Itt vagy
Főoldal > Sportudvar > Nagyvilág > Vettel a sivatagban is legyőzhetetlennek bizonyult

Vettel a sivatagban is legyőzhetetlennek bizonyult

Sebastian Vettel nyerte a Forma-1-es Bahreini Nagydíjat, vagyis az idei második versenyen is őt intette le elsőként a kockás zászló. A németnek úgy sikerült győznie, hogy Valtteri Bottas megszorongatta az utolsó körökben, de nem tudott eléggé közel kerülni hozzá. A dobogóra még Lewis Hamilton állhatott föl. Kimi Räikkönen egy elhibázott kerékcsere miatt kiesett, a Ferrari egyik szerelője pedig lábtörést szenvedett a kiállás során, ami miatt komoly pénzbüntetést kapott az olasz istálló. Pierre Gasly, a Toro Rosso fiatal pilótája okozta a legkellemesebb meglepetést, ugyanis a negyedik helyre hozta be a Honda-motorral hajtott autóját. Nem lesz idejük sokat pihenni a csapatoknak és a versenyzőknek, hiszen ezen a hétvégén már jön is a következő futam Kínában.

2004, azaz Michael Schumacher utolsó vb-címének éve óta először indította a szezont két győzelemmel a Ferrari, amely a szerencsés melbourne-i siker után Bahreinben önerőből szerezte meg az első helyet. Menet közben azonban taktikát kellett váltaniuk, hogy a pole pozícióból induló Sebastian Vettel megtartsa az 1. helyet, és ez kis híján visszaütött; a németnek az utolsó körökben elképesztő bekkelést kellett bemutatnia az elhasznált gumikon Valtteri Bottasszal szemben.

A Mercedes ugyanis alapból egyetlen kerékcserével operált, s bár a finn gyakorlatilag ugyanakkor kapott új abroncsokat, mint Vettel, ő kisebb meglepetésre a közepes, tartósabb keveréket kapta meg.

Vettel a viszonylag kényelmes, 6 másodperc körüli előnye birtokában így nem nyugodhatott meg, mert végig kérdés volt, hogy a táv kétharmadában használt lágy gumik kibírják-e a célig. A kerékcseréjéig, a 18. körig 2-3 másodperccel előzte meg a Kimi Räikkönent lerajtoló Bottast, és miután csapata látta, hogy a Mercedes trükközik, úgy döntöttek, nem hívják be még egyszer a boxba az éllovast, inkább megpróbálják eljuttatni ugyanazon a szetten a célig.

Az 50. kör tájékától Bottas lefaragta a különbséget, néhány fordulóval a leintés előtt utol is érte Vettelt, aki hősiesen és ügyesen védekezve nem engedte át az 1. helyet. “Úgy rémlik, 10 körrel a cél előtt bejelentkeztem rádión, hogy mindent uralok. Hazudtam! Nem én irányítottam – nyilatkozta a dobogón. – Próbáltam kímélni a gumikat, amennyire lehetett. Sikerrel jártam, de csak épphogy.”

Bottas azt mondta, érezte, hogy a futam végén elkaphatja őt, de csalódott, amiért nem sikerült. “Elképesztően lelombozó, hogy ilyen jó tempót diktálva, ilyen kis lemaradással második lettem” – ismerte el.

Räikkönentől azonban megint elpártolt Fortuna. Miután Bottas mögé esett, vele maradt a kétkiállásos stratégiánál a Ferrari, de a második kerékcseréjénél úgy engedték vissza a pályára, hogy nem végeztek a munkálatokkal – a pénteki edzésen egy hasonló bakit már elkövettek –, ezért a finn megállásra kényszerült. Ráadásul magával rántotta az egyik szerelőt a tévesen megadott zöld jelzésre, akit kórházba kellett szállítani.

Utóbb kiderült, hogy a síp- és szárkapocscsontja repedt meg. A történtek miatt a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) 50 ezer euróra büntette a maranellóiakat.

Az elején kiesett mindkét Red Bull-pilóta

Hamilton jubileumi, századik versenye a Mercedesnél a “kármentésről szólt” a büntetése után, a 3. helyre kapaszkodott fel a 9-ről. Räikkönenhez hasonlóan ő is pozíciót vesztett a rajtot követően, Fernando Alonso és Max Verstappen agresszíven beszúrt elé, de utóbbit gyorsan visszaelőzte.

Jóllehet, nem bánt kesztyűs kézzel a hollanddal és – akaratlanul – kiejtette: a szárnyával kiszúrta a bal hátsó kerekét az első kanyarkombinációban, Verstappen pedig nem sokkal később kiesett a járulékos károk miatt.

“Felzárkóztam [Hamiltonra] az egyenesben, a belső ívre húzódtam és a féktávom mellé értem. A kanyarba én fordultam be először – mondta Verstappen a BBC-nek. – Szerintem elég helye maradt a pálya bal oldalán. Nekiment a bal hátsó kerekemnek és kilyukasztotta, a differenciálmű is tönkrement.”

A Red Bullnál ezzel teljessé vált a dráma, ugyanis a 33-as rajtszámú autó szerencsétlen koccanásával egy időben Daniel Ricciardo is félreállt a 4. helyről, feltételezhetően elektromos probléma miatt, a csapat két kör alatt mindkét autóját elvesztette.

