Túraautó-vb: Fontos pontokat gyűjtött Michelisz Norbert

Michelisz Norbert a kilencedik helyről rajtolva a negyedik pozícióig jött előre a túraautó-világbajnokság (WTCC) kínai versenyhétvégéjének nyitó futamán, ezzel értékes pontokhoz jutott. A második versenyen, a főfutamon a második rajtkockából indult a Honda gyári csapatának magyar pilótája, ám a biztonsági autó által vezetett körözgetésnek három kör elteltével vége szakadt: a hatalmas esőzés miatt félbeszakították és már nem kezdték újra a futamot, így Norbi 11,5 pontot kapott a második helyért, az összetettben pedig kettő pont a hátránya az éllovas Thed Björk és másfél a második helyen álló Tiago Monteiro mögött.

Meglepően hosszú, három és fél hónapos szünet után folytatódott ezen a hétvégén a túraautó-világbajnokság. A sorozat mezőnye a kínai Ningboban küzdött meg egymással, ahol korábban még sosem szerepelt a mezőny. Sok minden történt a három és fél hónap alatt, de a legfőbb történés egyértelműen Michelisz Norbert csapattársának, a vb-pontversenyben vezető portugál Tiago Monteirónak a szeptember elején, Barcelonában bekövetkezett súlyos balesete volt. Monteiro a Honda fékhibája miatt nagy sebességgel csapódott a gumifalnak az egyik teszten, s fejében vérrögök képződtek, néhány hétig nem tudott rendesen beszélni, s szemei is kicsit kancsallá váltak, de szerencsére komolyabb, az egész életére kiható károsodást nem szenvedett, így visszatérhet a versenypályákra. Erre azonban nem ezen a hétvégén került sor, mivel még nincs olyan egészségi állapotban Monteiro, hogy autóba tudjon ülni. Ezért a Honda a 2009-es világbajnokot, az olasz veteránt, Gabriele Tarquinit hívta be a portugál helyére. Tarquini azt kapta feladatul, hogy egyfelől pontokat gyűjtsön a japánoknak a csapatok versenyében, másfelől pedig segítse az egyéni címért folytatott küzdelemben Michelisz Norbit.

Így érkeztünk el tehát a Kínai Nagydíjra, amely végig szakadó esőben zajlott. Már az első futam is a biztonsági autó mögött rajtolt el, miután akkora volt a víz a pályán, hogy nem volt biztonságos elengedni a fiúkat. A valódi verseny így csak a negyedik körben kezdődött. Michelisz Norbert egyből megelőzte Thed Björköt, majd Gabriele Tarquini elé került, miközben Tom Chilton és Rob Huff ütközése miatt még két pozíciót nyert. Utóbbi miatt újból be kellett jönnie a biztonsági autónak, az újraindulást követően pedig a francia John Filippi mellett is elment a magyar pilóta.

A dobogóra már nem volt esélye felérni az egyre nehezebb időjárási körülmények között, de így is értékes pontokhoz jutott. A versenyt az argentin Esteban Guerrieri nyerte a Chevrolet-val, a Ladával a pole pozícióból rajtoló francia Yan Ehrlacher lett a második, míg a volvós holland Nicky Catsburg végzett a harmadik pozícióban. Nagy Dániel, a Zengő Motorsport pilótája a nyolcadik helyen futott be, amivel élete legjobb világbajnoki eredményét érte el, míg Szabó Zsolt, a magyar istálló másik versenyzője – aki a szombati edzéseket műszaki gondok miatt kihagyni kényszerült – a 11. helyen zárt. Neki is volt esélye a pontszerzésre, azonban a futam végén az egyik kanyarban megpördült, így nem tudott tovább javítani helyezésén.

A főversenyen még vérmesebb reményei lehettek Michelisz Norbertnek, ugyanis az első sorból indulhatott, de miután a pálya még vizesebbé vált, három, a biztonsági autó mögött megtett kör után félbeszakították a versenyt, az autók pedig a boxba hajtottak. A futamot Nestor Girolami, a Volvo argentin versenyzője nyerte a magyar kíválóság előtt, míg a harmadik helyen Thed Björk végzett, ugyancsak egy Volvo volánja mögött.

Egy ideig ment a tanakodás, hogy legalább a pontok felét megkapják-e a pilóták, de miután két kört teljesített a mezőny – még ha csak a biztonsági autó mögött is –, végül megadták. Így rendkívül szorosan áll az élmezőny a kínai hétvége után, Björk vette át az első helyet 200.5 ponttal, őt követi Monteiro 200 ponttal, majd jön Michelisz Norbi 198.5-tel.

Még három versenyhétvége van hátra, a következő állomás október végén lesz Japánban.

A fő fotó forrása: Origo

Leave a Reply