Lewis Hamilton, a Mercedes brit pilótája nyerte a Forma-1-es Szingapúri Nagydíjat. Mivel az élről rajtoló Sebastian Vettel az esőben induló futamon az első körben kiesett a versenyből, így Hamilton 28 pontra növelte az előnyét a világbajnoki összetettben a Ferrari németje előtt, akinek csapattársa, Kimi Räikkönen is a rajtbaleset áldozata lett. Daniel Ricciardo és Valtteri Bottas állhattak még föl a dobogóra. Élete legjobb helyezését érte el a negyedikként leintett Carlos Sainz és a hetedik helyen befutó Stoffel Vandoorne is.
Feszültek voltak a kedélyek a Szingapúri Nagydíj startját megelőző órákban, mivel az időjárás szinte percről percre változott az Egyenlítőtől alig száz kilométerre fekvő délkelet-ázsiai városállamban. Helyi idő szerint délután 16 óra körül hatalmas felhőszakadás zúdult a versenypályára, a Mercedes Twitter-oldalán azt írta, vízszintesen szakadt az eső, a Renault közösségi oldalán pedig az szerepelt, hogy a pálya sosem fog fölszáradni, annyi víz került rá. Pénteken száradó pályán zajlottak a szabadedzések, szombaton pedig abszolút nem volt eső az időmérő idején. Vasárnapra is a délutáni órákra, tehát a futam előtti időszakra vártak esőt a helyi meteorológusok, ami be is jött, azonban néhány perccel a 20 órakor esedékes rajt előtt ismét eleredt a csapadékhullás, pedig még Ross Brawn, a Forma-1 technikai igazgatója is aggodalmát fejezte ki amiatt, hogy esős villanyfényes versenyre még nem volt példa a száguldó cirkusz történetében, így erősen kérdéses lehet, mennyire lesz zökkenőmentes a futam. Az autók már kint álltak a rajtrácson száraz pályára való gumikkal fölszerelkezve, de az égi áldás miatt azonnal esős abroncsokra kellett váltania mindenkinek. Az első hat pilóta (Vettel, Verstappen, Räikkönen, Ricciardo, Hamilton és Bottas) intermediate, vagyis köztes esőgumival indult el, de például a mclarenes Fernando Alonso teljes esőgumival vágott neki a 61 körös távnak.
Már a fölvezető körön többen, így Räikkönen és Grosjean is panaszkodtak a rádióban a rossz látási viszonyokra, ám a Biztonsági Autó nélkül engedték el a mezőnyt. Niki Lauda, a Mercedes egyik vezetője azt mondta a Sky Sportsnak a rajt előtt négy-öt perccel, hogy az eső megérkezése csapatának kedvez. S mennyire igaza lett… Sebastian Vettel kissé beragadt a startnál, Kimi Räikkönen viszont ellentmondást nem tűrően indult el, azonban az előle rajtoló Max Verstappen is beragadt, s a két pilóta összeütközött még az első kanyar előtt. A finn és a holland is kiesett, előbbi azonban német csapattársát is eltalálta, aki leszakadó első szárnnyal még tudott menni párszáz métert, majd az egyik egyenesben megcsúszott a nedves aszfalton, s falnak csapta a másik Ferrarit. Feltehetőleg az autójából kifolyó hűtőfolyadék a hátsó gumijára került, s ezért vesztette el uralmát járműve fölött. Mi tagadás, ez totális katasztrófa a maranellóiak számára. A rajtnál történt ütközésnek Fernando Alonso is áldozatául esett, az autójának bal hátulja komoly ütést kapott, s néhány körrel később ő is föladni kényszerült a futamot. Már az is csoda volt, hogy tovább tudott egyáltalán menni… Räikkönen úgy nyilatkozott a paddockban a verseny alatt, hogy véleménye szerint semmit sem csinálhatott volna másképp a rajtnál, nem ő hibázott. Vettel csak ennyit mondott: “Nem ideális, igaz? Nem láttam semmit, csak Maxot, aztán azt, hogy Kimi oldalról nekem jön.” Verstappen eléggé dühösen beszélt a történtekről: „Szerintem Seb a hibás, mert elkezdett lefelé szorítani. Valószínűleg nem látta Kimit, de ez nem mentség, ha valaki a vb-ért küzd” Eközben Lewis Hamilton, az Olasz Nagydíj győztese került az élre, aki fantasztikus rajtjának, nomeg fő riválisa, Vettel kiesésének köszönhetően került a komplett mezőny elé. Mögötte Ricciardo, Hülkenberg, Pérez, Bottas, Palmer, Vandoorne, Ocon, Sainz és Magnussen következtek, alaposan megkavarodott tehát a mezőny.
