VIDEÓKKAL – Egy kiesés, egy hetedik és egy ötödik hely – ezzel kezdte meg szereplését az idén debütáló Túraautó Világkupában (WTCR) Michelisz Norbert. A BRC Hyundai magyar pilótája a szombati első futamon nem tudott célba érni, mivel kitört a bal hátsó kereke. A vasárnap rendezett második és harmadik versenyen egyaránt pontokat szerzett, előbbin a mezőny sűrűjéből indulva tudott jól végezni, utóbbin viszont nem jól jött ki a rajtból, de aztán szépen tartotta helyezését. A Zengő Motorsport pilótái, Szabó Zsolt és Nagy Norbert is a mezőny végén kullogtak az egész hétvégén, vagyis még bőven van mit rendbe rakni a magyar istállónál.
1. futam
Nehezen indult a magyarok számára a WTCR történetének első versenyhétvégéje, ugyanis a két zengős fiatal, Nagy Norbert és Szabó Zsolt erőből is csak a mezőny végén szereztek rajtpozíciót maguknak, Michelisz Norbit pedig hátrasorolták egy motorcsere miatt. Norbi ekkor az élen állt, és később is csak Thed Björk tudta őt megelőzni, ennek fényében volt különösen fájdalmas a műszaki hiba és az ezzel járó motorcsere, valamint a 25. rajthely.
Michelisz Norbert nélkül is maradt két Hyundai az élen, ugyanis a már említett pole-pozíciós Björk mellé az első sorba így a veterán olasz, Norbi BRC Racing-csapattársa, Gabriele Tarquini lépett elő. A második sorba a tavalyi TCR-bajnok Jean-Karl Vernay, valamint a komoly túraautós tapasztalattal rendelkező, korábbi világbajnok Rob Huff szerzett magának helyet, a top 10-be még John Filippi, Esteban Guerrireri, Gordon Shedden, a hazai pályán nyomuló Mehdi Bennani, valamint két veterán, Yvan Muller és James Thompson fért be.
A rajtot Tarquini kapta el a legjobban, és rögtön az élre állt, lenyomva Björköt. Mögötte nem volt túl nagy mozgolódás, hátul viszont többen is megtörték egymást, Michelisz Norbi első ránézésre szerencsére ki tudott maradni a pofozkodásokból és ezeknek köszönhetően több helyet is fel tudott zárkózni. A Biztonsági Autónak is be kellett jönnie a rengeteg törmelék miatt, egy körrel később pedig a piros zászlót is belengették, hogy rendet lehessen rakni a marrakeshi pályán. Amint meg tudtak nyugodni a kedélyek, azt láthattuk, hogy az előbb említett két hyundaios, Tarquini és Björk mögött Huff, Vernay, Bennani és Shedden sorakozott fel, őket a francia armada, Ehrlacher, Comte, Filippi és Muller követte, Muller már a pontszerző helyeken kívül.
A hosszas takarítás utáni újraindítást Michelisz Norbert a tizennyolcadik helyről várta, a másik két magyar, Szabó Zsolt és Nagy Norbert a 20-21. helyről kezdhették újra a versenyt. A rajt után nem nagyon változott a sorrend, Tarquini maradt az élen, Björk mögötte, és a többiek is többé-kevésbé maradtak a helyükön, de a hatodik körben máris vissza kellett jönni a biztonsági autónak, miután Michelisz Norbinak ezúttal nem a motorja adta meg magát, hanem kitört a bal első kereke.
A marokkói pályamunkások sem voltak a helyzet magaslatán, miután elkezdték a szó szoros értelmében kihúzni azt a Hyundait, így elhúzódott a második Biztonsági Autó-periódus.
A verseny a tizenegyedik körben indult el ismét, Tarquini pedig az élen ott folytatta, ahol abbahagyta, és mindenkit állva hagyott, nagyon hamar kényelmes előnyt kiautózva.
