A Hondával versenyző címvédő Marc Marquez nyerte a gyorsaságimotoros-világbajnokság Francia Nagydíját Le Mans-ban, miközben olyan nevek buktak, mint Andrea Dovizioso és a hazai pályán szereplő Johann Zarco. A dobogóra két olasz, Danilo Petrucci és Valentino Rossi állhatott még föl. Marquez idei harmadik győzelmét aratta, s magabiztosan vezeti a világbajnoki pontversenyt.
HIRDETÉS
A részleteket lásd ide kattintva!
A pole-ból a hazai menő, Zarco rajtolt Le Mans-ban, mellőle Marquez és Petrucci várták a kezdést az idei ötödik MotoGP-nagydíjon. A második sorból Andrea Iannone, Andrea Dovizioso és Jorge Lorenzo kezdett, míg a harmadik sorban Jack Miller, Maverick Vinales és Rossi foglalt helyet. Ez volt Zarco negyedik rajtelsősége a MotoGP-ben, zsinórban kilencedik alkalommal állt fel az első rajtsorba – már csak eredményre kellett váltania, ami eddig nem sikerült neki, mert legjobb esetben is csak a nyolcadik helyen ért be korábban, ha az első kockából kezdett.
A teljes rajtrács így festett a Francia GP-n: 1 Zarco; 2 Marquez; 3 Petrucci; 4 Iannone; 5 Dovizioso; 6 Lorenzo; 7 Miller; 8 Vinales; 9 Rossi; 10 Pedrosa; 11 Rabat; 12 A Espargaro; 13 Crutchlow; 14 Syahrin; 15 Rins; 16 Morbidelli; 17 Smith; 18 P Espargaro; 19 Nakagami; 20 Bautista; 21 Luthi; 22 Redding; 23 Simeon; 24 Abraham.
A rajtnál Lorenzo az élre állt, Zarco a második helyet fogta, míg Iannone a harmadik helyről bukott a 6-os kanyarban. Dovizioso a harmadik helyen kezdte a második kört, mögötte Petrucci, Marquez és Rossi alakította az első hatot.
Alváro Bautista a 6-os kanyarban esett, majd Tito Rabat a 8-asban – mindketten egy körön belül estek el. Dovizioso a harmadik körben lelépte Zarcót, a két Ducati vezette a mezőnyt Lorenzóval az élen. Az első három kezdett ellépni valamelyest Lorenzo-Dovizioso-Zarco sormintával, míg Marquez a negyedik helyen követte őket 24 körrel a vége előtt.
Következő megmozdulásként Dovizioso az élre állt, majd pár kanyarral később az élről bukott az olasz ducatis – ez sorban a második nullázása Jerez után. Lorenzo, Zarco és Marquez lett ezzel az új sorrend a TOP3-ban. A negyedik helyen Petrucci, az ötödiken Rossi fogta egymást.
21 körrel a leintés előtt Marquez megelőzte Zarcót, feljött a második helyre, de nem sokáig volt az övé a pozíció, mert Zarco a sikánban visszatámadta és újra felvette az ideiglenes ezüstérmet. Majd újabb dráma: Zarco elesett, 20 kör volt még hátra a versenyből. A francia becsületből visszaült a motorra, miközben Dovizioso a boxban fogta a fejét a történtek miatt.
Két körrel később Marquez az élre állt, Lorenzo került a második helyre, Petrucci a harmadik, Rossi a negyedik, Miller az ötödik helyen terelgette a motort. A következő körben Petrucci lépett egyet, Lorenzo pedig a harmadik helyet örökölte meg tőle. Pár csendes kört követően Rossi megelőzte Lorenzót, dobogós eredményre hajtva a harmadik hellyel, majd Miller is letudta a spanyol ducatist.
Marquez nem tudott meglógni Petruccitól, aki folyamatosan 5-6 tizedre követte a címvédőt, Rossi másfél másodperc körüli hátránnyal haladt a harmadik helyen. 11 körrel a cél előtt Marquez gyorsult kicsit, 1 másodpercre növelte a differenciát
Így alakult az első tíz sorrendje, amikor nekivágtak az utolsó 10 körnek: 1 Marquez; 2 Petrucci; 3 Rossi; 4 Miller; 5 Lorenzo; 6 Pedrosa; 7 A Espargaro; 8 Rins; 9 Vinales; 10 P Espargaro.
Az utolsó körökre beálltak az erőviszonyok, több mint 1 másodperces különbségek alakultak ki az első három között. A negyedik Miller már 4.5 másodpercre volt az első Marqueztől, az ötödik helyen Pedrosa körözött, akit Lorenzo követett.
A befutóig nem változott a sorrend, Marquez biztosan hozta a győzelmet Le Mans-ban, akit a második Petrucci és a harmadik Rossi kísért be. A negyedik Miller lett, Dani Pedrosa és Lorenzo révén vált teljessé az első hat.
A három dobogós nyilatkozata a futam után:
Marc Marquez:
„Természetesen kemény verseny volt, mert mindenki nagyon közel volt egymáshoz a tempó tekintetében. Éreztem, hogy a pálya kevésbé tapad, mint tegnap, pláne reggel volt így – küzdöttem az első abronccsal. Örülök, mert ez egy fontos győzelem egy olyan pályán, amin normális esetben szenvedni szoktunk.”
Danilo Petrucci:
„Tudtam, hogy a verseny nagyon nehéz lehet számunkra, köszönhetően a hőségnek, mert így nagyon szenvedünk az első gumival. Ugyanakkor nagyon jól tudtam kezelni a hátsót, és egyszerűen csak követtem Marcot. Próbáltam másolni a tempóját és működött – nagyon örülök neki. Mindig könnyebb, ha az első sorból kezdesz, de az első kanyarban csak az ötödik voltam, mint azt már tegnap is megjósoltam. Nehéz időket éltem át Argentína és Austin után, de most nagyon boldog vagyok.”
Valentino Rossi:
„Fejlődtünk egy kicsit, valamint a megfelelő gumiválasztást hoztuk a mai napra. Tudtam, hogy gyorsabb lehetek ma, mint Jerezben. Rá akartam menni a dobogós helyezésre, mert ez egy fontos eredmény nekem, a csapatnak, és mindenkinek a Yamahánál. Rendben van a dolog, nagyon örülök, mert az egész futamon gyorsan tudtam menni. Jó volt a ritmusom, és megpróbáltam Petrucci ellen is, de Danilo kicsit gyorsabb volt, szóval esélyem sem volt.”
A Moto2-ben az olasz Francesco Bagnaia, a Moto3-ban pedig a spanyol Jorge Martín diadalmaskodott. A világbajnokság következő versenyére június 3-án, az olaszországi Mugellóban kerül sor.
A MotoGP-vb állása az első tíz helyen:
1 Marquez, 95 pont; 2 Vinales, 59; 3 Zarco, 58; 4 Rossi, 56; 5 Petrucci, 54; 6 Miller, 49; 7 Iannone, 47; 8 Crutchlow, 48; 9 Dovizioso, 46; 10 Pedrosa, 29.
A Francia Nagydíj végeredménye:
Poz. | # | Versenyző | Márka | Kör | Idő | Hátrány | Köztes | km/h | Kiesés oka | Pont | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 93 | Marc Márquez Alenta | Honda | 27 | 41’49.773 | 162.0 | 25 | ||||
2 | 9 | Danilo Petrucci | Ducati | 27 | 41’52.083 | 2.310 | 2.310 | 161.9 | 20 | ||
3 | 46 | Valentino Rossi | Yamaha | 27 | 41’55.123 | 5.350 | 3.040 | 161.7 | 16 | ||
4 | 43 | Jack Miller | Ducati | 27 | 41’56.087 | 6.314 | 0.964 | 161.6 | 13 | ||
5 | 26 | Daniel Pedrosa | Honda | 27 | 41’57.192 | 7.419 | 1.105 | 161.6 | 11 | ||
6 | 99 | Jorge Lorenzo | Ducati | 27 | 42’00.128 | 10.355 | 2.936 | 161.4 | 10 | ||
7 | 25 | Maverick Viñales | Yamaha | 27 | 42’13.531 | 23.758 | 13.403 | 160.5 | 9 | ||
8 | 35 | Cal Crutchlow | Honda | 27 | 42’15.568 | 25.795 | 2.037 | 160.4 | 8 | ||
9 | 41 | Aleix Espargaro | Aprilia | 27 | 42’15.979 | 26.206 | 0.411 | 160.4 | 7 | ||
10 | 42 | Alex Rins | Suzuki | 27 | 42’17.710 | 27.937 | 1.731 | 160.2 | 6 | ||
11 | 44 | Pol Espargaro | KTM | 27 | 42’22.077 | 32.304 | 4.367 | 160.0 | 5 | ||
12 | 55 | Hafizh Syahrin | Yamaha | 27 | 42’24.735 | 34.962 | 2.658 | 159.8 | 4 | ||
13 | 21 | Franco Morbidelli | Honda | 27 | 42’27.654 | 37.881 | 2.919 | 159.6 | 3 | ||
14 | 38 | Bradley Smith | KTM | 27 | 42’28.072 | 38.299 | 0.418 | 159.6 | 2 | ||
15 | 30 | Takaaki Nakagami | Honda | 27 | 42’31.759 | 41.986 | 3.687 | 159.4 | 1 | ||
16 | 12 | Thomas Lüthi | Honda | 27 | 42’35.033 | 45.260 | 3.274 | 159.2 | |||
17 | 17 | Karel Abraham | Ducati | 27 | 42’46.645 | 56.872 | 11.612 | 158.4 | |||
18 | 10 | Xavier Simeon | Ducati | 27 | 43’01.890 | 1’12.117 | 15.245 | 157.5 | |||
kie | 45 | Scott Redding | Aprilia | 10 | 15’50.276 | 17 giri | 17 giri | 158.5 | Baleset | ||
kie | 53 | Tito Rabat | Ducati | 10 | 17’02.377 | 17 giri | 1’12.101 | 147.3 | Kiállt | ||
kie | 5 | Johann Zarco | Yamaha | 8 | 13’33.013 | 19 giri | 2 giri | 148.2 | Kiállt | ||
kie | 4 | Andrea Dovizioso | Ducati | 4 | 6’15.860 | 23 giri | 4 giri | 160.3 | Baleset | ||
kie | 19 | Alvaro Bautista | Ducati | 1 | 1’41.096 | 26 giri | 3 giri | 149.0 | Baleset | ||
kie | 29 | Andrea Iannone | Suzuki | 0 | Baleset |
A kiemelt kép forrása: Repsol Honda/thecheckeredflag.co.uk