Egyre biztosabb: 2018-tól jön a McLaren-Renault!

A hivatalos bejelentés még mindig várat magára, de a hírek szerint a McLaren felbontotta a szerződését a Hondával, és jövőre a legújabb Renault erőforrásra váltanak. Ezzel együtt az is valószínűnek látszik, hogy a japán motorszállítót folyamatosan kritizáló Fernando Alonso a brit istálló pilótája marad, a Honda pedig a Toro Rossóval folytathatja jövőre. A döntés a Renault gyári csapatánál is fölforgathatja az állóvízet, mivel Carlos Sainz a hírek szerint nem hajlandó Honda-motorral menni a Toro Rossonál, így ő kerülhet Jolyon Palmer helyére a francia csapathoz, amely szinte bizonyosan megválik a hónapok óta vele tesztelő lengyel kíválóságtól, a 2011-es súlyos ralibalesete után visszatérni szándékozó Robert Kubicától is.

A szezon végén befejeződik a McLaren és a Honda újkori közös története, miután a Motorsport.com értesülései szerint a két vállalat felbontotta a szerződésüket, és a McLaren jövőre a gyári istálló, valamint a Red Bull által is használt Renault erőforrásra vált – számolt be róla a gphirek.hu. A két vállalat 2014 vége óta próbálta feléleszteni az 1980-as évek végi és 1990-es évek eleji sikerszériát, de ebből csúfos kudarc lett.

A hivatalos bejelentés még nem történt meg, de a szaklapot kiadó Motorsport Network ügyvezetői jogkör nélküli elnöke Zak Brown, aki a McLaren ügyvezetője is, így szinte biztos, hogy a megállapodások megköttettek. A portál arról számolt be, hogy a Toro Rosso is egyezségre jutott a Hondával, így a japán gyártó az F1-es mezőnyben marad.

A McLaren a szezon eleje óta próbál megszabadulni a Hondától, ami az idei évre teljesen új erőforrást készített a korábbi, szintén gyenge és megbízhatatlan változat után, de már az előszezoni teszteken látszott, hogy az idei fejlesztés sem válik be, és a csapat még a tavalyi eredményeknél is gyengébb teljesítményt mutatott. A Honda eddig három év alatt 705 helynyi rajtbüntetést szedett össze.

A wokingi istálló kezdetben a Mercedesnél kopogtatott, de a Ferrarihoz hasonlóan a korábbi beszállítójuk sem vállalta a csapat ellátását, így csak a Renault maradt, amihez a Toro Rosso és a franciák szakítása is kellett. Ennek a hírek szerint Carlos Sainz elengedése volt az ára, korábban felmerült, hogy már az idei Malajziai Nagydíjtól átül Jolyon Palmer helyére, de ezt egyelőre nem erősítették meg, és állítólag csapata az idén még ragaszkodik hozzá, hogy további pontokat szerezzen a konstruktőri világbajnokságban.

A McLaren az értesülés szerint három évre, 2020 végéig állapodott meg a Renault-val, vagyis a mostani erőforrások kivezetéséig a francia gyártó ügyfelei között maradnak, utána elképzelhető, hogy saját motor fejlesztésébe kezdenek, de erről egyelőre nem született döntés. A McLaren korábban soha sem volt a Renault partnere.

Az új motorszállító valószínűleg meggyőzi Fernando Alonsót is, aki a Marca szerint a korábbinál alacsonyabb összegű szerződésajánlatot kap a McLarentől, miután a Honda lecserélése miatt a japánok a továbbiakban nem szállnak be a költségvetésbe. A spanyol lap úgy tudja, Alonso honfitársa, Sainz legalább két évre a Renault-hoz kerül, és az átigazolásának időpontja attól is függ, hogy Helmut Marko, a Red Bull motorsportfőnöke meg akarja-e tartani őt a szezon további versenyeire.

A McLaren és a Honda szakítása, illetve a wokingiak Renault-val való összeházasodása nem csak Sainz, Alonso és Palmer karrierjére van kihatással. Miután a franciák a motorokkal való sáfárkodás részeként Sainzot választották, Robert Kubicának, az idén több ízben is a sárga-feketékkel tesztelő lengyel versenyzőnek más csapat után kell néznie, ha komolyan gondolja a visszatérést. Massa helyére is esélyes lehet a Williamsnél.

Robert Kubicát hidegzuhanyként érhette a hétvégi – egyelőre meg nem erősített, de nagyon biztosnak látszó – hír, amely szerint a Renault leigazolta Carlos Sainzot – írja a gphirek.hu. Valójában már régen szemet vetettek a fiatal spanyolra, de a Red Bull eddig vonakodott elengedni őt a kötelékéből.

A bonyolult sakkjátszma nagy vesztese Kubica lehet, aki eddig abban reménykedett, hogy a Renault jövőre lehetőséget biztosít neki a szinte hihetetlen visszatérésre 2011-ben történt ralibalesete után.

Sainz szerződtetése becsapja előtte ezt a kaput, de már korábban azt állította, hogy más csapatok is érdeklődnek iránta.  

A Motorsport Magazine úgy tudja, most ő maga kérte, hogy a Renault mentse fel a velük kötött rövidtávú szerződés kötelezettségei alól, és a Sauber, valamint a Williams jöhet szóba számára alternatívaként. A grove-i istállónál Felipe Massa az idén csak szükségmegoldás volt a Mercedeshez átcsábított Valtteri Bottas helyére, és hogy tényleg új csapattársat keresnének Lance Stroll mellé, azt bizonyítja az Alonsónak tett ajánlatuk is.

Ha a kétszeres világbajnok nemet mond nekik (ami most már elég valószínű), Kubica izgalmas választás lehet számukra. Igaz, kockázatot is rejt magában: a Renault-nál nem véletlenül mondták, hogy az augusztus eleji, hungaroringi teszten nem kaptak mindenre megnyugtató választ vele kapcsolatban.

A legnagyobb kétség a szaklap szerint az állóképességére vonatkozik.

Kubica nyers tempója lenyűgöző volt: állítólag a péntek délutáni szabadedzésekre jellemző 25-30 kg-os üzemanyagszinttel érte el a legjobb időeredményét, ami korrigálva azt jelenti, hogy lényegében ugyanolyan gyors volt, mint Nico Hülkenberg a Magyar Nagydíj időmérőjén (igaz, egy fokozattal lágyabb gumikon).

A hosszú etapjai során is akadtak jobb körei, mint a Renault versenyzőinek a futam alatt, viszont a tempója nem volt elég egyenletes, ami azt sugallta, hogy míg a sérült, részben amputált jobb karja a vezetésben nem akadályozza, az állóképessége még nincs az elvárt szinten. Ezért szerettek volna további válaszokat kapni róla, de ezeket Sainz szerződtetése után már nem fogják megkapni.

Leave a Reply