Daniel Ricciardo, a Red Bull ausztrál pilótája diadalmaskodott a Forma-1 idei harmadik futamán Sanghajban. Az első két futamon problémák sokaságával küszködő gárdának ma szinte minden összejött, csak amiatt főhet a fejük, hogy Max Verstappen a másik vörös bikás autóval kiforgatta saját magát és a versenyt az élről kezdő Sebastian Vettelt is, ami miatt tíz másodperces időbüntetést kapott utólag. A dobogóra a mercedeses Valtteri Bottas és a ferraris Kimi Räikkönen állhatott még föl, Lewis Hamilton a negyedik, míg Vettel a kiforgás után csak a nyolcadik lett. Folytatás Bakuban kettő hét múlva.
A Red Bull az idei első „tiszta”, műszaki hibáktól mentes versenyén Daniel Ricciardo megmutatta, mit tud valójában az RB14-es. Christian Horner csapata remekül használta ki a Toro Rossók ütközését követő biztonsági autós fázist, mindkét autójukat behívták kerékcserére.
Verstappen és Ricciardo friss lágy gumikon tölthette az utolsó 25 kört, ezzel Red Bull-parádévá tették a verseny hajráját.
A győzelemre esélyesebbnek tartott Verstappen több hibát is elkövetett: Hamilton üldözése közben kifutott a pályáról, majd Sebastian Vettellel is összetűzésbe keveredett, amiért 10 másodperces büntetést kapott. Ausztrál csapattársa viszont szenzációs előzésekkel tört előre, a 46. körben átvette a vezetést Bottastól, ezzel megnyerte a Kínai Nagydíjat.
A rajtnál az élről induló Sebastian Vettel jobbra húzott, hogy fedezze az első kanyar belső ívét a második rajtkockából startoló Räikkönennel szemben, ezzel fékezésre kényszerítette a csapattársát. Bottas kihasználta a finn akadályoztatását, legyorsulta a Ferrarit az első kanyar kijáratánál, ezzel feljött a 2. helyre. Räikkönen újabb pozíciót veszített a jól rajtoló Max Verstappennel szemben, míg Hamilton ötödikként sorolt be, Ricciardo elé. Carlos Sainz és Kevin Magnussen nyert egy-egy pozíciót, Fernando Alonso a 13-ról a tizenegyedik helyre jött fel a McLaren-Renault-val. A Force India volt a rajt vesztese, Esteban Ocon a 13., míg a top tízből rajtoló Sergio Pérez a 14. pozícióba esett vissza.
Vettel öt forduló alatt 2,6 másodperces előnyt épített ki Bottasszal szemben. A 6. körben a Haas pilótái, Magnussen és Romain Grosjean csatázott a 9. helyért, a pozíciót átvevő dán nem állta meg, hogy ne üzenjen rádión keresztül a csapatának, mennyire lassú (szerinte) a francia. A Toro Rosso-Hondák visszaestek a mezőny végére, a Bahreinben csodával határos módon negyedikként célba érő Pierre Gasly a 18., Brendon Hartley a 19. helyen körözött.
Gumikímélő üzemmódban ment a mezőny, mindenki a kerékcsere kitolására hajtott. A 11. körben Hartley (Toro Rosso) állt ki elsőként a boxba, a közepes gumikat kapta meg. A következő körben Alonso támadta Grosjeant a 10. helyért, de a francia kivédekezte az akciót. Esteban Ocon megkapta a lágy abroncsokat, hátha így át tudja ugrani a Haas és a McLaren autóit.
Vettel előnye a 15. körre 3,4 másodperce hízott Bottasszal szemben, akit Verstappen 5 és fél mp-cel lemaradva követett. Räikkönen mögött Hamilton és Ricciardo beállt lőtávolságra, mögöttük a Renault-k kerékcseréje után a Haas-Ferrarik köröztek. „Próbálok közelebb kerülni [Räikkönenhez], de nem tudok” – mondta a csapatrádióban Hamilton, aki 17 kör után már 16 másodperces hátrányban volt a vezető Ferrarihoz képest.
A 18. körben a két Red Bull érkezett kerékcserére az élbolyból, Verstappen után rögtön érkezett Ricciardo is. Mindketten megkapták a közepes keménységű gumikat, ezzel további csere nélkül el tudtak lavírozni a verseny végéig. A Mercedes a 19. körben hívta ki Hamiltont, remélve, hogy sikerül a Ferrari elé vágniuk. Közben űzték-hajtották Bottast, hogy közelebb kerüljön Vettelhez, de a 20. körben a másik Mercedes is a boxba hajtott, ahol megkapta a fehér oldalfalú abroncsokat.