A balesetek miatt négy körön át bent volt a Biztonsági Autó, s csak annak távozása után indulhatott el érdemben a viadal. Hamilton magabiztosan haladt az élen, Ricciardo szenvedett mögötte, pedig mindketten intermediate gumikon voltak. Az első körök nem sok előzést hoztak, viszont fölkaphattuk a fejünket, amikor Stoffel Vandoorne a McLaren volánja mögött ülve megelőzte a mercedeses Valtteri Bottast, aki így a hatodik helyre esett vissza, miután ő is följebb jött a sorrendben. A 9. körben a futam egyik legszebb és legtisztább manőverét bemutatva Carlos Sainz körbeautózta Esteban Ocont, amivel a nyolcadik pozícióba ugrott fel.
A 11. körben ismét munkája akadt Bernd Mäylandernek, a Biztonsági Autó sofőrjének: Danyiil Kvjat falnak csapta Toro Rossóját, amelyet el kellett vontatni, hogy folytatódhasson a verseny. Ricciardo a 12. körben kijött a bokszba, hogy lecserélje intermediate abroncsait új, hasonló szettre. Hasonlóan tett a két, igen előkelő helyen haladó Renault-pilóta is. A 15-16. kör tájékára már majdnem fölszáradt az aszfalt, vízfüggöny már nem alakult ki az autók mögött, s a DRS-t, vagyis az állítható hátsó szárnyat is lehetett használni. Ugyanakkor még maradtak nedvesebb részei a pályának az esti körülmények között, így a slick gumik még nem jöhettek szóba jónéhány fordulón keresztül. Az viszont jó hír lehetett az esőt nem igazán kedvelő versenyzőknek, hogy további esőre nem kellett fölkészülni, s végül nem is jött újabb zápor.
Elsőként a 25. körben Kevin Magnussen, a Haas pilótája rakatta föl a száraz pályás gumikat, mivel ultra lágy abroncsokkal ment tovább. Ugyanígy tett Felipe Massa is. A 13-14. helyre jöttek vissza ők ketten, miközben az élen Hamilton már kettő percen belüli köridőket futott. Szépen lassan a többiek is érkeztek a bokszutcába a kötelező kiállásra, s mindenki lágy gumikon folytatta tovább a száguldást a reflektorfények közepette. A 37. körben már 1:47-es időt ment Hamilton, aki valószínűleg tovább faragta volna a leggyorsabb kört, ha Marcus Ericsson, a Sauber svéd versenyzője nem veri falnak kocsiját egy körrel később az Anderson-hídon. Így ismét jöhetett a Biztonsági Autó. Hamilton morgott a rádióban, hogy minek kellett ismét beküldeni a biztonsági kocsit, pedig egyértelműen szükség volt rá, hiszen Ericsson autója a fél pályát elfoglalta az egyik legszűkebb részen. Az is biztossá vált, hogy nem tudják az előírt két órás limitidő alatt teljesíteni a távot a pilóták, így az utolsó fél órában óra alapú visszaszámlálás kezdődött, hogy a két óra leteltekor inthessék le a versenyt.
Az újraindítás után Hamilton, Ricciardo, Bottas, Sainz, Pérez, Palmer, Vandoorne, Stroll, Grosjean és Hülkenberg volt a pontszerző helyeken a sorrend, a Mercedes brit pilótája továbbra is a leggyorsabb maradt a mezőnyben. A 49. körben véget ért a verseny Nico Hülkenberg számára is. A Renault német versenyzője ezzel egy nem túl dicsőséges rekordot örökölt meg honfitársától, Adrian Sutiltól, mivel 129. futamát is dobogós helyezés nélkül zárta. A verseny hőse Carlos Sainz volt. A jövő évtől a Renault-ban szereplő spanyol a negyedik helyen ért célba a Toro Rossóval, ezzel eddigi legjobb F1-es eredményét produkálta. Hamilton, Ricciardo, Bottas lett a dobogósok sorrendje, a brit zsinórban harmadik futamgyőzelmével 28 pontra meglépett Sebastian Vetteltől az összetettben, s nem kizárt, hogy ez a futam a világbajnoki cím sorsát is eldöntötte, de ez majd valószínűleg csak az abu-dzabi szezonzárón derül ki. Bottas a harmadik a világbajnokságban, s neki is csak 51 pont lemaradása van csapattársával szemben, tehát még bele szólhat a vb-cím kérdésébe. A további pontszerző helyek sorrendje: Sainz, Pérez, Palmer, Vandoorne, Stroll, Grosjean, Ocon.
A Forma-1-es világbajnokság október 1-jén, a Maláj Nagydíjjal folytatódik.