
Az elnök, Sergio Marchionne elégedetlen a Forma-1-ben felvázolt új motorszabályokkal, és a Ferrari távozásával riogat. Szerinte a vállalatnak ez anyagilag sem fájna, sőt még jobban is járnának vele. Nem ez az első alkalom, hogy az olasz istálló vezetői a kilépéssel fenyegetőznek.
A Ferrari nĂ©hány Ă©ve regnálĂł elnöke belengette “a Ferrari kivonulhat a Forma-1-bĹ‘l” ĂĽtĹ‘kártyát, amelyhez elĹ‘dje, Luca di Montezemolo is szĂvesen nyĂşlt idĹ‘nkĂ©nt. Sergio Marchionne a 2021-tĹ‘l Ă©rvĂ©nyes motorszabályokra vonatkozĂł elsĹ‘ konkrĂ©t elkĂ©pzelĂ©sek bemutatása után riogatott azzal, hogy mivel a tervek nincsenek a Scuderia ĂnyĂ©re, hátat fordĂthatnak a világbajnoki sorozatnak.
A hĂ©ten napvilágra kerĂĽlt informáciĂłk szerint az Ăşj Ă©rában a kiadások kordában tartása Ă©rdekĂ©ben az eddigiekhez kĂ©pest más motorokat használnának – többek között szabványos akkumulátort Ă©s vezĂ©rlĹ‘elektronikát vezethetnek be, rögzĂthetik az erĹ‘források kĂĽlsĹ‘ formatervĂ©t, valamint szigorĂthatnak a fejlesztĂ©si lehetĹ‘sĂ©geken. Megszabadulnának a bonyolult MGU-H-tĂłl is, valamint megemelnĂ©k a felsĹ‘ fordulatszámhatárt.
Azt a Forma-1 menedzsmentje és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) sem szeretné, hogy a motorok egy kaptafára készüljenek, de Marchionne úgy látja, a felvázolt tervek ellenkeznek a Ferrari elveivel.
“A Liberty számos jĂł kezdemĂ©nyezĂ©st tett, melyek egyike a csapatok működĂ©si költsĂ©geinek csökkentĂ©se. Ez szerintem elĹ‘nyös. Számos felvetĂ©ssel azonban nem feltĂ©tlenĂĽl Ă©rtĂĽnk egyet” – mondta egy csĂĽtörtöki telefonos konferencián, amelyen a vállalat legfrissebb ĂĽzleti eredmĂ©nyeit rĂ©szletezte. “Azt a tervet nem tűrhetem el, hogy az erĹ‘források alapján ezentĂşl ne lehessen megkĂĽlönböztetni az egyes rĂ©sztvevĹ‘ket Úgy gondolom, világossá kell tennĂĽnk, hogy ha nem állapodunk meg olyasmiben, ami a vállalatunk Ă©s a piac hasznára válik, Ă©s ami nem erĹ‘sĂti tovább egyedi pozĂciĂłnkat, a Ferrari nem játszik tovább”.
Ez azt jelenti, hogy a Hondán kĂvĂĽl már az összes jelenlegi motorszállĂtĂł felszĂłlalt a 2021-es tervek ellen, a napokban ugyanis a Mercedes Ă©s a Renault is figyelmeztetett a veszĂ©lyeire.
A Bernie Ecclestone-nal kötött szerzĹ‘dĂ©snek köszönhetĹ‘en a Ferrari önmagában már azzal jelentĹ‘s pĂ©nzt felmarkol, hogy 2020-ig elindul a világbajnoki sorozatban – Ărja a GPHirek.hu. Hogy utána ebbĹ‘l mi marad, nem tudni, de Marchionne szerint a távozás “nagyon elĹ‘nyös lenne” számukra a pĂ©nzĂĽgyi mĂ©rleget tekintve. “ĂśnnepelnĂ©nk, amĂg piros hĂł nem esik” – jelentette ki. “Tisztában vagyok vele, hogy a (Ferrarinak) az F1 a szĂĽletĂ©se Ăłta a gĂ©njeiben van, ez viszont nem azt jelenti, hogy ne tudnánk mással meghatározni magunkat. Ha a felismerhetetlenre alakĂtják a gyurmát, többĂ© nem akarok játszani vele”. Ezzel a szabályrendszerrel megadott keretekre utalt.
Marchionne “fĹ‘nyeremĂ©nyhez” hasonlĂtaná, ha Ĺ‘ lenne az a Ferrari-vezĂ©r, aki szentesĂtenĂ© a sĂşlyos döntĂ©st a Forma-1-es program elkaszálásárĂłl, Ă©s azt mondta, “a helyĂ©re keresne egy racionálisabb alternatĂvát.”
JövĹ‘ kedden Ăşjabb megbeszĂ©lĂ©ssel folytatĂłdik a motorstratĂ©gia meghatározása az FIA StratĂ©giai Munkacsoport gyűlĂ©sĂ©n. A Ferrari elnöke azt mondta, konstruktĂvan megy oda, aztán meglátja, mi sĂĽl ki belĹ‘le.
A fő fotó forrása: AFP 2017/Getty Images/Mark Thompson
You must log in to post a comment.