Sebastian Vettel nagyon magabiztosan húzta be a győzelmet Kanadában, ami létfontosságú volt számára a bajnoki harc miatt. Lewis Hamilton még a dobogóra sem tudott felállni a Mercedesszel, csak ötödik lett. A dobogóra Valtteri Bottas és Max Verstappen állhattak még föl. A mostani Vettel pályafutásának 50. győzelme a Forma-1-ben.
HIRDETÉS
A részleteket lásd ide kattintva!
A verseny az előző napokhoz hasonlóan száraz körülmények között (levegő: 19°C – aszfalt: 41°C) vehette kezdetét, és úgy is ért véget. Ettől független minden okunk megvolt a bizakodásra, hogy egy nagyszerű, látványos és izgalmas futamot láthassunk, hiszen a Ferrari, a Red Bull, és a Mercedes is közeli tempót mutatott egymáshoz képest, valamint a „bikák” hiperlágyon álltak fel a rajtrácsra, míg az olaszok és a németek eggyel gyengébb keveréken tették meg ugyanezt. Rajtuk kívül még Kevin Magnussen, Charles Leclerc, Fernando Alonso, Stoffel Vandoorne, Lance Stroll, Marcus Ericsson és Romain Grosjean rajtolt ultralágyon, míg Szergej Szirotkin szuperlágyon, a hétvége leggyengébb keverékén.
A verseny különleges felvezetést kapott a pilótaparádé idején, hiszen 1997 Forma-1 világbajnoka, Jacques Villeneuve a tragikus körülmények között elhunyt legendás édesapja 1978-as futamgyőztes Ferrarijával köszönthette a hazai közönséget.
A legjobb helyről Vettel várhatta a Forma-1 történetének 983. nagydíját. Közvetlen a német világbajnok mögött Bottas foglalt helyet a Mercedesszel, majd Verstappen érkezett a Red Bullal. A második sorban még Hamilton foglalt helyet a másik W09-cel, akit az időmérőjét nagyon elrontó Kimi Räikkönen követett. A top-helyek közül a legrosszabb pozícióban Daniel Ricciardo volt a hatodik rajtkockán.
A start egészen sima volt, nem volt nagy kontakt, miközben Vettel megtartotta az első helyét Bottas, valamint Verstappen előtt. A finn és a holland kerék a kerék ellen ment az első kanyarban, de higgadtak maradtak.
Nem sokkal később azonban jött egy nagyobb csattanás Brendon Hartley és Stroll között, akik azonnal kiestek. A Toro Rosso új-zélandi versenyzője már a Williams mellett volt, amikor Stroll megcsúszott és összeértek egymással. Ericsson és Vandoorne rögtön kereket cserélt, de a McLarennél ez kényszerű is volt, mivel a belga kapott némi törmeléket a balesetből.
A biztonsági autós fázis ideje alatt így nézett ki az első tíz: Vettel, Bottas, Verstappen, Hamilton, Ricciardo, Räikkönen, Esteban Ocon, Nico Hülkenberg, Carlos Sainz és Sergio Pérez.
A versenyt a 4. körben indították újra. Pérez az első kanyarban kicsúszott, aminek a végén majdnem belement a társaiba. A Force India versenyzőjét Sainz pöccentette meg a Renault-val. A pilóták egymást hibáztatták az esetért, azonban mindketten versenyben maradtak. Sergio egészen odáig ment, hogy szerinte ki kellett volna zárni Carlost. Az FIA versenyincidensek minősítette az esetet, akárcsak a Toro Rosso és a Williams esetében.
Leclerc köszönte a lehetőséget, és ezzel már a pontszerző 10. helyen autózott a Sauberrel.
Pérez a 10. körben cserélt gumikat. A mexikói szuperlágyakat kapott. Ezzel az utolsó helyre esett vissza. Ocon a másik Force Indiával a 12. körben abszolválta a cserét. A francia szintén a piros jelzésű tappancsokat kapta meg. Vettel ekkor közel 4 másodperccel vezetett Bottas előtt. Hülkenberg a 14. körben állt ki. A német cseréje nem volt tökéletes. A Renault Ocon elé tért vissza a 13. helyen. Sainz egy körrel később állt ki, szintén a szuperlágyakért. A cseréje 3.8 másodpercig tartott, ami szintén gyenge idő.
