Hamilton idei leggyengébb versenyén lett négyszeres világbajnok

Max Verstappen nyerte a Forma-1-es világbajnoki sorozat Mexikói Nagydíját, miután a rajtnál megelőzte a pole pozícióból induló Sebastian Vettelt. A Ferrari németje az első kanyarokban összeütközött Lewis Hamiltonnal, s mindketten a mezőny végére csúsztak vissza. Ez az affér el is döntötte a világbajnoki cím sorsát, hiszen Vettel nem tudott az első kettőben zárni, ami kellett volna ahhoz, hogy maradjon némi reménye a végső győzelemre. Hamilton messze leggyengébb idei eredményét produkálta, de ezzel is megszerezte a világbajnoki címet. A második helyért még nagy harc lehet Vettel és Valtteri Bottas között.

Lewis Hamilton azért érkezett Mexikóba, hogy bebiztosítsa negyedik vb-címét, Sebastian Vettel azért, hogy ezt meghiúsítsa, és ne dőljön el két futammal a vége előtt a világbajnokság.

Vettel megszerezte a pole-t, de a rajtot elrontotta, Max Verstappen a második helyről befért mellé, és elment, sőt, Hamilton is előtte volt a harmadik kanyarban.

Ekkor jött a dráma: Vettel összeért Verstappen gépével, letört egy darab az első szárnyából, aztán Hamiltonnal is összeért a sérült alkatrész, és a Mercedes defektet kapott.

Vettel a törött szárnnyal visszaesett, Hamilton még jobban, egymás után jöttek a depóba, a Ferrari orrkúpért, a Mercedes gumiért.

Az élen Verstappen száguldott Bottas előtt, Esteban Ocon birtokolta a harmadik helyet.

Hamilton 20-nak, Vettel 18-nak esett vissza, innen kezdték meg a felzárkózást. Vettelnek legalább egy 2. hely kellett a vb-álmok életben tartásához, ha Hamilton nem szerez pontot, vagy csak egyet, a brit ennek tudatában nem is igazán törte magát. Szemben a némettel, aki robogott a dobogó felé.

A 36. körig nyugodtabban folytatódott a futam, akkor Brendon Hartley Toro Rosso-Renault-ja füstölt el, és virtuális biztonsági kocsit rendeltek el.

Jöttek a kerékcserék, Kimi Räikkönen Ocon elé került, Vettel már bőven az első tízbe, Hamilton annak közelébe.

A ferraris Ocont is leelőzte a hajrában, a negyedik helyen már csak csapattársa választotta el a dobogótól, és cseréltek is volna, ha Bottas esetleg verhető, de a finn vagy 20 másodperccel ment Räikkönen előtt is.

Három körrel a vége előtt Hamilton aztán véres verejtékkel lenyomta Fernando Alonsót is, feljött a 9. helyre, amivel Vettelnek már a 2. sem lett volna elég, hogy elodázza a vb-címet.

Így Verstappen, Bottas, Räikkönen, Vettel sorrendben ért célba az eleje, Hamilton 9. lett, és elvitte a világbajnokságot. Magasan a legrosszabb idei versenyével.

Negyedszer nyerte meg a vb-t, Verstappen harmadik futamgyőzelmének örülhetett. A következő két GP kvázi tét nélküli, igazi örömversenyzés lesz Brazíliában (november 12.) és Abu-Dzabiban (november 26.).

Ezt már előrejelezte a mexikói dobogó is, ami káoszba fulladt: a pódium helyén megjelent DJ Hardwell, elkezdődött a buli. A három dobogós elkolbászolt, a szokásos interjúk is elmaradtak. Hamilton eltűnt a Mercedes-garázsban. (Az új amerikai F1-tulaj kissé túlzásba vitte talán az újításokat ezúttal.)

 

Végeredmény, Mexikói Nagydíj, Mexikóváros (71 kör, 305,354 km, a pontszerzők):

1. Max Verstappen (holland, Red Bull) 1:36:26.552 óra
2. Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 19.678 másodperc hátrány
3. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) 54.007 mp h.
4. Sebastian Vettel (német, Ferrari) 1:10.078 mp h.
5. Esteban Ocon (francia, Force India) 1 kör h.
6. Lance Stroll (kanadai, Williams) 1 kör h.
7. Sergio Perez (mexikói, Force India) 1 kör h.
8. Kevin Magnussen (dán, Haas) 1 kör h.
9. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1 kör h.
10. Fernando Alonso (spanyol, McLaren) 1 kör h.

A vb-pontversenyek állása 18 futam után (még 2 van hátra):

pilóták:
1. Lewis Hamilton 333 pont – már világbajnok
2. Sebastian Vettel 277
3. Valtteri Bottas 262
4. Daniel Ricciardo 192
5. Kimi Räikkönen 178
6. Max Verstappen 148
7. Sergio Pérez 92
8. Esteban Ocon 83
9. Carlos Sainz Jr. 54
10. Lance Stroll 40

csapatok:

  1. Mercedes – 595
  2. Ferrari – 455
  3. Red Bull Racing-TAG Heuer – 340
  4. Force India-Mercedes – 175
  5. Williams-Mercedes – 76
  6. Toro Rosso-Renault – 53
  7. Renault – 48
  8. Haas-Ferrari – 47
  9. McLaren-Honda – 24
  10. Sauber-Ferrari – 5

Leave a Reply