F1: Vettel győzött Kanadában, és visszaállt az élre összetettben

Sebastian Vettel nagyon magabiztosan húzta be a győzelmet Kanadában, ami létfontosságú volt számára a bajnoki harc miatt. Lewis Hamilton még a dobogóra sem tudott felállni a Mercedesszel, csak ötödik lett. A dobogóra Valtteri Bottas és Max Verstappen állhattak még föl. A mostani Vettel pályafutásának 50. győzelme a Forma-1-ben.

HIRDETÉS

A részleteket lásd ide kattintva!

A verseny az előző napokhoz hasonlóan száraz körülmények között (levegő: 19°C – aszfalt: 41°C) vehette kezdetét, és úgy is ért véget. Ettől független minden okunk megvolt a bizakodásra, hogy egy nagyszerű, látványos és izgalmas futamot láthassunk, hiszen a Ferrari, a Red Bull, és a Mercedes is közeli tempót mutatott egymáshoz képest, valamint a „bikák” hiperlágyon álltak fel a rajtrácsra, míg az olaszok és a németek eggyel gyengébb keveréken tették meg ugyanezt. Rajtuk kívül még Kevin Magnussen, Charles Leclerc, Fernando Alonso, Stoffel Vandoorne, Lance Stroll, Marcus Ericsson és Romain Grosjean rajtolt ultralágyon, míg Szergej Szirotkin szuperlágyon, a hétvége leggyengébb keverékén.

A verseny különleges felvezetést kapott a pilótaparádé idején, hiszen 1997 Forma-1 világbajnoka, Jacques Villeneuve a tragikus körülmények között elhunyt legendás édesapja 1978-as futamgyőztes Ferrarijával köszönthette a hazai közönséget.

A legjobb helyről Vettel várhatta a Forma-1 történetének 983. nagydíját. Közvetlen a német világbajnok mögött Bottas foglalt helyet a Mercedesszel, majd Verstappen érkezett a Red Bullal. A második sorban még Hamilton foglalt helyet a másik W09-cel, akit az időmérőjét nagyon elrontó Kimi Räikkönen követett. A top-helyek közül a legrosszabb pozícióban Daniel Ricciardo volt a hatodik rajtkockán.

A start egészen sima volt, nem volt nagy kontakt, miközben Vettel megtartotta az első helyét Bottas, valamint Verstappen előtt. A finn és a holland kerék a kerék ellen ment az első kanyarban, de higgadtak maradtak.

Nem sokkal később azonban jött egy nagyobb csattanás Brendon Hartley és Stroll között, akik azonnal kiestek. A Toro Rosso új-zélandi versenyzője már a Williams mellett volt, amikor Stroll megcsúszott és összeértek egymással. Ericsson és Vandoorne rögtön kereket cserélt, de a McLarennél ez kényszerű is volt, mivel a belga kapott némi törmeléket a balesetből.

A biztonsági autós fázis ideje alatt így nézett ki az első tíz: Vettel, Bottas, Verstappen, Hamilton, Ricciardo, Räikkönen, Esteban Ocon, Nico Hülkenberg, Carlos Sainz és Sergio Pérez.

A versenyt a 4. körben indították újra. Pérez az első kanyarban kicsúszott, aminek a végén majdnem belement a társaiba. A Force India versenyzőjét Sainz pöccentette meg a Renault-val. A pilóták egymást hibáztatták az esetért, azonban mindketten versenyben maradtak. Sergio egészen odáig ment, hogy szerinte ki kellett volna zárni Carlost. Az FIA versenyincidensek minősítette az esetet, akárcsak a Toro Rosso és a Williams esetében.

Leclerc köszönte a lehetőséget, és ezzel már a pontszerző 10. helyen autózott a Sauberrel.