A top-csapatok közül a Red Bull és a Mercedes kezdte meg a cserét a 17. körben. Verstappen és Hamilton egyszerre állt ki a szuperlágyért, mindenfajta gond nélkül. Leclerc elé hajtottak vissza az 5. és 6. helyen. A 18. körben Ricciardo is megcsinálta a szuperlágyas cserét, 2.5 másodperc alatt. Az ausztrállal egy elévágást hajtottak végre, amit Hamilton bánt a leginkább. A két Red Bull ezzel már közvetlen egymás mögött volt a 4. és 5. helyen. A Mercedes csak pislogott a bokszban a történtek miatt.
Hamilton megkérdezte, miért kellett ilyen korán kiállnia a bokszba. A Mercedes azt válaszolta neki, hogy tapasztaltak valamilyen problémát az erősen használt motorja körül. A címvédő már a start után panaszkodni kezdett az erőhiányra. A 33. körben Räikkönen állt ki az új gumikért, természetesen a szuperlágy tappancsokért. A finn stábja 2.7 másodperc alatt cserélte le a gumikat. 2007 Forma-1 bajnoka szorosan Hamilton mögé tért vissza a 6. helyen.
Bottas a 37. körben állt ki a második helyről a szuperlágyakért. A Mercedes versenyzője kiállása nem volt túl gyors, 3.2 másodpercig tartott. Ennek ellenére simán visszatért a korábbi pozíciójába. Egy körrel ezután Vettel állt ki a Ferrari garázsa elé, megkapván az új gumikat, amiket 2.7 másodperc alatt cserélt le a stáb. Egészen kényelmesen tért vissza az élre.
A 42. körben Alonso gépe lelassult, amivel biztossá vált az, hogy Monacóhoz hasonlóan kiesik, és biztosan nem szerez pontot. A 300. nagydíja így a McLaren garázsában ért véget, idő előtt, kipufogógondok miatt. A spanyol most már készülhet a jövő hétvégén esedékes le mans-i 24 órás versenyre.
Vettel eközben gyakorlatilag esélyt sem adott a társainak, nagyon magabiztosan húzta be a Kanadai Nagydíjat. Egy percre sem volt kérdés, hogy a Ferrari versenyzője normál körülmények között biztosan meg fogja nyerni a montreali futamot.
Másodikként Bottas ért célba a Mercedesszel. Noha a finn minden tőle telhetőt megtett, ez volt számára a maximum. Lehetséges, hogy még egy rajtelsőség sem segített volna neki szombaton, ahol sokkal közelebb tudott lenni Vettelhez. Összességében azonban elégedett lehet, mert az új éllovason kívül mindenkin hozott pár igencsak fontos pontot.
A dobogó harmadik fokára Verstappen állhatott fel, aki nem lehet túlzottan boldog, mivel a Red Bulltól sokkal többet vártak, legalább azt, hogy harcban lehetnek a győzelemért. Max is ezt vizionálta, de ebben az eltérő gumitaktika sem segített neki. A végén elkaphatta volna az üzemanyaggal szenvedő Bottast, de a finn megúszta. Maga a pódium ténye azonban jót tesz az önbizalmának a korább incidensek után. Azzal, hogy közvetlen Ricciardo végzett mögötte, nem sokat hozott az ausztrálon, aki Hamiltont tartotta maga mögött, még ha nehézkesen is. A Mercedest a végére feltekerték, hogy legalább az egyik RB-t befogják, ám elmaradt az előzés.
Räikkönen egy gyengébb verseny végén csak a 6. helyen ért célba, amivel az összes riválisához képest pontokat veszített. Ez messze nem az ő hétvégéje volt, kezdve az időmérős hibájával, valamint a lassabb tempójával vasárnap.
A Renault azonban boldogan utazhat vissza Európába, miután Hülkenberg a 7., Sainz pedig a 8. lett. Ezzel megerősítették a negyedik helyüket a konstruktőri bajnokságban, főleg azzal, hogy a McLaren újra nullázott.
A sor Oconnal folytatódott tovább, aki nem tudott csodát tenni a Force Indiával. Leclerc ezzel szemben megint megcsinálta ezt a Sauberrel a 10. helyen. A monacói újonc lassan minden futamon esélyes a pontszerzésre. A Ferrari juniorja mindezt úgy csinálta meg Montrealban, hogy ezelőtt soha nem versenyzett a kanadai pályán.
A verseny legvégén egy kisebb közjátékot láthattak a nézők, amikor egy körrel előbb került elő a kockás zászló, de ez szerencsére senkit sem zavart meg súlyosabban.
A Forma-1-es világbajnokság június 22-24. között a tíz év után visszatérő Francia Nagydíjjal folytatódik.
A Kanadai Nagydíj végeredménye (félkövérrel a pontszerzők):
Az egyéni világbajnokság állása 7 futam után (még 14 van hátra):
A konstruktőri világbajnokság állása: