Max Verstappen nyerte az utolsó Maláj Nagydíjat

Max Verstappen, a Red Bull holland pilótája nyerte a Forma-1-es Maláj Nagydíjat. A dobogóra még a vb-éllovas Lewis Hamilton és Verstappen csapattársa, Daniel Ricciardo állhatott föl. Sebastian Vettel az utolsó helyről rajtolva negyedik lett, azonban a levezető körön összetörte a Ferrari bal hátulját, s egyelőre nem tudni, mennyire károsodott a váltója, illetve a kocsiba a szombati időmérő edzés után beszerelt új motor. A maranellóiak amúgy nem teszik ki az ablakba a száguldó cirkusz utolsó sepangi futamát, hiszen Kimi Räikkönen turbóhiba miatt nem is tudott elrajtolni. Hamilton előnye 34 pontra nőtt Vettel előtt az összetettben.

Ferrari-dráma volt szombaton, az időmérőn, amikor Sebastian Vettel nem tudott mért kört sem futni autóhiba miatt, és Ferrari-drámával kezdődött a futam is: Kimi Räikkönen kocsijával turbógondok adódtak a rajthoz menet, kis szerelés után a garázsba tolták a gépet, és el sem tudott startolni.

Az élen így Hamilton egyedül maradt az első sorban, simán el is jött a rajttól, Verstappenre a kilövő Valtteri Bottas jött fel, de a holland szoros csatában maga mögött tudta tartani. Ricciardo sorolt be negyediknek.

Vettel már a második körben 12. volt, a 21-ben meg már ötödiknek jött fel. Az élen a 3. körben változás állt be, amikor Verstappen megelőzte Hamiltont, mégpedig nagyon simán, a célegyenes végén ment el. Mögöttük Ricciardónak sem kellett sok, hogy lenyomja Bottast, így már Hamilton-szendvics volt az első három: Verstappen-Hamilton-Ricciardo.

Vettel még a Vörös Bikáknál is keményebben ment, a 25. körben Bottast vette célba a negyedik helyért.

Nehezebben boldogult vele a vártnál, de jöttek a kerékcserék, a 27. körtől Hamilton, Verstappen, Vettel, Bottas, Ricciardo érkezett egymás után új gumiért, és Vettel már a negyedik helyre jött fel a pályára visszatérve.

20 körrel a vége előtt kissé szétszakadt a mezőny, nagyjából 10 másodpercek voltak Verstappen, Hamilton, Ricciardo és Vettel között a differenciák. A ferraris Ricciardót is megcélozhatta, a Red Bull fenéklemezéről ugyanis leesett valami, és ezután eldeformálódva sokkal több szikrát húzott az aszfalton, azaz jobban leért a kelleténél. Ráadásul Vettel szuperlágy gumikon ment, míg a többiek lágyon, a német fordítva kezdett az élmezőnyhöz képest.

10 körrel a vége előtt érte be Vettel Ricciardót, és indult meg a dobogós helyért. Nehezebben boldogult a vártnál, Ricciardo kétszer is visszaverte a támadását, és nem segített Fernando Alonso sem, aki a lekörözésénél elengedte Riciardót, azonban feltartotta Vettelt. A német be is szólt, “Alonso, azt hittem, ennél jobb vagy ennél” – mondta az elégedetlen német a rádióban.

Ricciardo meg is törte a Ferrarit, három körrel a leintés előtt Vettel leszakadt, így letehetett a dobogós helyezésről. Az élen így végképp semmi nem változott, Verstappen simán ment el a győzelemig, Hamilton biztosan tartotta meg a második helyet, Ricciardo a harmadikat.

Vettelnek a negyedik hely is siker, bár nagyon közel volt a dobogóhoz. Ugyanakkor a leintés utánra is maradt dráma: Vettel a tiszteletkörön összeütközött Lance Stroll Williamsével, a Ferrari bal hátsó kereke kitört, és felhajlott a kasztnira, az autó leparkolt a pálya szélén. Vettelt Pascal Wehrlein fuvarozta vissza a depóba a Sauber-Ferrarival, újabb klasszikus utazást láthattunk. (Ami egyébként a szabályok szerint tilos.) A karambolt kivizsgálták, de nagyon gyorsan a szőnyeg alá seperték büntetés nélkül, mivel – mint ahogy a versenybíróság fogalmazott – egyik pilóta sem hibáztatható jobban a másiknál. Ám a Ferrariban komolyan megsérülhettek alkatrészek, és ha valamit cserélni kell, az nem jönne jól Vettelnek, szinte biztosan rajthelybüntetéssel járna.

A Red Bull, ahogy tavaly, idén is megnyerte Malajziát, a szombaton 20. életévét betöltő Max Verstappen második győzelmét szerezte az F1-ben. Kerék kerék ellen verte meg Hamiltont és a Mercedest, aminek a második hely is nagy siker volt ezen a hétvégén. Hamilton plusz hat pont előnyt szerzett Vettel ellen, 34 a különbség 5 futammal a vége előtt. A Maláj Nagydíj pedig búcsút int a száguldó cirkusznak, hiszen a sepangi szervezők gazdaságossági okokra hivatkozva nem hosszabbították meg a verseny idén lejáró szerződését, így a következő években nem lesz futam az F1-nek 1999 óta minden évben otthont adó aszfaltcsíkon. A sepangi paddockban azonban olyan pletykák merültek fel, hogy a sorozat kereskedelmi jogait az év eleje óta birtokló Liberty Media vezetői már most tárgyalni kezdtek a maláj illetékesekkel a futam mielőbbi föltámasztása érdekében. Meglátjuk, mi lesz, mondjuk jómagam szívesen látnám viszont Sepangot a jövőben a Forma-1-ben, mivel egy nagyon jó pályáról van szó, ahol előzni is lehet, s általában jó futamok szoktak lenni, akár van eső, akár nincs.

Meggyőzőnek tűnik Hamilton fórja a bajnokságban, de a Merci bajban lesz, ha Japánban nem tud reagálni: Malajziában dobogón is nehezen lettek volna, ha a Ferrarik nem írják ki magukat. A pénteken bevetett fejlesztési csomagjuk nem jött be, Hamilton az időmérőre vissza is állt az előző alkatrészekre és beállításokra. Vagyis Szuzuka sokkal érdekesebb lesz annál, mint elsőre látszik. És csak egy hetet kell várni rá, hiszen pénteken már kezdődik is a Japán Nagydíj hétvégéje. A verseny miatt jövő vasárnap még korábban kell kelni, mint ma, ugyanis magyar idő szerint hét órakor fog elstartolni a mezőny.

Leave a Reply