Pérez a 10. körben cserélt gumikat. A mexikói szuperlágyakat kapott. Ezzel az utolsó helyre esett vissza. Ocon a másik Force Indiával a 12. körben abszolválta a cserét. A francia szintén a piros jelzésű tappancsokat kapta meg. Vettel ekkor közel 4 másodperccel vezetett Bottas előtt. Hülkenberg a 14. körben állt ki. A német cseréje nem volt tökéletes. A Renault Ocon elé tért vissza a 13. helyen. Sainz egy körrel később állt ki, szintén a szuperlágyakért. A cseréje 3.8 másodpercig tartott, ami szintén gyenge idő.

A top-csapatok közül a Red Bull és a Mercedes kezdte meg a cserét a 17. körben. Verstappen és Hamilton egyszerre állt ki a szuperlágyért, mindenfajta gond nélkül. Leclerc elé hajtottak vissza az 5. és 6. helyen. A 18. körben Ricciardo is megcsinálta a szuperlágyas cserét, 2.5 másodperc alatt. Az ausztrállal egy elévágást hajtottak végre, amit Hamilton bánt a leginkább. A két Red Bull ezzel már közvetlen egymás mögött volt a 4. és 5. helyen. A Mercedes csak pislogott a bokszban a történtek miatt.

Hamilton megkérdezte, miért kellett ilyen korán kiállnia a bokszba. A Mercedes azt válaszolta neki, hogy tapasztaltak valamilyen problémát az erősen használt motorja körül. A címvédő már a start után panaszkodni kezdett az erőhiányra. A 33. körben Räikkönen állt ki az új gumikért, természetesen a szuperlágy tappancsokért. A finn stábja 2.7 másodperc alatt cserélte le a gumikat. 2007 Forma-1 bajnoka szorosan Hamilton mögé tért vissza a 6. helyen.

Bottas a 37. körben állt ki a második helyről a szuperlágyakért. A Mercedes versenyzője kiállása nem volt túl gyors, 3.2 másodpercig tartott. Ennek ellenére simán visszatért a korábbi pozíciójába. Egy körrel ezután Vettel állt ki a Ferrari garázsa elé, megkapván az új gumikat, amiket 2.7 másodperc alatt cserélt le a stáb. Egészen kényelmesen tért vissza az élre.

A 42. körben Alonso gépe lelassult, amivel biztossá vált az, hogy Monacóhoz hasonlóan kiesik, és biztosan nem szerez pontot. A 300. nagydíja így a McLaren garázsában ért véget, idő előtt, kipufogógondok miatt. A spanyol most már készülhet a jövő hétvégén esedékes le mans-i 24 órás versenyre.

Vettel eközben gyakorlatilag esélyt sem adott a társainak, nagyon magabiztosan húzta be a Kanadai Nagydíjat. Egy percre sem volt kérdés, hogy a Ferrari versenyzője normál körülmények között biztosan meg fogja nyerni a montreali futamot.

Másodikként Bottas ért célba a Mercedesszel. Noha a finn minden tőle telhetőt megtett, ez volt számára a maximum. Lehetséges, hogy még egy rajtelsőség sem segített volna neki szombaton, ahol sokkal közelebb tudott lenni Vettelhez. Összességében azonban elégedett lehet, mert az új éllovason kívül mindenkin hozott pár igencsak fontos pontot.

A dobogó harmadik fokára Verstappen állhatott fel, aki nem lehet túlzottan boldog, mivel a Red Bulltól sokkal többet vártak, legalább azt, hogy harcban lehetnek a győzelemért. Max is ezt vizionálta, de ebben az eltérő gumitaktika sem segített neki. A végén elkaphatta volna az üzemanyaggal szenvedő Bottast, de a finn megúszta. Maga a pódium ténye azonban jót tesz az önbizalmának a korább incidensek után. Azzal, hogy közvetlen Ricciardo végzett mögötte, nem sokat hozott az ausztrálon, aki Hamiltont tartotta maga mögött, még ha nehézkesen is. A Mercedest a végére feltekerték, hogy legalább az egyik RB-t befogják, ám elmaradt az előzés.

Räikkönen egy gyengébb verseny végén csak a 6. helyen ért célba, amivel az összes riválisához képest pontokat veszített. Ez messze nem az ő hétvégéje volt, kezdve az időmérős hibájával, valamint a lassabb tempójával vasárnap.

A Renault azonban boldogan utazhat vissza Európába, miután Hülkenberg a 7., Sainz pedig a 8. lett. Ezzel megerősítették a negyedik helyüket a konstruktőri bajnokságban, főleg azzal, hogy a McLaren újra nullázott.

A sor Oconnal folytatódott tovább, aki nem tudott csodát tenni a Force Indiával. Leclerc ezzel szemben megint megcsinálta ezt a Sauberrel a 10. helyen. A monacói újonc lassan minden futamon esélyes a pontszerzésre. A Ferrari juniorja mindezt úgy csinálta meg Montrealban, hogy ezelőtt soha nem versenyzett a kanadai pályán.

A verseny legvégén egy kisebb közjátékot láthattak a nézők, amikor egy körrel előbb került elő a kockás zászló, de ez szerencsére senkit sem zavart meg súlyosabban.

A Forma-1-es világbajnokság június 22-24. között a tíz év után visszatérő Francia Nagydíjjal folytatódik.

A Kanadai Nagydíj végeredménye (félkövérrel a pontszerzők):

15germany Sebastian Vettel FerrariFerrari
277finland Valtteri Bottas MercedesMercedes6.496
333netherlands Max Verstappen Red BullTAG7.702
43australia Daniel Ricciardo Red BullTAG19.625
544united_kingdom Lewis Hamilton MercedesMercedes21.408
67finland Kimi Raikkonen FerrariFerrari27.308
727germany Nico Hulkenberg RenaultRenault1 kör
855spain Carlos Sainz  RenaultRenault1 kör
931france Esteban Ocon Force IndiaMercedes1 kör
1016monaco Charles Leclerc SauberFerrari1 kör
1110france Pierre GaslyToro RossoHonda1 kör
128france Romain GrosjeanHaasFerrari1 kör
1311mexico Sergio PerezForce IndiaMercedes1 kör
1420denmark Kevin MagnussenHaasFerrari1 kör
159sweden Marcus EricssonSauberFerrari2 kör
162belgium Stoffel VandoorneMcLarenRenault2 kör
1735russia Sergey SirotkinWilliamsMercedes2 kör
 Kiesett14spain Fernando AlonsoMcLarenRenault
 Kiesett18canada Lance StrollWilliamsMercedes
 Kiesett28new_zealand Brendon HartleyToro RossoHonda

Az egyéni világbajnokság állása 7 futam után (még 14 van hátra):

1. Sebastian Vettel FERRARI 121 pont
2. Lewis Hamilton MERCEDES AMG 120 pont
3. Valtteri Bottas MERCEDES AMG 86 pont
4. Daniel Ricciardo RED BULL 84 pont
5. Kimi Räikkönen FERRARI 68 pont
6. Max Verstappen RED BULL 50 pont
7. Fernando Alonso MCLAREN 32 pont
8. Nico Hülkenberg RENAULT 32 pont
9. Carlos Sainz Jr. RENAULT 24 pont
10. Kevin Magnussen HAAS 19 pont
11. Pierre Gasly TORO ROSSO 18 pont
12. Sergio Pérez FORCE INDIA 17 pont
13. Esteban Ocon FORCE INDIA 11 pont
14. Charles Leclerc SAUBER 10 pont
15. Stoffel Vandoorne MCLAREN 8 pont
16. Lance Stroll WILLIAMS 4 pont
17. Marcus Ericsson SAUBER 2 pont
18. Brendon Hartley TORO ROSSO 1 pont
19. Romain Grosjean HAAS 0 pont
20. Szergej Szirotkin WILLIAMS 0 pont

A konstruktőri világbajnokság állása:

1. MERCEDES AMG 206 pont
2. FERRARI 189 pont
3. RED BULL 134 pont
4. RENAULT 56 pont
5. MCLAREN 40 pont
6. FORCE INDIA 28 pont
7. TORO ROSSO 19 pont
8. HAAS 19 pont
9. SAUBER 12 pont
10. WILLIAMS 4 pont
A kiemelt kép forrása: hu.motorsport.com

Leave a Reply