Itt vagy
Főoldal > Sportudvar > Nagyvilág > (Nagyon?) rossz véget fog érni Pérez és Ocon háborúskodása

(Nagyon?) rossz véget fog érni Pérez és Ocon háborúskodása

Soha nem volt még olyan erős a Force India Forma-1-es csapat két pilótája, a francia Esteban Ocon és a mexikói Sergio Pérez közötti rivalizálás, mint a vasárnapi Belga Nagydíjon. Most már veszélyessé és aggasztóvá vált a kettejük közötti harc, miután az Eau Rouge-hoz vezető egyenesben a nagy csatározás közepette összeértek, s mindkét autó komolyan rongálódott. Otmar Szafnauer, az istálló operatív igazgatója kijelentette, ezen túl csapatutasítást fognak alkalmazni, ha a két pilóta egymás mögé kerül. Kérdés, mindez helyrehozhatja-e a kettejük közti feszült viszonyt? Videóval!

Most már nem csak egy kordában tartott apró kis tábori tüzecske ég a Force Indiánál, vasárnap délután, a Belga Nagydíj óta igazi tűzvész tombol az indiai csapatnál. Sergio Pérez és Esteban Ocon között a bakui Azeri Nagydíjon született ellentét, amikor a mexikói nem volt hajlandó elengedni mögötte érkező, gyorsabb csapattársát, holott a csapat is erre kérte a rádióban. Az ellentét Spa-Francorchamps-ban nyílt háborúba torkollott, amely veszteségeket és felháborodást eredményezett a Force India számára. A csapat két együléses autója kétszer is kis híján katasztrófa áldozata lett, először közvetlenül a rajt után, amikor Pérez felnyomta Ocont a falra. Összeértek a két autó kerekei, és kisebb csodának tekinthető, hogy a francia kocsijának jobb oldali felfüggesztései kibírták a fallal való érintkezést. “Nem fékezhettem, mert különben elindultam volna fölfelé, és a fejem tetején értem volna földet. Muszáj volt tartanom a tempót. Ez igazán határeset volt.” – mondta Esteban Ocon. Sergio Pérez nyilatkozatában elismerte felelősségét az első körben történtekért: “Világosan elismerem felelősségemet az elsőért (incidensért). Hibát követtem el a rajtnál, mivel az indulás pillanatában nem volt megfelelő a motor működése. Hirtelen, kevesebb mint 50%-osra esett a motorom teljesítménye. És hogy őszinte legyek, egyáltalán nem láttam őt.” Ügy lezárva?

Nem egészen, merthogy a 30. körben Ocon, aki enerválttá vált attól, hogy elvesztette korábbi pozícióját az elrontott stratégia miatt, ismét ugyanazon a helyen támadta csapattársát, ahol a rajtot követően összeértek. Merész manőver volt, amely kis híján meg is valósult… Csakhogy Pérez úgy döntött, zárni fogja a szöget bármi áron fiatal csapattársa előtt. A kontakt most kevésbé volt látványos, mint az első esetben, azonban jóval nagyobb anyagi kárral járt: Pérez jobb hátsó gumija defektet kapott, Ocon első vezető szárnyáról pedig letört a bal oldali elem.

A képeket nézve Pérez felelőssége ezúttal sokkal könnyebben meghatározható volt, azonban a mexikói ahelyett, hogy ezúttal is beismerte volna, hogy ő hibázott, nem habozott hibáztatni Ocont:

“Azt hiszem, Esteban túlságosan optimista volt, mert abszolút nem volt hely két autó számára. Ráadásul, végig egyenesen ment, hogy le tudjon szorítani a pálya szélére. Ebből fakadóan összeértünk, és mindkettőnk autója megrongálódott. Tönkretette mindkettőnk versenyét.”

Ez egy olyan magyarázat volt, ami nem felel meg sem Ocon indoklásának, sem a valóságnak. Nem is volt nyugodt a hangulat a két versenyző között a leintés után, erről árulkodik Ocon nyilatkozata is:

“Amit csinált, az elfogadhatatlan! Ez veszélyes több mint 300 km/óránál. Nagyon veszélyes lehetett volna mindkettőnk számára, én például repülhettem volna az első és a második esetben is. Szóval le kéne nyugodnia, mert különben rosszul lesz, azt hiszem. Mi volt a célja, amikor szándékosan nekinyomott a falnak? Veszélyeztette az életemet, és ezzel nem túlzok. A csapatnak valamit sürgősen tennie kell, hogy megoldja ezt a helyzetet.”

Az üzenetet hamarosan meghallotta Otmar Szafnauer, a Force India operatív igazgatója is, aki a Sky Sportsnak azt mondta:

“Idáig hagytuk őket versenyezni, de ha ők nem képesek ezt úgy tenni, hogy azzal ne veszélyeztessék a csapat érdekeit, akkor nem hagyhatjuk, hogy többé megkötés nélkül mehessenek egymás ellen. A jövőben nem lesz erre lehetőségük.”

Ez vajon elég lesz ahhoz, hogy lenyugtassa a két ellenlábast? A pályán lehet gondolkodni, azon kívül viszont egészen biztos, hogy a szezon végéig forró lesz a levegő.

“Ez a második ütközés már túl sok! Beszélni fogok vele, mint férfi a férfival, mert nem érdekli őt, mennyi veszély volt abban, amit ellenem bevállalt. Ha nem változtat a hozzáállásán, akkor rosszul fog járni. Amit tett, elfogadhatatlan. Nem tudom, hogy mi történik a sisakjában. Biztosan azt hiszi, hogy mivel újonc vagyok, ezért félek tőle. Csakhogy én sokkal több címet nyertem eddig, mint ő, s nem fogok hátul maradni.”

– fogadkozott Ocon.

A szappanopera következő epizódjára akár ezen a hétvégén sor kerülhet, mivel jön az Olasz Nagydíj. Kíváncsian várjuk a folytatást.

Vélemény, hozzászólás?

Top