Hamiltonnak könnyű prédát jelentettek a középmezőny autói az ütközés után, a 8. körre már a negyedik helyre kapaszkodott fel. Ő szintén egyetlen boxkiállással teljesítette a távot, a futam második felében nagyjából 10 másodperccel követte csapattársát a néhány körrel frissebb, szintén középkemény gumikon, mielőtt kicsit közelített az élen harcoló pároshoz.

A rádióbeszélgetések alapján nem tűnt boldognak, mert hiányosnak érezte az információáramlást. A dobogón azt mondta, valójában örül, hogy a váltócseréért járó büntetésből talpra állt, de tényleg hasznát vette volna, ha pontosabb információkat kap az akadozó rádión. “Bosszantó, amikor nem kapjuk meg a szükséges tájékoztatást” – nyilatkozta.

Pierre Gasly nagy meglepetése

A középmezőnyben a rajttól a célig izgalmas küzdelem zajlott a pontokért sok előzéssel és változatos stratégiákkal, aminek még a Sauber és a Williams is részese volt. A dobogósok mögött Pierre Gasly vezette a sort, folytatva a Toro Rosso meseszerű hétvégéjét. “Nem tudom, más versenyeken is ilyen erősek leszünk-e. Most csak ünnepelni fogunk, nagyszerű nap volt” – mondta a Sky Sportsnak.

Az 5. helyen Kevin Magnussen futott be a Haasszal a renault-s Nico Hülkenberget megelőzve. A McLaren mindkét pilótája pontot szerzett, Fernando Alonso 7., Stoffel Vandoorne 8. lett. “Szép munkát végzett a csapat a bokxkiállásokkal, a taktikával és a megbízhatósággal – jelentette ki Alonso. – Ugyanakkor muszáj javulnunk, a teljesítményünk egyelőre nem elég jó.”

A pontkasszához odafáradhat a Force India és a Sauber is, előbbit Esteban Ocon, utóbbit Marcus Ericsson képviselte az első tíz között. Sergio Pérezt talán egy koccanás ütötte ki onnan – az első kör kavarodásában Brendon Hartley ment neki (amiért időbüntetést is kapott), amitől megsérült a padlólemeze. Ericsson az eredményével egyébként rekordot döntött: korábban senki sem teljesített ennyi versenyt az F1-ben két pontszerzés között.

A Forma-1-es világbajnokság nem tart nagy pihenőt, ugyanis a száguldó cirkusz Bahreinből azonnal települhet át Kínába, a sanghaji versenypályára, ahol ezen a hétvégén, április 15-én rendezik a következő futamot.

Bahreini Nagydíj, végeredmény:

1. Sebastian Vettel FERRARI 1:32:01.940 25 pont
2. Valtteri Bottas MERCEDES AMG +0.699 18 pont
3. Lewis Hamilton MERCEDES AMG +6.512 15 pont
4. Pierre Gasly TORO ROSSO +1:02.234 12 pont
5. Kevin Magnussen HAAS +1:15.046 10 pont
6. Nico Hülkenberg RENAULT +1:39.024 8 pont
7. Fernando Alonso MCLAREN +1 kör 6 pont
8. Stoffel Vandoorne MCLAREN +1 kör 4 pont
9. Marcus Ericsson SAUBER +1 kör 2 pont
10. Esteban Ocon FORCE INDIA +1 kör 1 pont
11. Carlos Sainz Jr. RENAULT +1 kör
12. Sergio Pérez FORCE INDIA +1 kör
13. Brendon Hartley TORO ROSSO +1 kör
14. Charles Leclerc SAUBER +1 kör
15. Romain Grosjean HAAS +1 kör
16. Lance Stroll WILLIAMS +1 kör
17. Szergej Szirotkin WILLIAMS +1 kör
Max Verstappen RED BULL kiesett
Kimi Räikkönen FERRARI kiesett
Daniel Ricciardo RED BULL kiesett
A pilóták világbajnokságának állása két futam után (19 van hátra):
1. Sebastian Vettel FERRARI 50 pont
2. Lewis Hamilton MERCEDES AMG 33 pont
3. Valtteri Bottas MERCEDES AMG 22 pont
4. Fernando Alonso MCLAREN 16 pont
5. Kimi Räikkönen FERRARI 15 pont
6. Nico Hülkenberg RENAULT 14 pont
7. Pierre Gasly TORO ROSSO 12 pont
8. Daniel Ricciardo RED BULL 12 pont
9. Kevin Magnussen HAAS 10 pont
10. Max Verstappen RED BULL 8 pont
11. Stoffel Vandoorne MCLAREN 6 pont
12. Marcus Ericsson SAUBER 2 pont
13. Carlos Sainz Jr. RENAULT 1 pont
14. Esteban Ocon FORCE INDIA 1 pont
15. Sergio Pérez FORCE INDIA 0 pont
16. Charles Leclerc SAUBER 0 pont
17. Romain Grosjean HAAS 0 pont
18. Lance Stroll WILLIAMS 0 pont
19. Brendon Hartley TORO ROSSO 0 pont
20. Szergej Szirotkin WILLIAMS 0 pont
A konstruktőrök világbajnokságának állása:
1. FERRARI 65 pont
2. MERCEDES AMG 55 pont
3. MCLAREN 22 pont
4. RED BULL 20 pont
5. RENAULT 15 pont
6. TORO ROSSO 12 pont
7. HAAS 10 pont
8. SAUBER 2 pont
9. FORCE INDIA 1 pont
10. WILLIAMS 0 pont
A kiemelt kép forrása: AFP/ANDREJ ISAKOVIC
Top
%d bloggers like this: