A Red Bull számára a 2018-as év lehet az utolsó, amikor Renault motorokat használnak a Forma-1-ben. A franciák ugyanis jelezték az osztrák istálló felé, hogy 2019-től nem kívánnak motort szállítani nekik – írja a motorsport.com. Mint ismert, a Renault lesz 2018-tól a McLaren motorszállítója, s ezen kívül a gyári csapatot és a Red Bullt is ellátja erőforrásokkal. 2019-től viszont jelen állás szerint csak két istállónak akarnak motorokat szállítani. Idő közben olyan híresztelések is szárnyra kaptak, hogy 2021-től gyári Porsche-csapat lehet a Red Bullból. A német márka hivatalosan is jelezte érdeklődését a Forma-1 iránt, s nem kizárt, hogy nem egyszerűen motorszállítóként, hanem gyári együttesként is visszatérnének több évtized után.
A Renault és a Red Bull 2010 és 2013 között egy nagyon sikeres időszakot tudhatott magáénak a Forma-1-ben, miközben Sebastian Vettel vezetésével mindent megnyertek, amit csak lehetett.
Ennek ellenére a Red Bull vezetősége, különösen Dr. Helmut Marko több alkalommal is negatívan beszélt a franciákról, ami nyilván nem tetszett a Renault-nak, de mivel számukra is jövedelmező volt az üzlet, nem tudtak mit tenni – írja a motorsport.com.
A V6-os turbóéra nagyon rosszul kezdődött a Red Bull és a Renault számára. A motorgyártó sokat küszködött az első V6-os egységével, és a kapcsolat igencsak megromlott az osztrák bajnok és a motorpartner között.
A Red Bull kissé naiv módon szerződést bontott a Renault-val, mert úgy gondolta, hogy a Mercedestől erőforrásokat fog kapni, ami még mindig a legerősebb csomag. Évekkel ezelőtt ez pláne igaz volt, de a németek nem akartak riválist csinálni maguknak és nemet mondtak. A Ferrari ugyanezt tette, így nem maradt más opció a Red Bull számára, minthogy „visszakönyörgje” magát a Renault-hoz, akikkel azonban már nem egy közvetlen gyári kontraktust írtak alá és a franciák a nevüket sem adták a motorokhoz. A „bikák” ebből pénzt csináltak és a névhasználati jogot a Tag Heuer világhíres óramárkának adták el.
A szakportál arról számolt be, hogy a Daily Mail és a német Auto Motor und Sport közben arról ír, hogy a Renault jelezte a Red Bullnak: a következő szezon végétől már nem óhajt motorokat adni a csapatnak. A háttérben az lehet, hogy a Renault és a Red Bull kapcsolata nem lett sokkal jobb a korábbinál, és a franciák nyilvánvalóan nem akarnak egy potenciális riválist támogatni a McLaren mellett, mivel 2019-től már ők is ott lehetnek az élmezőnyben.
A Porsche fölvásárolja a Red Bullt?
Ezek után pláne összeállhat a kép, hogy a Toro Rosso miért vált át a Hondára 2018-tól, független attól, hogy a hírek egy esetleges átvételről is szólnak a japánok részéről Faenzában. A Red Bull 2019 és 2020 között a Honda motorjait használhatja, és amikor 2021-től a Porsche belép az F1-be az új motorszabályok hajnalán, ismét cserélnek. Akkor azonban talán már ezt a németek színeiben teszik meg, hiszen a pletykák szerint a konszern fel akarja vásárolni a Red Bull Racinget.
A Porsche már hivatalosan is megerősítette az érdeklődését a Forma-1 iránt, és a gyártó minden bizonnyal be is fog szállni a V6-os érába, ami 2021-től sokat fog változni az új motorokkal.
Időközben egyre többen beszélnek arról, hogy a Porsche nemcsak motorgyártóként, hanem saját csapattal is képviseltetni fogja magát a legnagyobb sorozatban. A hírről többek között a Motorsport Online is beszámolt, mely szintén azt feltételezi, hogy a németek egy átvételre készülnek a Red Bullnál.
Egyelőre senki sem erősítette meg az információkat, de azokat egyúttal nem is tagadták. Az opció azonban nagyon is hihető és logikus a Red Bull, valamint a Porsche részéről. A németek ezzel az F1 egyik legmodernebb top-istállóját tudhatnák magukénak, ráadásul egy rendkívül profi mérnöki hálózattal.
Dietrich Mateschitz, a Red Bull és a Toro Rosso tulajdonosa már nem igazán ragaszkodik ahhoz, hogy saját csapattal versenyezzen az F1-ben. Ennek egyik jele a Toro Rosso és a Honda megállapodása. A hírek szerint a Red Bull nem véletlenül egyezett bele abba, hogy a továbbra is katasztrofális teljesítményt nyújtó Hondára váltson az olasz gárda. Az üzlet mögött egy teljes felvásárolás állhat a japánok részéről.
A Porsche ugyanezt teheti meg a Red Bullal, de a világhíres energiaital-márka minden bizonnyal támogatóként jelen maradna a gárdánál és részesülhet a szövetségből, anélkül, hogy az aktuális költségeket állná.
A pletykák szerint a Porsche a jelenlegi csapatfőnökkel, Christian Hornerrel tervez, és bíznak abban, hogy Adrian Newey is Milton Keynesben marad. A Porsche óriásit húzna, de az még nagy kérdés, hogy mekkora összegért vásárolná meg a Red Bullt, mert Mateschitz nyilvánvalóan megkérné az árát a négyszeres világbajnok istállójának, mely 2010 és 2013 között verhetetlen volt, csakúgy mint az elmúlt években a Mercedes.
A Liberty Media már dörzsöli a tenyerét, hiszen az egyik fő célja az, hogy legkésőbb 2021-től újabb csapatok, gyártók csatlakozzanak a sorozathoz. A Porsche már szerepelt az F1-ben, és 1961-ben például a harmadik helyen fejezték be a konstruktőrök bajnokságát. A legjobb egyéni teljesítményük pedig Dan Gurney nevéhez fűződik, aki 1961-ben negyedik lett.