lehetőséget is kínál Vettelnek a 2. hely átvételére, a gumikopás miatt – Räikkönent például nem vitte el a célig a Ferrari két szett abronccsal, egy harmadikat is adtak neki, mivel nem volt vesztenivalója.
„Szerintem megvolt a tempónk a versenyen ahhoz, hogy tartsuk az iramot Lewis-szal. Nem a 2. helyen akartunk végezni a hétvégén, de ma ez volt a maximum” – értékelt Vettel. A tekegolyó üzemmódba kapcsoló Bottas első szárnya megsérült az említett ütközésben, és egészen az 5. helyig zuhant, mert hamarosan a felzárkózó Daniel Ricciardóval is koccant, őt az 1-es kanyarnál lökte ki. Az ausztrál az utolsó körben aztán mégis elment mellette.
A Red Bull szerezte meg az 5. helyet, de a hátrébbról induló pilótájával, Max Verstappent ugyanis a 6. körben elvesztették – elszállt az erő az autójából, neki meg az idegrendszere, nem győzték kisípolni a szavait a rádiós reakciójából. Christian Horner szerint az MGU-K (kinetikus motor-generátor) romlott el.
A startnál több koccanás is történt, Carlos Sainz Verstappennel, Daniel Ricciardo Marcus Ericssonnal ütközött. Ezeknek nem lett komolyabb következménye, Charles Leclerc viszont kiesett, miután a Force Indiák harapófogóba rakták.
Ricciardo először a McLareneket előzte meg, utána Romain Grosjean, Nico Hülkenberg, Brendon Hartley és Sainz sem jelentett nagy falatot neki, Magnussen és Pierre Gasly is csak rövid ideig tanúsított ellenállást, így zavartalanul robogott előre az 5. helyre, majd Bottas problémáival a 4-et is megszerezte.
A futam egyik vesztese a Renault volt: Sainzot a rajtnál átugrotta Gasly és Magnussen, később a McLarenekkel szemben is pozíciót vesztett, csak 9. lett, pedig Stoffel Vandoorne váltóhibájával még nyert is. Nico Hülkenberg az első körben feljött 8-nak, de végül kicsúszott a pontszerzők közül.
Lewis Hamilton mai sikerével már a hatodik magyarországi futamgyőzelmének örülhetett, amivel csúcstartónak számít a Hungaroringen.
Magyar Nagydíj, a futam (70 kör) végeredménye: