Elvették Michelisz Norbert vb-címét?

Borzalmasan indul Michelisz Norberték számára a túraautó-világbajnokság (WTCC) japán hétvégéje: szabálytalan üzemanyag-befecskendező miatt a Honda gyári csapata, a JAS Motorsport mindhárom Civicjét kizárták a legutóbbi kínai versenyekről, ezzel a magyar pilóta ismét jelentős hátrányba került a bajnokságban, mivel 27,5 pontot bukott a büntetés miatt. Utóbb kiderült, a Zengő Motorsport Hondáit is szabálytalannak találták, így Nagy Dániel és Szabó Zsolt is elvesztette kínai eredményeit.

Már a kínai versenyhétvége napján gyanúsnak találta a WTCC technikai delegáltja a három gyári Honda üzemanyag-befecskendezőjét, így a ningbói futamok végeredménye sokáig nem volt véglegesnek tekinthető. Két héttel az esemény után aztán kiderült, hogy az FIA szabálytalannak találta a kérdéses alkatrészt, éppen ezért mind Michelisz Norbert, mind Gabriele Tarquini, mind Ryo Michigami autóját kizárták a teljes hétvégéről, azaz az időmérőn és a két – vagy inkább az esőzés miatt csak másfél – futamon elért eredményeiket is törölték.

Nem ez az első alkalom, hogy a japán márkát egy erős hétvége után kizárják: tavaly a marokkói eredményeiktől fosztották meg őket, amiért a padlólemezük nem felelt meg az előírásoknak. A Castrol Honda WTCC közleményében elmondta: elfogadják a döntést, nem fellebbeznek ellene, ám hangsúlyozzák, hogy végig jóhiszeműen jártak el, s a problémát az okozta, hogy másként értelmezték az üzemanyag-befecskendezőre vonatkozó ún. homologizációs eljárást, mint az FIA emberei.

Némi késéssel ugyan, de a Zengő Motorsport autóit is kizárták a két héttel ezelőtti kínai WTCC hétvégéről a Hondát érintő injektor-botrány keretében. A magyar istálló és a japán márka ezzel fontos pontokat veszített el a bajnokságban.

Azt már két héttel ezelőtti is tudtuk, hogy az FIA Ningbóban vizsgálni kezdte a Honda Civic-ek üzemanyag befecskendező rendszerét, és ebbe a Zengő Motorsport két autója is beletartozott, ám azóta semmiféle hír nem érkezett a ügy kapcsán.

Ma hajnalban robbant a bomba, a Nemzetközi Automobil Szövetség ellenőrei szabálytalannak találták a szóban forgó alkatrészeket, és mindhárom gyári Honda eredményét törölték. Érdekes módon az első jelentésben a zengős autók még nem szerepeltek, ám sajnos később őket is elérte a kizárás.

Mindez azt jelenti, hogy Nagy Dani hivatalosan sajnos elvesztette élete eddigi legjobb WTCC-s eredményét, a magyar pilótát ugyanis nyolcadikként intették le a csuromvizes kínai nyitó futamon.

A zengősöknél talán csak a Hondát érinti érzékenyebben a második kizárási hullám, Nagy Dani és Szabó Zsolti ugyanis a gyári autók kiszórása után még elég sok pontot hozott volna a konyhára a japán márkának a gyártók között. Nélkülük azonban a Honda hátránya jelentősen nőtt a Volvóval szemben, tehát ez a pontverseny gyakorlatilag eldőlni látszik.

Ezzel a kizárással természetesen mind a Honda, mind Michelisz Norbi esélyei jelentősen megcsappantak: a magyar versenyző összesen 27,5 ponttól esik el, így a lemaradása kettőről 32,5 egységnyire nőtt három fordulóval a bajnokság vége előtt az ezzel plusz két ponthoz jutó Thed Björkkel szemben. Ráadásul Norbi a harmadik helyét is bukta, ugyanis a szintén volvós Nicky Catsburg is bejött elé. Michelisz Norbert így kommentálta a történteket sportolói Facebook-oldalán: „Rossz hírrel kezdődött a nap Japánban. Ebben a helyzetben csak annyit tudok mondani és ígérni, hogy mindentől függetlenül harcolok tovább a bajnoki címért az utolsó pillanatig!”

A világbajnokság élmezőnye a Honda kínai kizárása után:

1.Thed BjörkVolvo203,5
2.Tiago MonteiroHonda200
3.Nicky CatsburgVolvo180,5
4.Michelisz NorbertHonda171
5.Mehdi BennaniCitroen164
6.Tom ChiltonCitroen158,5
7.Esteban GuerrieriChevrolet147
8.Rob HuffCitroen138

A túraautó-világbajnokság ezen a hétvégén Japánban, a Motegiben található versenypályán folytatódik, ahol egy tájfun átvonulása miatt magyar idő szerint vasárnap hajnali 2:40-re tették az eredetileg mára tervezett időmérő edzést. A tréning 2:55-ig, tehát 75 percig fog (elvileg) tartani, hiszen ne felejtsük: vasárnap hajnali háromkor kettőre kell visszaállítani az órákat, mivel startol a téli időszámítás. A két futamot a reggeli órákban rendezik: az első viadalra hat, a másodikra hét órakor kerül sor.

Leave a Reply