A rengeteg összetört autót látva, talán a kocsikat is féltve az újraindítás után Yvan Muller kísérletein kívül gyakorlatilag semmilyen érdemi próbálkozást nem láttunk az előzésekre, így Tarquini kényelmes futamgyőzelmet szerzett a szezon első versenyén Thed Björk és Rob Huff előtt, mögöttük a következő hármas csoportot Jean-Karl Vernay, Bennani és Shedden alkotta. Guerrieri, Comte és Panis szintén egy csoportban érkezett be a hetedik-nyolcadik-kilencedik helyen, az utolsó pontszerző hely pedig John Filippié lett, miután sikerült megvédenie azt a bőszen próbálkozó Yvan Mullerrel szemben.
https://twitter.com/_/status/982663855070437376
2. futam
Michelisz Norbert a vasárnapi két futam (sorrendben a második és harmadik) előtt rendezett időmérőn a harmadik helyet szerezte meg, ez az itteni idő szerint késő délutáni főfutamra jött igazán jól – a vasárnap első programja a fordított rajtrácsos futam volt.
A magyar ásznak így a nyolcadik rajtkockából kellett nekivágnia a versenynek, hyundaios márkatársai közül csak a tavalyi vb-rivális Thed Björk indult előle, Yvan Muller és Gabriele Tarquini (aki az előző napi futamot nyerte) pedig egy sorral mögüle.
Az első rajtkockát a fordított rajtrácsnak köszönhetően az időmérőn tizedik Pepe Oriola kapta meg, mellőle még a tavalyi TCR-bajnok Jean-Karl Vernay indulhatott az első sorból. A veterán James Thompsoné volt a második sor eleje, mellé Mehdi Bennani állhatott fel. Mögülük Rob Huff és Yann Ehrlacher indulhatott, majd jött a hyundaios armada, Björk és Michelisz Norbi vezetésével.
A hűvös levegőben, de a betontengerben megrekedő levegő miatt tűzforró, több, mint negyven fokos aszfalton a rajtot Oriola viszonylag gyengén kapta el, megelőzte őt Jean-Karl Vernay és Mehdi Bennani is. Yann Ehrlacher a hatodik helyről negyediknek jött fel, öt Rob Huff követte, aki maradt a rajtpozíciójában. James Thompson hiába rajtolt harmadikként, nagyon sokat esett vissza, és a második körben már csak hetedik volt.
Az időmérőn domináló négy Hyundai közül Mullert rögtön a rajtnál megforgatták, kicsi híja volt, hogy keresztbe is álljon. Björk maradt hatodik, rajtpozícióját pedig Michelisz Norbert is meg tudta tartani, Norbi mögött a két utolsó pontszerző helyen a verseny egyharmadánál Tarquini és Guerrieri haladt.
A nyolcadik körben a mezőny hátulján történtek érdekes dolgok, benne egy magyar érintettel, ugyanis Szabó Zsolt mért el egy féktávot, az esélyre lecsapni akaró Gianni Morbidelli viszont túl messziről próbálkozott, és megforgatta a zengős fiatalt, akinek lefulladt az autója az egyes kanyar közepén, rendkívül veszélyes helyen, így jöhetett rögtön a Biztonsági Autó a pályára.
Az újraindítás után a szűk pályán senki nem akart indokolatlan kockázatot vállalni, és az élmezőny sorrendje maradt változatlan. Egy kört sem tudtak menni, amikor Benjamin Lessenes falba állította Hondáját, emiatt jöhetett megint a Biztonsági Autó. Néhány kör volt már csak hátra a futamból, amikor Rob Huff egy kanyarban nem tudott befordulni defekt miatt. Nem sokkal később Tarquini ugyanígy járt, nála a fékek fogytak el.
Az utolsó négy körben egyre nagyobb helyezkedések indultak meg, Guerrierit és autóját Muller kezelgette hátulról, és hátrébb is komoly lökdösődések alakultak ki. Az élen közben Jean-Karl Vernay-t semmilyen külső körülmény és más versenyző nem tudta megingatni, így pedig magabiztosan nyerni tudott Bennani és Oriola előtt, Ehrlacher, Björk és Thompson pedig már nem fértek fel a dobogóra.
Michelisz Norbert a mezőny sűrűjéből indulva épségben behozta Hyundaiját a hetedik pozícióban, mögötte Guerrieri, Muller és Tom Coronel tudott még pontot szerezni.
3. futam
A harmadik, egyben utolsó futamon már az ebédidőben rendezett időmérő rajtsorrendje volt érvényes, így a „mi fiunk” a harmadik helyről várhatta a rajtot, Gabriele Tarquini és Yvan Muller mögül, de Thed Björk elől. Az időmérőn tehát négyes Hyundai-siker született, az egyetlen, aki a dél-koreai márkát hajtó versenyzőkön kívül még be tudott férni az időmérő edzés harmadik szakaszának legjobb öt versenyzője közé, az Yann Ehrlacher volt a Hondával. Az előző futam dobogósai, a győztes Vernay, a második Bennani és a harmadik Oriola sorrendben a kilencedik, a tizedik és a hetedik helyről várták a piros lámpák kialvását.
A rajtnál a négy Hyundai közül Tarquini meg tudta tartani a vezetést, mögötte viszont Yvan Muller nem túl sportszerű módon Michelisz Norbit szorította rá a falra. A két versenyző kakaskodását a negyedik hyundaios Thed Björk használta ki és jött fel a második helyre. Michelisz Norbi a falra szorítás következtében két helyet veszített, az előbb említett Björk mellett megelőzte őt Ehrlacher is.
Muller Michelisz Norbert falra szorítását egy utolsó figyelmeztetéssel megúszta, és haladt tovább a kockás zászló felé a harmadik helyen. Előtte Tarquini vezetett, viszont ott volt a veterán olasz nyakán Thed Björk is. A verseny során egy bizarr közjáték is borzolta a kedélyeket, ugyanis a nagy szélben berepült egy napernyő (!) a pályára, ekkor még nem jött be a Biztonsági Autó, Fred Vervisch fékhibája és kiesése után azonban a versenyigazgatóságnak már nem volt más választása ezzel kapcsolatban.
Az újraindítás után azt láthattuk, hogy Michelisz Norbi Hyundaija nem száz százalékos, így bár tartja ötödik helyét, védekezésre kényszerül a hazai menő Mehdi Bennanival szemben. A verseny kétharmadánál, a 14. körben Nathaniel Berthon forgott keresztbe, mikor védekezni próbált Mat’o Homolával szemben, emiatt be kellett jönnie a Biztonsági Autónak.
Hat kör volt hátra a leintésig, amikor a verseny újraindult, a sorrend viszont ekkor még az égadta világon semmit nem változott. Björk nem sokkal később lelassult, így Muller el tudott menni mellette, a svéd a többiek feltartásához viszont még pont eléggé gyors volt, sőt, úgy tűnt, mintha a svéd csak veterán csapattársának akarna segíteni.
A verseny vége nyugodtan alakult, a győzelmet végül a hétvége során másodszor Gabriele Tarquini szerezte meg két márkatársa, Muller és Björk előtt. A négy Hyundai közé egyedül Ehrlacher tudott beférni és lett negyedik, sajnos pont Michelisz Norbi kárára, aki a harmadik helyről indulva csak ötödik lett. Pontot szerzett még Bennani, Huff, Thompson, Vernay és Oriola.
Michelisz Norbert értékelése az utolsó futam után:
A bajnokság állása:
1. Gabriele Tarquini 62 pont
2. Thed Björk 51 pont
3. Jean-Karl Vernay 41 pont
4. Yann Ehrlacher 37 pont
5. Mehdi Bennani 32 pont
6. Yvan Muller 29 pont
7. Rob Huff 24 pont
8. Michelisz Norbert 22 pont
A Túraautó Világkupa (vagy WTCR, kinek hogy tetszik…) következő futamára három hetet kell várni, de érdemes lesz, hiszen április utolsó hétvégéjén a Hungaroringre érkezik a mezőny, s ha Michelisz Norbinak több szerencséje lesz, akkor szép eredményeket érhet el hazai közönség előtt.
A kiemelt kép forrása: 24.hu