Vettel 11 másodperccel vezetett Räikkönen előtt, amikor a Ferrari kihívta a németet. A Ferrari – talán a bahreini rossz tapasztalatok miatt – nem kapkodta el a kerékcserét, amiért megfizettek. Bottas ugyanis elsuhant a német mellett, amikor visszatért a pályára. A még mindig az eredeti (lágy) abroncsain köröző Räikkönen mögött tehát Bottas, Vettel, Verstappen, Hamilton, Ricciardo sorrend alakult ki a 22. körre. A Ferrari finnje körönként 1,6-1,8 mp-cel lassabb körökre volt képes, mint a friss gumikon mögötte haladók, de a finn stratégiai szerepet is kapott a csapatától: fogja vissza Bottas tempóját, hogy Vettel felzárkózhasson rá.
A 27. körre Bottas utolérte a vezető Ferrarit, a 2-es és 3-as kanyarban mesterien csőbe húzta a honfitársát, ezzel átvette a vezetést, de Vettel árnyékként követte a Mercedest. Räikkönen a 28. körben, pntosan a verseny felénél állt ki végül kereket cserélni, átengedve a 3. helyet Verstappennek, akit 2 mp-es lemaradással Hamilton követett.
A Kínai Nagydíj felénél Bottas vezetett Vettel előtt, Verstappen a 3. helyet őrizte Hamilton, Ricciardo és Räikkönen előtt. Fernando Alonso a 7. pozícióba lopakodott előre a McLarennel, megelőzve Hülkenberget, Sainzot, Magnussent (Haas) és a korai boxkiállásának köszönhetően pontszerzőnek feljött Esteban Ocont (Force India). Először Charles Leclerc kicsúszása miatt láthattunk sárga zászlót a Kínai GP-n, majd a 30. körben a két Toro Rosso ütközése borzolta a kedélyeket.
Gasly félreértette Hartley mozgását, összeütköztek az első kanyarban, azért a 31. fordulóban pályára küldték a Biztonsági Autót.
A Red Bull nagyszerűen reagált: azonnal a boxba rendelték Verstappent és Ricciardót, és friss lágy gumikon küldték vissza őket az utolsó 25 körre. Bottas vezetett Vettel előtt, utánuk Hamilton, Verstappen, Räikkönen, Ricciardo, Magnussen, Hülkenberg, Grosjean, Alonso, Sainz volt a sorrend. Lewis Hamilton a Safety Carnak köszönhetően új esélyt kapott, hogy visszatérjen a játékba, a Red Bull pedig – Verstappen friss gumijai révén – akár a győzelemre.
A 36. körben engedték el újra a mezőnyt. Valtteri Bottas esélyt sem hagyott Vettelnek a támadásra, Alonso viszont meglepte Grosjeant, átvette a 9. pozíciót. Amikor a lágygumik bemelegedtek a 37. körben, Ricciardo szép előzéssel átvette az 5. helyet Räikkönentől, Vettel viszont nem tudott DRS-távolságon belül maradni Bottashoz.
A következő körökben Hamilton nehéz perceket élt át. Előbb Verstappen támadta meg, de a holland elrontotta a 3-as kanyart, kifutott a pályáról, utat engedve Ricciardónak. Az ausztrál 40. körben, a hátsó egyenes féktávján bevetődött Hamilton Mercedese mellé, ezzel már dobogós helyen állt, majd a 42. körben Vettel Ferrariját is állva hagyta! Verstappen is könnyedén túljutott a Mercedesen és Vettel Ferrariját vette célba, de a 41. körben összeakadtak és páros forgással veszítettek pozíciókat.
Ricciardo közben már az állítható hátsó szárny, azaz a DRS segítségével támadhatta Bottast a vezetésért, és nem sokat teketóriázott: tíz körrel a leintés előtt, féktávon bevetődött a Mercedes mellé és átvette a vezetést. Vettel és Verstappen kiforgása után Räikkönen jött fel a dobogós helyre, Hamilton, Verstappen, Hülkenberg, Vettel, Magnussen, Alonso és Sainz előtt. Vettel nem tudta tartani a korábbi tempóját, visszacsúszott, két körrel a leintés előtt át kellett engednie a 7. helyet a harcias Alonsónak.
Ricciardo tehát győzelemmel hálálta meg a szerelőinek, hogy szombaton kicserélték a motort és az MGU-H-t a Red Bullban. Bottas Sanghajban megismételte a bahreini 2. helyét, Kimi Räikkönen pedig a verseny csavarjainak köszönhetően másodszor állhatott fel a dobogóra. A Mercedes stratégiai hibát vétett, amikor nem hívta be Hamiltont kerékcserére a Biztonsági Autó alatt, a címvédő nem lehet maradéktalanul elégedett a 4. hellyel. Verstappent sok hibával tarkított verseny végén intették le ötödikként – a holland vastagon benne volt abban is, hogy Sebastian Vettel egy erős dobogó helyett csak nyolcadikként ért célba Sanghajban.
A Forma-1-es világbajnokság kettő hét múlva, április 27-29-én folytatódik a Bakuban rendezendő Azeri Nagydíjjal.